remmen voorkant laguna break 96

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
adeblok

ik heb een laguna RN break 96

kan iemand mij helpen aan een werkplaats handboek?
of instruktie hoe ik het beste de remblokken en remschijven aan de voorzijde kan vervangen?

bedankt

armand
-PAZ-
Über-Spammer

werkplaats handboek of een hayens boek kan je gewoon bij de betere boekhandel bestellen, ik geloof dat je ze via bol.com ook kan krijgen, moet je niet eens de deur uit :wink: :p

mah blokken en schijven vervangen houd niet zo veel in, haal gewoon je wiel er es af en kijk eens hoe alles vast zit, is echt heel eenvoudig te doen ook zonder werkplaats handboek
R5GTT. Drive it like you stole it
Chrashie

Ik heb ergens foto's geplaatst over de achterschijven op dit forum. Hetzelfde werkt voor de voorkant. Je moet een tool hebben om de remcylinder terug te duwen.
youri

je moet de zuiger NIET terug duwen maar draaien.
dat kan door een seegeringtang of een punttangetje in de 2 gaatjes de doen en dan draaien. verder haal je eerst de remklauw eraf met blokken en al doormiddel van de 2 bouten aan de achterkant los te draaien. ik geloof met sleutel 18 of 19. dan haal je de hele klauw eraf en demonteer je de oude remblokken. eerst nu de zuiger terug draaien en de nieuwe blokken monteren. dan haaal je de remschijf los doormiddel van de 2 boutjes ( die kleine) denk eraan volgens mij zijn dat TORX-boutjes. hup nieuwe schijf erop. wel de boutjes er weer in draaien.( ben ik eens vergeten) dan de klauw met de nieuwe blokken ineens op de remschijf drukken ( het kan een beetje moeilijk gaan) dan de 2 bouten weer monteren( van de remklauw) GOED vast-draaien. en klaar is kees.
Plaats reactie