wat gebeurd er:
1. auto rijdt goed
2. arie gaat remmen
3. vanaf dat moment schrapend geluid
4. opnieuw beginnen
1. arie gaat in de auto rijden, in z'n 1, iets extra gas, stuur voluit om
een rondje te kunnen rijden
2. collega (al jaren Renault monteur) loopt er naast
3. arie gaat remmen
4. dan ziet mijn collega dat de buitenste remblok naar beneden zakt tegen
mijn velg aan (de binnenzijde van het loopvlak zeg maar), je ziet nu ook
een slijtage rand in de velg zitten, vooral bij het inveren (dus kleine oneffenheid, geen grote heuvels hoor) raakt het blokje weer de velgrand)
maar na een tijdje rijden blijft de remblok aanlopen
3 van mijn collega's hebben eigenlijk geen oplossing
1 zegt remzadel is iets ingesleten dus dat kan het zijn waardoor ie er uitvalt (maar dat vind ik zo vreemd omdat het precies is gebeurd nadat er nieuwe schijven/lagers/blokken gemonteerd zijn, kan natuurlijk toeval zijn)
een ander zegt dat mn blokken misschien niet de juiste zijn
maar ze zijn origineel Renault bij ons uit het magazijn vandaan
voor de duidelijkheid heb ik 3 plaatjes van het internet gestolen om het wat duidelijker te maken
foto van andere GTT
[img]http://members.lycos.nl/azor/dvo/remachter1.jpg[/img]
foto van een R19 16v
[img]http://members.lycos.nl/azor/dvo/remachter16.jpg[/img]
plaatje uit handboek
[img]http://members.lycos.nl/azor/dvo/remachter2.jpg[/img]
misschien weten jullie het ?
ik ben eigenlijk ten einde raad
als er iemand is die me wilt helpen heel graag