R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
R5GTE

Danny,

veel succes ermee, Ik had niet verwacht dat "mijn" GTE sneller zou zijn als die van jou.

zeker niet met dat lekke uitlaatspruitstuk, voorheen was ie nl nog feller.

enne ik weet dat jouw schuur ook vol ligt met onderdelen maar als je nog iets specifieks GTE zoekt dan weet je me te vinden 8)
Danny van Duren
Car: GTT

R5GTE schreef:Danny,

veel succes ermee, Ik had niet verwacht dat "mijn" GTE sneller zou zijn als die van jou.

zeker niet met dat lekke uitlaatspruitstuk, voorheen was ie nl nog feller.

enne ik weet dat jouw schuur ook vol ligt met onderdelen maar als je nog iets specifieks GTE zoekt dan weet je me te vinden 8)
heb al gedeeltelijk het gevonden heb effe de computers gewisseld en nu trekt mijn gte tot 6000/6500 toeren als een gek door maar die van jou was nog iets feller want die trok tot de 7000 door als een gek dus denk dat er ook nog een ander nokkeasje inzit :D

maarja veerpootbrug zit al bij mn andere onder de kap, en de devil heb ik vanavond overgeschroefd gehad, en morgen effe een stoeltje wisselen, en dan jou ouwe gte effe beter van ondere bekijken
Danny van Duren

vandaag effe de nieuwe gte van ondere bekeken tja niet slecht der moeten 2 nieuwe kokers onder nieuw achterscherm en tja verder paar kleine aandachtpuntjes en frontrichten maarja in al dit gedoe heb ik geen zin dus zet hem weg en gebruik hem om mn andere gte rijden te houden.

en tja dat de kwestie waarom ie sneller was dan mn oude gte komt door twee redenen: 1 gechiptunde computer erin :D
2 andere nokkenas :D

tja computer is al overgehangen en tja nokkenas hij loopt nog iets beter door maar dan loopt ie stationair 1800 toeren en dat vind ik minder
maarja alleen de computer is algoed merkbaar, hij loopt nie echt zeeeer goed hij reageert veel sneller trekt sneller op trek veel langer goed door en tja de top heb ik nog nie geprobeerd, maar tot nu toe ben ik er zeer blij mee :D
Steven
Car: M536

Wat nou stationair 1800 toeren, een auto is gemaakt om te rijden, niet stationair te draaien :p

Verder wijkt de toerenteller vaak onderin erg af bij GT's (en dus bij GTE's vast ook wel). En je kunt em altijd zelf es proberen wat lager te draaien.
Danny van Duren

Steven schreef:Wat nou stationair 1800 toeren, een auto is gemaakt om te rijden, niet stationair te draaien :p

Verder wijkt de toerenteller vaak onderin erg af bij GT's (en dus bij GTE's vast ook wel). En je kunt em altijd zelf es proberen wat lager te draaien.
tja zal eens kijken deze week
want het is wel leuk natuurlijk een andere nokkenasje erin :p

maar dat afwijken je kunt ook horen dat ie hoog stationair loopt dus het is niet de toerenteller
Danny van Duren

Danny van Duren schreef:
Steven schreef:Wat nou stationair 1800 toeren, een auto is gemaakt om te rijden, niet stationair te draaien :p

tja zal eens kijken deze week
want het is wel leuk natuurlijk een andere nokkenasje erin :p

maar dat afwijken je kunt ook horen dat ie hoog stationair loopt dus het is niet de toerenteller
hm stationair toerental is nie afte stellen :( dusja dan nokkenas maar nie overzetten als alles meezit komt er toch snel mn 1.7t erin dus dan heb ik toch alweer nisk meer daaraan

als alles meezit de moter en bak uit de nieuwe gte halen voor de cilindekop die ik ga aanpassen tot 1.7t kop 8)
Menno

Waarom niet af te stellen?

