ACT: Clio RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
zit er ook nog een reden achter de keus voor de 5 gaats ipv de 4 gaats die de vorige versies van de rs hadden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
zal wel net zo zijn als bij alle andere sportieve Renault's met 5 gaten
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik vind de nieuwe clio wel erg hoog staan hoor 
(Vandaag ff bij de dealer langsgeweest
)
Zaterdag even een proefritje maken met een RS* uit 2000
Maatje van me gaat er misschien 1tje kopen, moeten we nog ergens goed op letten?
Ook ff rondje doen met een Subaru Impreza, maar dat terzijde

(Vandaag ff bij de dealer langsgeweest

Zaterdag even een proefritje maken met een RS* uit 2000

Maatje van me gaat er misschien 1tje kopen, moeten we nog ergens goed op letten?
Ook ff rondje doen met een Subaru Impreza, maar dat terzijde

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Foei!Jacco Twingi schreef: Ook ff rondje doen met een Subaru Impreza, maar dat terzijde

Echt hoor: doen die RS!
Mooi hoor, die nieuwe RS 

Ik ben dus ook naar Frankfurt geweest en 1 van de medewerkers wist me toch wel wat dingen te vertellen over de RS. De prijzen in duitsland komen voor de RS rond de 25.000 te liggen en full-option (met bv deze velgen) kost ie al 30.000
.
Ik mocht er ook in zitten en hij zat echt super met een mooie afwerking.
De 200pk was volgens hem in ieder geval final en de bodykit ook
Alleen de spiegels niet.

Ik mocht er ook in zitten en hij zat echt super met een mooie afwerking.
De 200pk was volgens hem in ieder geval final en de bodykit ook

Alleen de spiegels niet.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Mooi. Die velgen zien er toch niet uit dus daar wil je in de standaard uitvoering niet voor betalen.
Net als die zijspiegels trouwens. Ik ben benieuwd of die diffuser ook deze kleur krijgt. Denk eerder dat ie zwart wordt (wat ik mooier vind).
De RS ph. 3 kost(te) in Duitsland 22.500 euro en hier 27.200 euro. Als de nieuwe RS dan 25.000 euro standaard zal kosten wordt ie hier ongeveer 31.000-32.000 euro komen denk ik. Tja, en das veel voor een klein autootje maar een goede deal voor de ultieme hot-hatch. Dus ik denk dat het belangrijkste wordt hoe hij rijd.
Ach, is dat eigenlijk niet altijd zo?

De RS ph. 3 kost(te) in Duitsland 22.500 euro en hier 27.200 euro. Als de nieuwe RS dan 25.000 euro standaard zal kosten wordt ie hier ongeveer 31.000-32.000 euro komen denk ik. Tja, en das veel voor een klein autootje maar een goede deal voor de ultieme hot-hatch. Dus ik denk dat het belangrijkste wordt hoe hij rijd.
Ach, is dat eigenlijk niet altijd zo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
zie ik op die foto's ook een aanpassing aan het 'sport' logo op de achterkant?
Sorry heelmotheelk (Eric) schreef:Foei!Jacco Twingi schreef: Ook ff rondje doen met een Subaru Impreza, maar dat terzijde
Echt hoor: doen die RS!

Als die er toch staat...

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
He, ik geef je groot gelijk.
Mooeie foto's trouwens die je hebt geschoten, Remco T.
Mooeie foto's trouwens die je hebt geschoten, Remco T.
Thnx
heb mn best gedaan 
Kon helaas geen foto's van de binnenkant maken.. hij stond op een plateau..


Kon helaas geen foto's van de binnenkant maken.. hij stond op een plateau..
Jij hebt zeker je best gedaan...Remco T. schreef:Thnxheb mn best gedaan
Kon helaas geen foto's van de binnenkant maken.. hij stond op een plateau..


Waar blijft de rest?

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Zat hem net ook te lezen hehe 

Er staan wel weer leuke stukjes in 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Remco T. schreef:Thnxheb mn best gedaan
Kon helaas geen foto's van de binnenkant maken.. hij stond op een plateau..
Dan ga je toch net als deze gast op het plateau staan

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/NewClioRS.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
uhm.. heb je je bril wel op
die gast staat niet op het plateau maar er achter 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
hij staat op dat witteRemco T. schreef:uhm.. heb je je bril wel opdie gast staat niet op het plateau maar er achter
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Zoals je kan zien heeft remco vanaf daar ook een foto gemaakt
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/NewClioRS3.jpg

http://www.priyantha.nl/rtc/upload/NewClioRS3.jpg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
kon ingezoomd zijn 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Keuze van het onderstel. Auto staat veel breder op zijn wielen (grotere spoorbreedte) dan een standaard Clio III.Maus schreef:Heeft toch ook nog met 't vemogen te maken?Gabri schreef:zit er ook nog een reden achter de keus voor de 5 gaats ipv de 4 gaats die de vorige versies van de rs hadden
En dat hebben ze gerealiseerd met een mix aan onderstelcomponenten van (ik denk) een Laguna of Megane (beiden hetzelfde) en die hebben een 5-gats onderstel...
Met 5-bouten is het geheel ook wat stijver waarmee de auto preciezer zal sturen en het makkelijker is allerlei ongewenste geluiden in te dammen... (Maar dat is gelul in de marge... Een goed wielophangingsontwerp werkt ook met 3-gaten.)
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Hij komt pas een jaar later, maar de RS gaat in ieder geval pitte concurentie krijgen (op zijn minst qua 0-100 tijden) van de nieuwe Punto Abarth...
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/13351.jpg[/img]
Kom op Renault; zorg dat ie goed wordt, die RS!
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/13351.jpg[/img]
Kom op Renault; zorg dat ie goed wordt, die RS!
ja, hij is echt vet! Die velgen zijn helemaalErik Olijnsma schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/NewClioRS.jpg[/img]

Gister stukkie gelezen in de Createur d'Automobiles,

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
De RS wordt te duur, tis te makkelijk om een leuke Jap te nemen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ja hallo, wat wil je nou?? Een afhaalchinees of een vette fransman 

-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
- Locatie: There where my car is.
ik vind hem echt werelds
, super velgen er onder en een mooie lijn. maar als hij de honda civic type R moet gaan verslaan dan mag hij van mij nog wel meer pk's krijgen en hoop ik dat die diffeuser echt zijn werk doet en die honda flink achter hem laat. helaas zal voor de meeste van ons de prijs wel een bottleneck zijn. dus dat wordt alleen maar kwijlen naar plaatjes en hopen er een in het wild tegen te komen. ( of op een meeting, lol)
blijft een feit dat Renault toch nog steeds een eigen smoel weet te behouden (hoewel je toch wel wat andere type kan herkennen, of denkt te herkennen
flink sparen of lang dromen
, wat je het beste uitkomt 

blijft een feit dat Renault toch nog steeds een eigen smoel weet te behouden (hoewel je toch wel wat andere type kan herkennen, of denkt te herkennen

flink sparen of lang dromen


-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Een makkie zou ik het zeker niet willen noemen. Hij is zwaarder en heeft 'maar' 200pk. De diffuser werkt wel echt ja, geen versiersel. De prijs wordt aan de hoge kant dus hij krijgt het niet makkelijk tegen de concurentie. Hij zal niet (echt) sneller zijn dan de huisige RS vrees ik.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
doe mij maar een dikke jap voor 30.000 -35.000 euro, of een 2e hands RS4/6~Haas~ schreef:ja hallo, wat wil je nou?? Een afhaalchinees of een vette fransman
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
daarom, maar een RS4/6 is ook lekker 
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD