ACT: F.A.Q. ICE
-
Heb hier nog een 17" vga lcd over, en wil hier mijn xbox op aansluiten, gaat dit lukken?
Bitumen wordt gebruikt door de hoge massatraagheid die het heeft. Jij bent altijd zo technisch bij-de-hand... dit krijg je vast op een andere manier (zijn er genoeg) opgelost. Iedereen pakt bitumen door onwetendheid/onkunde/marketing. Is nergens voor nodig...Steven schreef:Situatie nu:
Clarion HU
16,5 cm pioneer voorin met brug en 2 tweeters erop. (50 rms ofzo)
20 cm pioneer achterin ook met brug en 2 tweeters erop (ook 50 rms)
Axton basstube 200W met pioneer versterker gebrugt op 80W rms
Maja gezien de achterbank eruit gaat (en dus de 20cm's ook) wil ik dus die gammele pioneer voor eruit en dan voorin dat setje van Caradio samen met een Alpine versterker die hier nog ligt.
Moet samen met dat Axton ding toch geen echte teruggang wezen toch?
Enneh wat moet 1 laagje bitumen kosten/wegen? Snelheid is toch belangrijker voor mij dan echte high end quality ;)
Succes, laat ons even weten wat je ervan vindt. (zal weg goed zijn daar het audio-system isBram schreef:Heb de Audio Systeem composet vrijdagavond aangeschaft bij Caradio in Heerhugowaard. Wat een topzaak is dat!![]()
Ik ga nu weer verder met inbouwen.

de iva heeft toendertijd meer gekost samen met de navi en dat was volgens mij iets van 4299.. persoonlijk zou ik hem niet nemen omdat de software en de aansturing daarvan verschrikkelijk traag is.het enige voordeel is dat hij een beeldresolutie heeft van meer dan 1.3 miljoen pixels in het scherm dus de beeldkwaliteit is fantastisch!Robert-Jan schreef:Ff een vraag waar ergens zit een gat in het schutboord voor een voedingskabel van een amp bij een Clio 1
qua digitennebox liggen de meeste prijzen nu rond de 599 incl antennes en zonder abonnement...
Jaja, had al met Stefan overlegt, maar ik ga toch voor de gewichtsbesparingErix schreef:Bitumen wordt gebruikt door de hoge massatraagheid die het heeft. Jij bent altijd zo technisch bij-de-hand... dit krijg je vast op een andere manier (zijn er genoeg) opgelost. Iedereen pakt bitumen door onwetendheid/onkunde/marketing. Is nergens voor nodig...

Verder heeft electronica niet echt mijn interesse, ieder z'n ding...
hmmmz,verkeerde gequoot.. was voor luco ..jean-paul schreef:de iva heeft toendertijd meer gekost samen met de navi en dat was volgens mij iets van 4299.. persoonlijk zou ik hem niet nemen omdat de software en de aansturing daarvan verschrikkelijk traag is.het enige voordeel is dat hij een beeldresolutie heeft van meer dan 1.3 miljoen pixels in het scherm dus de beeldkwaliteit is fantastisch!Robert-Jan schreef:Ff een vraag waar ergens zit een gat in het schutboord voor een voedingskabel van een amp bij een Clio 1
qua digitennebox liggen de meeste prijzen nu rond de 599 incl antennes en zonder abonnement...

mensen ik heb een klein probleem ik heb maar 1 tulp uitgang op me head-unit zitten en ik heb 3 tulp ingangen op me versterker zitten, iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

ik heb alles aangesloten alleen nu krijg ik steeds met kleine schokjes geluid uit de boxen waar kan dat aan liggen?
de aardpunten zijn goed maar zou het eraan kunnen liggen dat ik niet alle ingangen tulp stekkers in heb zitten?
de aardpunten zijn goed maar zou het eraan kunnen liggen dat ik niet alle ingangen tulp stekkers in heb zitten?

de condensator geeft een stabiele 12,4V bij contact en 14,4V bij lopenende motor weer (de accu is 1 jaar oud ofzo)
rommelen met de kabel kan niet ik heb alles met vergulde eindes vastgemaakt en alles goed vast gezet
rommelen met de kabel kan niet ik heb alles met vergulde eindes vastgemaakt en alles goed vast gezet

