ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Xabre schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Xabre schreef:benzine 5 euro de liter maken, nieuwe ziektekosten 3000 euro per jaar maken, BTW omhoog naar 30%, misschien dat mensen dan eens willen gaan demonstreren

mmmmmmmm ziektekosten scheelt al niet veel meer
btw krijg ik ook terug dus ik reken altijd ex btw :D
ja en dan maar minder rijden he :(
hmmm hieruit maak ik op dat je het prima kunt betalen, geen goeie zaak dus; leuke BTW voordeeltjes voor bedrijven opheffen, ziektekosten verhogen tot 5000 euro per jaar, oja, de benzine kan ook nog wel wat omhoog, 7,50 euro de liter (het knaakje van Balkenende)
en kriebelt het al?
btw voordeeltjes opheffen werkt niet, je bent zeker blond?
een bedrijf rekent altijd EXCLUSIEF DE BTW.
dus wie betaald uiteindelijk de btw??????
juist het blondje :beer: :p :p :p :p :p :p
en ik zit nu al op 3000 met de ziektekosten dus ja als dat 5000 wordt gaat uiteindelijk de klant dat gewoon betalen, hetzelfde met de benzine, dus ze doen maar
protesteren bij balkenende ach man hou op, gewoonop een ander stemmen
we hebben ze zelf gekozen deze mongolen
blij dat ik niet op de regering heb gestemd
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

En nog hebben we niet in de gaten, dat wanneer de benzineprijs verlaagd wordt, het geld ergens anders van moet komen.

We gaan echt geen geld overhouden, forget is, dat is logisch gezien al onmogelijk. Ik zie liever dat er wat fatsoendelijks mee gedaan wordt. Dan rijdt iemand maar wat minder.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Riel, dat is bullshit...

De regering heeft in haar budget echt niet meegenomen dat er meer geld vrij zou komen door enorme prijsverhogingen op brandstof, dus da's onzin. Dat geld wat ze extra binnen hebben gekregen kunnen ze, als ze willen, direct teruggeven aan de consument.
Riël
Über-Spammer

En het verlies aan inkomsten door de mindere economie doordat de olieprijzen zo omhoog zijn gegaan?

We bekijken het wel allemaal makkelijk. Oh ze krijgen meer geld dus dat hebben ze over. Het is allemaal 1 geheel.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:En het verlies aan inkomsten door de mindere economie doordat de olieprijzen zo omhoog zijn gegaan?

We bekijken het wel allemaal makkelijk. Oh ze krijgen meer geld dus dat hebben ze over. Het is allemaal 1 geheel.
juist het is een soort cirkel he
mij hoor je nog niet klagen maar als alles duurder wordt gaan gewoon de tarieven omhoog en uiteindelijk betalen we dat weer zelf
dus alleen die benzine omlaag helpt geen ruk
Riël
Über-Spammer

Die zalm moet zich nóg effe niet onder druk laten zetten. Ik heb wel het gevoel dat ie het beste met 't land voor heeft. Ik zou de beslissingen niet willen nemen. En ik denk ook dat een persoon als Zalm graag zou zeggen 'beste burgers, de benzine kost nu 1 euro en 10 cent'. Astublieft. Dat kan ie niet want dan raakt ie helemaal in de knoei.

Doe dan nog 2 euro op een pakje sigaretten :D nee kut ik rook ook nog
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

als de benzineprijs omlaag zou gaan dan zou je die verloren inkomsten zo weer terug kunnen halen van de graaiende ziekenhuisdirecteuren (en dan kan gelijk de zorg ook weer omlaag :@ )

en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen, volgens mij.

meneer de ziekenhuisdirecteur kan van 50% minder jaarsalaris ook nog wel een dikke Mercedes rijden (en ik krijg ook geen bonus over m'n loon dus waarom hij eigenlijk wel :) )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer

Die 1000 directeuren zijn ook niet echt de kern van het probleem hé.
Merijn
Über-Spammer

