megane coupe 2.0 8v uit 1997

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
bartcoupe

ik wil graag wat info in winnen over mijn megane. en dan vooral over de tunning ervan. weet iemand hoe je er op een zo goed mogenlijke manier de meeste pk's er uit kan krijgen maar wel zo dat de auto niet te hard slijt. ik heb er nog niet veel aan gedaan alleen sport demper van devil er onder gehangen en de middendemper er tussen uit gezaagd. en ee pijp tussen laten lasen. nu zit ik er aan te denklen om een katvervanger er onder te hangen. verder heb ik er 17 inch velgen onder gelegd. maar nu staat hij zo hoog op zijn wielen dus wil ik hem laten verlagen en ze zeggen dat je voor de achter kant geen matriaal nodig hebt en voor voor wel maar wat is daar het beste voor en heeft er iemand ervaring mee? als iemand foto's wil om beter advies te krijgen hoor ik het wel. e-mail adres is stonedagain17@hotmail.com
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

veel vermogen krijg je er niet meer uit, tenzij je echt bereid bent vele euro's uit te geven, en dan ook echt veel.

andere nokkenstok, turbo etc

maar met een katvervanger krijg je een iets betere flow, maar houd er rekening mee, dat al die dingen met elkaar nog geen 10pk winst geven.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
bartcoupe

jah dat weet k maar ik hoorde van een brandstof opvoer pomp plus andere lucht inlaat en lose pijp dat je dan 40procent meer trekkracht krijgt,en daar gaat het mij meer om eigenlijk.en uiterlijk?ik wil mischien mijn velgen goud laten spuijen want mijn auto is blauw het lijkt mij vet maar weet het niet zeker heb er nog niemand mee zien rijdne onder een megane. en verlagen weet jij of dat veel helpt qua weg ligging? en weet jij wat voor een soort verern ik het beste kan halen?groeten 8)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

40 % :S

doe mij ook 1 :lol: :lol:

geloof me: das de dikste onzin die je maar kan verzinnen.

andere luchtinlaat had ik al bij die 10pk ingerekend, vaak is het ook nog zo, dat een motor meer herrie gaat maken met een openlucht filter, maar juist op vermogen inlevert.

En die brandstof opvoerpomp, zorgt er grotendeels dat je wat meer handdoeken bij het pompstation weg kunt halen.

de auto is iets beter met het respons, maar echt veel meer vermogen niet. wel ontzettend meer benzine verbruik
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
bartcoupe

jah ik vond het ook al veel maar had het ook aan iemand gevraagd die monteur is bij een renault garage en hij zei ook dat je dan eel meer trek kracht krijgt.maar dat heeft geen zin dus en zuipen doet ze al genoeg heb moeite om hem op de 1:10 te houdem.en het verlagen weet jijdaar iets van?welke vering enzow. [/img]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

jup, dat kost dan weer geen ene ruk

je hoeft maar 2 veren en die vind je tussen 50-100 euro

mits je zelf het kan monteren, want achter moet je de torsie assen verstellen, en das een wat moeilijkere klus
bartcoupe

jah dat weet ik maar daar heb ik iemand voor gevonden die wie achter doen voor 75euro en voor weet ik het nog niet maar waar kun je die veren halen en hoeveel lager wordt je auto dan? en als ik er een kat ervanger onder hang gaat ze dan veel meer geluid produceren de middendemper is er ook al tussen uit. sorry voor het vele vragen maar zo veel verstand heb ik er niet van :lol: alvast bedankt.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

http://www.platimex.nl

en als je lid wordt van de RTC dan heb je daar nog een fikse korting ook
bartcoupe

jah is goed heb ik net gedaan en wil ik het geld storten kriijg ik een melding dat het rekeningnummer niet overeenkomt met de naam renault tunnin cub weet jij daar meervan ik vind het maar raar
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

hoe bedoel je?
bartcoupe

nouw als ik het rekening nummer in typ om het lidmaadschap te betalen dan krijg ik een melding dat he rekening staat op de naam BOLDERHEY. klopt daat???
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

via deze site of die van Platimex?
bartcoupe

van deze site RTC. ik vraag het maar voor de zekerheid anders ben ik mischien mijn geld kwijt
daab

even verder gaande over dat verlagen. Ik zit ook te denken aan verlagen maar dan alleen de voorkant.. of, de voorkant meer dan de achterkant.. heeft iemand daar ervaring mee of tips ??

alles welkom!

thnx!
Droes

Koop je een setje regelbare Koni's om vooraan te verlagen, en achteraan gaat het simpel met de torsieas...
maar dat was hier al is gezegd zeker :smile:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

koni's kun je niet regelen :wink:
bartcoupe

ik heb er ook aan zitten denken om voor meer te verlagen dan achter maar ik zou niet weten of het mooi staat en of het wat met de wegligging doet weet ioemand dat mischien?
Droes

Erik Olijnsma schreef:koni's kun je niet regelen :wink:
:S
Robke
Car: Lexus IS250

Erik Olijnsma schreef:koni's kun je niet regelen :wink:
Hij zal wel bedoelen dat je ze in hardheid kunt verstellen wat dus het geval is.
daab

bartcoupe schreef:ik heb er ook aan zitten denken om voor meer te verlagen dan achter maar ik zou niet weten of het mooi staat en of het wat met de wegligging doet weet ioemand dat mischien?
ja indd.. iemand?

grtz
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

wagen ligt net iets beter in de bochten, superveel merk je niet van verlagen alleen, dan moet je met KW en dat soort merken beginnen
bartcoupe

ik had nog een vraag als ik terug schakel naar zijn twee gaat ie de laatste tijd er steeds moeilijker in dit is alleen bij het terug schakelen en alleen in zijn twee.weet iemand mischien wat dit kan zijn?en weet 8iemand mischien een adres in de buurt van breda/oosterhout waar ik mijn velgen kan laten opknappen. er zit wat stoeprand schade aan en ze moeten over gespoten worden. en ik wil ze mischien goud laten spuiten maar ik weet niet hoe dat staat mijn auto is blauw dus ik denk dat het wel gaaf staat weet iemand mischien of er meer megane's coupe rond rijden met gouden velgen alvast bedankt. :beer:
Plaats reactie