Valse lucht? ECU in 'noodloop' ? Chip met erg hoog ingesteld stationair? Alle stelschroeven ver open? Komt imho in ieder geval niet zomaar van een nokkenasje.
rev it like a rental
Steven
Car: M536

Sja ik zou mooi dat hele blok overhijsen, gezien het ws. toch nog eeuwen duurt voor je turboblok klaar is :p
Danny van Duren

Steven schreef:Sja ik zou mooi dat hele blok overhijsen, gezien het ws. toch nog eeuwen duurt voor je turboblok klaar is :p
tja maar mn eigen blok loopt nu goed met die chip dus sloop dat blok voor mn turboblok :D
R5GTE

Danny,

aan het inlaatspruitstuk aan het uiteinde van de luchtfilter buis zit een regelaar,

zet daar eens een andere op !! dan weet ik zeker dat ie minder hard stationair loopt.

mijn oude GTE heeft altijd rond de 1200-1300 toeren gelopen
en als tie bleef hangen op 2000 dan een klein dotje gas

dan zakt ie weer terug naar 12-13

die regelaar heb ik schoongemaakt een tijdje terug en toen was het probleem verholpen.

misschien is tie wel weer vies.

succes.

enne die witte die ik te koop heb staan heeft ook dezelfde opzet, met chip en nokkenas :)

alleen daar hangt ook nog een kortere bak aan , dus die is nog rapper als mijn oude blue sport

maar nog altijd niet zo rap als mijn zwarte vroeger was, ik weet nog steeds niet wat ze daar mee hadden gedaan in Duitsland.

helaas hangt er nu ook een ander blok in. maar de oude kop heb ik nog wel liggen.

ik ben blij dat de blue sport je goed bevalt.Ik heb er in ieder geval 3 jaar veel plezier mee gehad.
Danny van Duren

R5GTE schreef:Danny,

aan het inlaatspruitstuk aan het uiteinde van de luchtfilter buis zit een regelaar,

zet daar eens een andere op !! dan weet ik zeker dat ie minder hard stationair loopt.

mijn oude GTE heeft altijd rond de 1200-1300 toeren gelopen
en als tie bleef hangen op 2000 dan een klein dotje gas

dan zakt ie weer terug naar 12-13

die regelaar heb ik schoongemaakt een tijdje terug en toen was het probleem verholpen.

misschien is tie wel weer vies.

succes.

enne die witte die ik te koop heb staan heeft ook dezelfde opzet, met chip en nokkenas :)

alleen daar hangt ook nog een kortere bak aan , dus die is nog rapper als mijn oude blue sport

maar nog altijd niet zo rap als mijn zwarte vroeger was, ik weet nog steeds niet wat ze daar mee hadden gedaan in Duitsland.

helaas hangt er nu ook een ander blok in. maar de oude kop heb ik nog wel liggen.

ik ben blij dat de blue sport je goed bevalt.Ik heb er in ieder geval 3 jaar veel plezier mee gehad.
aha ok tja had ik kunnen kijken maar ik heb al de helft los liggen om bak en moter uit de gte te halen dus kan jou oude gte nie meer laten lopen, maar hij bevalt goed voor de onderdelen :D
Danny van Duren

Steven schreef:Sja ik zou mooi dat hele blok overhijsen, gezien het ws. toch nog eeuwen duurt voor je turboblok klaar is :p
nou onderblok begint op te schieten en dan heb ikde cilinderkop nodig van de gte om aan te laten passen door mn pa tot 1.7T cilinderkop 8)
Danny van Duren

gisteren het blok met bak enz uit de sloop gte gehaald en meteen de veerpoten met verlagings veren eronder uit gehaald en TR verpoten eronder gezet zodat ie blijft rollen maar van voren is het nu net een 4x4 :D maar zit nog te twijfelen of ik het verlagingsgedoe van achter ook overzet want da scheel ook weer 30mm is wel mooi natuurlijk :D alleen zo`n kutwerk :(

en vandaag bij mn andere GTe eronder geschroefd en dat leverde ongeveer 25mm verlaging op :p kijkt iets beter maar hij is nu wel erg stug :p achja went wel 8) en vandaag het blok van de sloop gte gedemonteerd kop eraf en gekeken op scheuren en nog niks te zien dus word deze kop omgebouwd tot 1.7 t Kop :D
Danny van Duren

tja het onderblok is in middels weer dichtgeschroefd en nu si het wachten totdat mn pa klaar is met de cilinderkop ondertussen ben ik bezig met de inlaat te pollijsten en de bak te ontvetten en alvast wat randdelen aan het onderblok bevestigen .
morgen avond gaat mn pa weer verder met de cilinderkop en hopelijk krijgt ie hem dan af.
dan kan die nog vrijdag naar de vlakker en heb ik hem maandag misschien altrug zodat het blokkie dichtkan :P

foto`s volgen morgen als alles meezit
Danny van Duren

kortom wat is er nou vervangen en vernieuwd en gedaanaan het onderblok

alle lagers
alle keeringen
alle pakkingen
nieuwe zuigerveren
blok en zuigers gereinigd
blok gespoten
Danny van Duren

Laatst gewijzigd door Danny van Duren op zo 12 okt 2008 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Contacteer:

Goed bezig danny!