De inefficiency bij overheidsinstanties heeft er wel mee te maken. Ik ben ervan overtuigd dat alle overheidsinstanties het met 50% minder mankracht moeten kunnen doen. Dus 50% minder personeelskosten... Maar ja, die mensen komen dan weer in de WW terecht, wat weer een hoop geld kost. :S
Riël
Über-Spammer

Waarom daar wel mensen ontslaan en niet op de nedcar dan?
Merijn
Über-Spammer

Het is gewoon een moeilijke kwestie... Ik weet er ook te weinig vanaf om er goed over te oordelen, maar ik ben er wel van overtuigd dat we veel efficienter met ons geld om moeten gaan. En dan heb ik het over onszelf en de overheid. Ik heb echt het idee dat die bakken met geld over de balk smijt...
Riël
Über-Spammer

Ik deel dat idee niet zo eerlijk gezegd. Er word wel wat verspilt, maar ik zie zo nu en dan ook goeie dingen :p maar dat blijft allemaal achter de schermen.

Helemaal blij ben ik niet met het beleid, maar ik zie er voor in de toekomst nog wel heil in. We zitten nu eenmaal even in een slecht tijdperk. De economie is dit jaar meer gegroeid als verwacht dus ik wacht liever even af. En ga weer fijn stemmen als 't nodig is ;)
Merijn
Über-Spammer

Ben jij het eens met de koers die we varen? Ik heb steeds meer het idee dat we naar het beleid van de VS gaan en als er iets is waar ik niet op zit te wachten is het dat wel. :S Ieder voor zich en de rijken hebben overal het meeste voordeel van. Je moet steeds meer je eigen zaakjes gaan regelen, terwijl wel toch genoeg voorbeelden hebben, waar we kunnen zien dat dat niet werkt. Er zal daardoor meer armoede komen en tegelijkertijd meer rijkdom. Met andere woorden, er komt een steeds grotere kloof tussen arm en rijk. Ik zit daar zelf niet zo op te wachten...

Maareh, ik zie het wel. Ik heb wel betere dingen te doen, dan me op dit moment hier druk over te maken. ;)
Riël
Über-Spammer

Belastingen gaan omlaag voor bedrijven, grens voor de 1ste schaal gaat omhoog voor de armere mensen, er zijn toch dingetjes die gebeuren maar daar wordt niet zo over gerept.
Merijn
Über-Spammer

Klopt, omdat er tegenover staat dat je veel meer ziektekostenpremie gaat betalen, de gas/olieprijzen de pan uit rijzen, etc. Uiteindelijk gaan we er (denk ik!) toch op achteruit.
Xabre
Car: 19 16V

kijk de schoent wringt hier volgens mij; jan met de pet die elke dag naar ze werk moet met de auto en die de brandstof kosten alleen maar ziet stijgen terwijl zijn loon is bevroren en alle andere vaste lasten fors stijgen wordt hier dus mee gepakt, de directeur of de manager rijdt wel door met een fijne bonus en nog wat opties

ik snap 't best.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Xabre schreef:kijk de schoent wringt hier volgens mij; jan met de pet die elke dag naar ze werk moet met de auto en die de brandstof kosten alleen maar ziet stijgen terwijl zijn loon is bevroren en alle andere vaste lasten fors stijgen wordt hier dus mee gepakt, de directeur of de manager rijdt wel door met een fijne bonus en nog wat opties

ik snap 't best.
dan moet je daar zelf wat aan doen en zorgen dat je een betere baan krijgt
zeiken is wel erg makkelijk he, maar er zelf wat voor doen ho maar.
je vergeet even dat die directeur ff wel wat meer verantwoording heeft en dat die wwarschijnlijk even wat langer door heeft moeten leren en misschien nu nog wel allerlei avondstudies moet volgen om bij te blijven
jij trekt om 4 of 5 uur de deur dicht, hij niet namelijk