De composet zit er in.
Ik ben echt super tevreden over het geluid en kan me echt niet voorstellen dat je voor 100 euro iets beters kan vinden.
Het zit nu aangesloten op mijn bestaande HU en ik denk dat het met een lichte versterker eraan nog een stuk beter zal klinken.
Ik ben in ieder geval weer erg blij voor een tijdje en kan weer verder gaan sparen voor de rest. Er is een begin iig.
Ik ben echt super tevreden over het geluid en kan me echt niet voorstellen dat je voor 100 euro iets beters kan vinden.
Het zit nu aangesloten op mijn bestaande HU en ik denk dat het met een lichte versterker eraan nog een stuk beter zal klinken.
Ik ben in ieder geval weer erg blij voor een tijdje en kan weer verder gaan sparen voor de rest. Er is een begin iig.
Er schijnt een uitbreidingssetje te voor de Pioneer Avic-X1R te zijn. Met dit setje kan je diverse gegevens over de auto opvragen, denk dan aan bijvoorbeeld olie- en koelvloeistoftemperatuur. Weet iemand hier toevallig iets meer over? (Prijs, mogelijkheden, etc.) 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
0900-7466337 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Contacteer:
nou 'k heb net m'n nieuwe amp en powercap geprobeerd,niks
geen geluid gek wordt ik ervan
ga morgen m'n oude setup maar weer proberen
geen geluid gek wordt ik ervan
ga morgen m'n oude setup maar weer proberen

-
- Über-Spammer
alle bekabeling nagelopen op fouten?
-
- Contacteer:
ja , 'k denk dat het in de verdeelblokjes zitGabri schreef:alle bekabeling nagelopen op fouten?
-
- Über-Spammer
wat voor verdeelblok heb je dan, met of zonder zekeringen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
loopt de versterker in de safe?
heb je wel stroom op de amp?
probeer de amp eens zonder condensator
krijgt de versterker wel een signaal van de radio?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Contacteer:
stroom zit erop, ze staan allebei op protectionErik Olijnsma schreef:loopt de versterker in de safe?

ovrigens krijg ik de condensator niet geladen
en allebei de versterkers doen niets dan even op protect staan en dan gaan ze uit
en met 1 amp precies hetzelfde, 'k zal moguh wel ff een schematje maken hoe 't nu zit
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
protection betekent kortsluiting!
-
- Contacteer:
't zit nu zole mouton noir (sandy) schreef:stroom zit erop, ze staan allebei op protectionErik Olijnsma schreef:loopt de versterker in de safe?
krijgt de versterker wel een signaal van de radio?![]()
ovrigens krijg ik de condensator niet geladen
en allebei de versterkers doen niets dan even op protect staan en dan gaan ze uit
en met 1 amp precies hetzelfde, 'k zal moguh wel ff een schematje maken hoe 't nu zit
[img]http://img168.imageshack.us/img168/5131/opzetversterkers5hf.th.png[/img]
-
- Über-Spammer
-
- Contacteer:
anders heb ik dalijk alleen maar gaten achterin van massa punten
-
- Über-Spammer
je kan toch ook gewoon even een bout losdraaien, van bv kofferbakslot en dan even daar beide massa's op aansluiten en kijken of het werkt
ik heb even tijdelijk 2 massapunten, 1tje onder de achterbank en 1tje aan het kofferbakslot, en werkt prima
ik heb even tijdelijk 2 massapunten, 1tje onder de achterbank en 1tje aan het kofferbakslot, en werkt prima
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
opzich is het schema niet verkeerd, maar zoals ik al eerder zei, je hebt kortsluiting
-
- Contacteer:
'k zal zo alles nog eens nalopenErik Olijnsma schreef:opzich is het schema niet verkeerd, maar zoals ik al eerder zei, je hebt kortsluiting
-
- Contacteer:
nou alles weer nagelopenle mouton noir (sandy) schreef:'k zal zo alles nog eens nalopenErik Olijnsma schreef:opzich is het schema niet verkeerd, maar zoals ik al eerder zei, je hebt kortsluiting
en heb 't gevonden, de hoofd zekering lag eruit (30 ampere)
oops

weet iemand (eric)
d'r zit zo'n weerstandje bij maar waar moet ik hem tussen doen?
-
- Contacteer:
alles geprobeert, maar nada niks, 'k neem aan dat
alstie aangesloten is (inc weerstandje) dat je na 5 min
(staat in de oncomplete gebruiks aanwijzing)
iets moet zien op 't display van de condensator?
'k heb de aarde ff verlegt naar 't kofferbak slot
ook niet........
alstie aangesloten is (inc weerstandje) dat je na 5 min
(staat in de oncomplete gebruiks aanwijzing)

iets moet zien op 't display van de condensator?
'k heb de aarde ff verlegt naar 't kofferbak slot
ook niet........