waarde blok clio 1.8 16V
Tot mijn spijt heb ik van het weekend mijn clio helemaal in een bult gereden . er is niets meer aan te redden. Alleen het blok is nog goed . Nu vroeg ik me af wat het blok nog waard is . Hij heeft 175.000 gelopen en is 10.000 km geleden net helemaal gereviseerd . Wie heeft er enig idee ?
En waarde van een blok 175.000 gelopen. Vervangen 5000 km geleden: koppakking, klepseals, distributieset?
En hoeveel dan met bak erbij... met goeie drukgroep/koppelingsplaat en net nieuwe druklager?

En hoeveel dan met bak erbij... met goeie drukgroep/koppelingsplaat en net nieuwe druklager?

Helaas heb ik geen bonnen meer te inzage , ik heb de auto zelf maar ongeveer 2 maanden gehad . ( even te veel gas in de bocht gegeven ) . Toen ik hem kocht heb ik de foto's van de revisie van het blok gezien , echt alles maar dan ook alles is gereviseerd . Clio had ABS , stuurbekrachtiging enz . Overigens kom ik uit Groningen . Blok loopt als een trein .
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Probeer die foto's cq bonnen dan wel te bemachtigen. Al is het maar een kopie. Dan kun je meer voor je blok vragen, want iedereen kan natuurlijk wel zeggen dat alles is gereviseerd... Wel balen van je auto. Hopelijk kun je met t verkoop toch nog redelijk quite spelen.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
alex1971 schreef:geen idee.. maar iemand biedt hier omgebouwde en gereviseerde 1,8 's voor 2000 aan meen ik.. Dus daarop baseer ik me dan ff
hier gaat het om een ombouw naar 2 liter, dat is toch net even wat anders.
En idd, zonder papier is voor mij een geriviseerd blok niet heel veel meer waard dan gewoon blok..
Ik denk dat 500 tot 750 reeler is, dat zou je er nog voor kunnen krijgen.
is een revisie met ombouw naar 2 liter dan ineens het dubbele waard??
Ach.. waarde zegt niets bij deze auto's. Eigenlijk hebben ze geen van allen echte waarde, behalve als er iemand voorbijkomt die precies dat wil hebben is mijn ervaring
Ach.. waarde zegt niets bij deze auto's. Eigenlijk hebben ze geen van allen echte waarde, behalve als er iemand voorbijkomt die precies dat wil hebben is mijn ervaring
Als 't nou op papier stond van die revisie 
Ik zou ook zeggen 10.000 km geleden gereviseerd etc. Nieuwe drijstanglagers noem ik niet revisie namelijk.

Ik zou ook zeggen 10.000 km geleden gereviseerd etc. Nieuwe drijstanglagers noem ik niet revisie namelijk.
dan ben ik benieuwd welke zuigers er nieuw in gegaan zijn...appieclio schreef:Helaas heb ik geen bonnen meer te inzage , ik heb de auto zelf maar ongeveer 2 maanden gehad . ( even te veel gas in de bocht gegeven ) . Toen ik hem kocht heb ik de foto's van de revisie van het blok gezien , echt alles maar dan ook alles is gereviseerd . Clio had ABS , stuurbekrachtiging enz . Overigens kom ik uit Groningen . Blok loopt als een trein .
ik wil altijd graag weten WAT er allemaal vervangen..."alles" kan "vanalles" zijn
@BartV
Linksom of rechtsom.. het is en blijft gereviseerd materiaal met (veel) nieuwe onderdelen (met alle respect voor de bouwer; die doet uiteraard een goeie job). Als ik mijn racemotor reviseerde gingen er ook bakken nieuwe onderdelen in maar in essentie blijft het een oud ding.
Klein voorbeeld; krukas en nokkenasboringen opnieuw gelijnboord? Krukas geslepen maar ook opnieuw gebalanceerd? En dan met of zonder vliegwiel eraan?
Ik snap wat je bedoelt hoor.. maar ik zie dan geen verschil tussen een geheel gereviseerd blok of een conversie. Feitelijk dezelfde job, alleen je gebruikt andere onderdelen
Linksom of rechtsom.. het is en blijft gereviseerd materiaal met (veel) nieuwe onderdelen (met alle respect voor de bouwer; die doet uiteraard een goeie job). Als ik mijn racemotor reviseerde gingen er ook bakken nieuwe onderdelen in maar in essentie blijft het een oud ding.
Klein voorbeeld; krukas en nokkenasboringen opnieuw gelijnboord? Krukas geslepen maar ook opnieuw gebalanceerd? En dan met of zonder vliegwiel eraan?
Ik snap wat je bedoelt hoor.. maar ik zie dan geen verschil tussen een geheel gereviseerd blok of een conversie. Feitelijk dezelfde job, alleen je gebruikt andere onderdelen
Sja deelrevisies, zoals lagertjes en zuigerveertjes, koppakking, klepstelehoedjes. Dat noemt men nog wel eens een 'gereviseerde' motor, dusja dan zou ik ook zeggen 500-750.
Die blokken van Patrick komen echt zgan bij je thuis, das echt niet te vergelijken met een deelrevisietje.
Die blokken van Patrick komen echt zgan bij je thuis, das echt niet te vergelijken met een deelrevisietje.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Auw!???Shaker schreef: never mind, ben ondertussen al een blokje tegen het lijf gelopen
Hoeveel weegt zon 1800 blokje eigenlijk 

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ik denk een stuk minder: 120-140
al eens gewogen wat alle randapparatuur van de motor weegt? Daarbij, subframe, achterbrug, ramen enz..
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
frame 400? denk de helft
interieur: 150kg
frame: 200kg
motor incl randorganen: 180kg
onderstel: 150kg
ramen, deuren, achterklep 140kg
lampen, bedrading: 50kg
wielen: 60 kg
overig: 60kg
totaal=990kg
denk zoiets

interieur: 150kg
frame: 200kg
motor incl randorganen: 180kg
onderstel: 150kg
ramen, deuren, achterklep 140kg
lampen, bedrading: 50kg
wielen: 60 kg
overig: 60kg
totaal=990kg
denk zoiets

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Motor compleet met bak en heel de zooi (starter etc.) zal wel rond die 180 zitten, maar een kale motor niet, die til je met 2 man op. IK kan geen 90 kilo tillen.....
het is erg om te zeggen maar een F7P heeft op de tweedehandsmarkt geen waarde. Max 500 en dan moeten alle nodige documenten al aanwezig zijn van een zogenaamde revisie. Voor een blok met 120D betaal je amper 200 tot 250 . Zoals eerder hier vermeld, de blokken van Patrick voor 2000, maar die spullen zijn gewoonweg nieuw en dus helemaal niet te vergelijken met tweedehands spullen ! Ikzelf kan je een nieuwe F7R (2.0-16v) leveren aan 1750 , nieuw in de kist, rechtstreeks van bij renault vandaan. Let wel, dit is een kaal blok !
dat kloptalex1971 schreef:1750 voor een fabrieksnieuwe F7R? Dus draaiend gedeelte compleet?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
is nie veel.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Standaard 2.0 16v levert een stuk minder vermogen als de omgebouwde.alex1971 schreef:lullig gezegd dan koop je toch geen omgebouwd blok meer?? Koop je meteen dit, hou je wat centen over en heb je een jaar onderdelengarantie!
Project: GTT Blue Sport