Wel een vage foto me die caravan lijkt net of hij achter de 5 hangt :lol:
Danny van Duren

(Hoolie)-Ad schreef:Goed bezig danny!

is niet vaag dat hangt ie ook :smoke: :D hoe moet ik anders op vakantie :D
Ad van Haperen
Contacteer:

Danny van Duren schreef:

meen je da nou :worship:
Danny van Duren

(Hoolie)-Ad schreef:
Danny van Duren schreef:

meen je da nou :worship:
haha neej
voor om op vakantie te gaan heb ik een 2 persoonse neej deze heeft er maar 15 meter achtergehangen socht hem niet te verduwen dusja gte ervoor aankoppelen en verzetten maar :D
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik moet nog steeds een keer langskomen bij je, kben van plan van het weekend er zelf een andere motor in te hangen dus als dat allemaal goed gaat kan ik je daarna eventueel wel een keer komen helpen als je hulp nodig heb
Danny van Duren

(Hoolie)-Ad schreef:Ik moet nog steeds een keer langskomen bij je, kben van plan van het weekend er zelf een andere motor in te hangen dus als dat allemaal goed gaat kan ik je daarna eventueel wel een keer komen helpen als je hulp nodig heb
aha ok bedankt voor het aanbod zal er aan denken maarja in een gte blokje heb ik handigheid in ongeveer 7 ligt ie eruit en erin en lopend dusja dan zal dit denk ook wel meegaan vallen hoop ik :p
Ad van Haperen
Contacteer:

Hoop dat ik dat ook red maar ben bang van nie, voor mij word het de eerste keer met de GTE van het weekend
Danny van Duren

(Hoolie)-Ad schreef:Hoop dat ik dat ook red maar ben bang van nie, voor mij word het de eerste keer met de GTE van het weekend
tja als ik het zo snel doe moet er ook niemand bij mij in de buurt komen :D
Ad van Haperen
Contacteer:

En doe jij het bovenlangst of onderlangst?

En haal je het blok wat "kaal" of gewoon in zijn geheel?

Eerst nog iets weghalen (radiator etc?).

(is altijd wel makkelijk een paar tips van een expert :wink: :lol:
Danny van Duren

(Hoolie)-Ad schreef:En doe jij het bovenlangst of onderlangst?

En haal je het blok wat "kaal" of gewoon in zijn geheel?

Eerst nog iets weghalen (radiator etc?).

(is altijd wel makkelijk een paar tips van een expert :wink: :lol:
tja het kan compleet, dat doe ik altijd maar, ik zou de radiateur er wel eerst uithalen en tja bovenlangs of da andere tja heb beide al weleens gedaan maarja die achterste subframe bouten gaan weleens nie los doordat de moer in chasis meedraait dusja
Ad van Haperen
Contacteer:

Ok denk dat ik ht dan bovenlangs ga doen heb een motortakel dus zal wel goedkomen.

Paar dingen loshalen voor de extra ruimte en omhoog die handel, en als dan de auto mee omhoog gaat zit hij nog vast hahah :wink:
Danny van Duren

(Hoolie)-Ad schreef:Ok denk dat ik ht dan bovenlangs ga doen heb een motortakel dus zal wel goedkomen.

Paar dingen loshalen voor de extra ruimte en omhoog die handel, en als dan de auto mee omhoog gaat zit hij nog vast hahah :wink:
aha ok ik zou je bumper demonteren is handige voor die klote bout van je motersteun rv aan het blok
Roy
Moderator

@Danny, pm nog gehad? :)
Danny van Duren

klein update ivm nieuwe wagen (renault r5 ) van me pa klaar maken projectje ligt projectje beetje stil maar hier alvast een foto van mn inlaatspuitstuk :D

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0157.JPG.JPG[/img]
Chris@R5

Vet >-) (Y)
Danny van Duren

Danny van Duren

Chris@R5 schreef:Vet >-) (Y)
dankje :D
Chris@R5

Als die van mij wat door zijn ziektes heen is ga ik ook eens de cosmetica aan pakken onder de kap. :)
Danny van Duren

Chris@R5 schreef:Als die van mij wat door zijn ziektes heen is ga ik ook eens de cosmetica aan pakken onder de kap. :)
tja die van jou ziet erook super uit echt strakke wagen (Y) en tja een GTE bs is altijd mooi :D
Plaats reactie