Na een beurt blijft het "voorgloei-lampje" branden en trekt de motor niet boven de 3000 toeren. Mijn indruk is dat de turbo het niet goed doet, de gebruikelijke "duw in de rug" blijft uit.
De auto staat in de garage, ze zijn al twee dagen aan het zoeken. Dealer zegt dat hij dit nog nooit heeft meegemaakt... zucht...
Wie weet raad?
Megane Coupe 1.9 DTI - turboprobleem na kleine beurt?
Hmmmzzzz, Zoiets maken wij bij het taxibedrijf (Merc E-klasse) ook wel eens mee,
de auto blijft dan in een "noodloop" zoals ze dat noemen bij de dealer...
Meestal is het een kwestie van aan de computer hangen en de storing aflezen...
*EDIT*: Gloeibougies al nagekeken/vervangen?
de auto blijft dan in een "noodloop" zoals ze dat noemen bij de dealer...
Meestal is het een kwestie van aan de computer hangen en de storing aflezen...
*EDIT*: Gloeibougies al nagekeken/vervangen?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 2:06
Het voorgloeilampje springt bij de start vrijwel meteen aan. Het systeem detecteert dus een fout. De monteur dacht eerst aan een klep (egr?) en toen aan de luchtmassameter, daarna aan een sensor en nu aan de turbo.
...Mijn monteur gaf toe dat hij er niet uit kwam en heeft de auto nu door "Jacobs & Gouw" onderhanden laten nemen. Dit zijn bekende dieselspecialisten in Rotterdam, zij kunnen wel uitlezen.
Ik verwacht geen ellende, de auto heeft pas 98k gereden en liep heel goed. Wordt vervolgd...
...Mijn monteur gaf toe dat hij er niet uit kwam en heeft de auto nu door "Jacobs & Gouw" onderhanden laten nemen. Dit zijn bekende dieselspecialisten in Rotterdam, zij kunnen wel uitlezen.
Ik verwacht geen ellende, de auto heeft pas 98k gereden en liep heel goed. Wordt vervolgd...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 2:06
Na vervanging van de electronische verstuiver, voor het leve bedrag van EUR 550,- inclusief btw, bleek het euvel verholpen.
De monteur geeft aan dat de verstuiver kapot kan zijn gegaan tijdens laswerkzaamheden, als op dat moment de accu niet afgekoppeld was...
Maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen dus betalen we het lieve bedrag maar uit eigen zak.
De monteur geeft aan dat de verstuiver kapot kan zijn gegaan tijdens laswerkzaamheden, als op dat moment de accu niet afgekoppeld was...
Maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen dus betalen we het lieve bedrag maar uit eigen zak.