Kabeldoorvoer Trekhaak

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
dpv

Voor mijn Laguna GT (2001) heb ik een originele trekhaak gescoord :lol:
Hier heb ik echter een vraagje over:

De trekhaak zelf monteren is niet zo 'n probleem, maar ik kan niet vinden waar de kabelset naar binnen moet.
Als ik het zo bekijk zou dat volgens ergens bij het linkerachterlicht moeten gaan gebeuren, maar daar zit bij mij geen afgedekt gat in de carroserie :(
Wel in het midden (onder het reservewiel) maar dat zijn te grote openingen en dan red ik het niet qua kabellengte.
Klopt het dat deze doorvoer echt zelf gemaakt moet worden of zie ik een plekkie over het hoofd?
renaultje
Contacteer:

Door het gat bij je reserve wiel doet de dealer ook
-PAZ-
Über-Spammer

je kan ook zelf een gat boren op een plek waar je de kabels dan goed kunt doorvoeren, als je dan effe een doorvoer rubbertje gebruikt en het blank metaal effe behandelt is het ook (Y) (Y) opgelost
R5GTT. Drive it like you stole it
dpv

Als ik het gat van het reservewiel pak, dan moet ik met de kabels onder het wiel & onder de (metalen) afdekkap van de laadvloer door ,dus dat lijkt me vragen om problemen.
Ook zijn beide doorvoeropeningen die daar zitten veel te groot.
De bekabeling zit (nog steeds) met een tie ribje vast aan de trekhaak, dus bij de Renault waar ie vanaf komt heeft ie ook nooit via de bak van het reservewiel gelopen, omdat de lengte daar gewoon niet genoeg voor is. Helaas had de vorige eigenaar 'm er niet zelf afgehaald (leasers he :D ) dus hij wist het ook niet.
Het enige wat ik kan vinden is bij het linkerachterlicht een gestanst stukje plaatwerk, waar als het gat er zou zitten, het afdekkapje in zou passen.
Maar het gat zit er dus niet en ik vind het zo vreemd dat alle gaten voor de bouten wel aanwezig zijn (kokerbalken & chassis) maar het gat voor de doorvoer niet (N) .
Vandaar de vraag of ik iets miste.
Remco_Rs
Contacteer:

Die afdruk onder het linker achterlicht op de bodemplaat wat jij bedoelt,die moet je eruit slaan,en dan pas het rubber erin .Dus gewoon op die afdruk meppen met een schroevendraaier en een hamer en het flappie kan je er zo uit halen
dpv

Yes! Remco-x,

Daar zat ik op te wachten, ik durfde het alleen niet zo goed aan :)
Perfect, ik kan de straat zien!
Morgen monteren en de stekkers er in, kan haast niet meer fout gaan :worship:
FS1

ik heb ook ergens een trekhaak weten vinden voor slechts 30€ ;-) hangt er al onder, dat was geen probleem, bedrading is ook al binnen, maar nu... ik heb gewoon een uiteinde stuk draad, met 7 draadjes dus ;-) waar moeten die aangekoppeld worden? gewoon bijhangen aan de bedrading van de achterlichten? of hoe zit dat?
FS1

is al klaar, bij de renault zeden ze gewoon draden aan achterlichten koppelen, ik alles mooi aangeoldeerd, is in orde dus!
Plaats reactie