hoe kortzichtig kun je zijn zeg
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Xabre schreef:kijk de schoent wringt hier volgens mij; jan met de pet die elke dag naar ze werk moet met de auto en die de brandstof kosten alleen maar ziet stijgen terwijl zijn loon is bevroren en alle andere vaste lasten fors stijgen wordt hier dus mee gepakt, de directeur of de manager rijdt wel door met een fijne bonus en nog wat opties

ik snap 't best.
dan moet je daar zelf wat aan doen en zorgen dat je een betere baan krijgt
zeiken is wel erg makkelijk he, maar er zelf wat voor doen ho maar.
je vergeet even dat die directeur ff wel wat meer verantwoording heeft en dat die wwarschijnlijk even wat langer door heeft moeten leren en misschien nu nog wel allerlei avondstudies moet volgen om bij te blijven
jij trekt om 4 of 5 uur de deur dicht, hij niet namelijk

hoe kortzichtig kun je zijn zeg
als de gewone man moet inleveren, dan ook de grote baas. simpel.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

en die levert niet in denk je??
knap dat jij in zijn portemoinee kan kijken zeg
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

jij wel dan??

Edit: Kom op, een discussie over brandstofprijzen, ga er maar te protesteren :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

nee ik ook niet maarik zeik ook nietover al dat soort dingen
als je denkt dat je er meer op achteruit gaat dan een ander kan je twee dingen doen
zeiken, zeiken en nog een zeiken door alles en iedereen de schuld te geven behalve jezelf, alleen schiet je daar niks mee op.
of er proberen voor te zorgen dat je een beter betaalde baan krijgt maar ja dan zal je wel in jezelf moeten investeren.
je komt er namelijk niet mee door te zeiken en niks te doen.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:nee ik ook niet maarik zeik ook nietover al dat soort dingen
als je denkt dat je er meer op achteruit gaat dan een ander kan je twee dingen doen
zeiken, zeiken en nog een zeiken door alles en iedereen de schuld te geven behalve jezelf, alleen schiet je daar niks mee op.
of er proberen voor te zorgen dat je een beter betaalde baan krijgt maar ja dan zal je wel in jezelf moeten investeren.
je komt er namelijk niet mee door te zeiken en niks te doen.
idd, of niet zeuren (maar jah dat doet toch iedereen wel, incl. ikzelf) of gewoon lekker doorrijden en hopen dat op een gegeven moment de prijzen weer zakken ofzo.
-Ray-
Contacteer:

tanken moeten we toch en we gaan toch gewoon....
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Car: M536

Idd toch weer 66 euri erin geflikkerd gister, je schud ff nee naar die pomp en je betaald gewoon.

Ik neem er zelfs gewoon een 2e auto bij en niet eens voor de zuinigheid :p
-Ray-
Contacteer:

nee anders moeten jullie iedere week fietsen :lol:
Steven

Tis 12 graden buiten en het voelt alsof het 0 is.

Dus er gaat of een slet rijden of de Laguna van pa wordt aangeslingerd :D
-Ray-
Contacteer:

ik zou een slet laten rijden, ken je er zelf nog 2 nemen. ze mag wel opschieten anders issie dicht...

en wel op tijd he morgen
Steven

Jah pa :D
-Ray-
Contacteer:

lul
-jacco-
Über-Spammer

24 September (AS zaterdag) bij de Tinq

12 cent korting :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Xabre
Car: 19 16V

dus allemaal de jerrycams mee enzo :p

grote prijsverschillen trouwens zelfs bij de Tinq, in Stiens 1.329 voor een liter 95 en wel 1.379 in Koekange :p
Laatst gewijzigd door Xabre op ma 19 sep 2005 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleycat
Contacteer:

Olie raakt langzamerhand op. De vraag stijgt.
Wat krijg je dan? Tekorten. Iets wat zeldzaam wordt, is duur.
Mensen die het toch willen hebben, betalen er grof voor.
Niet omdat de daadwerkelijke waarde stijgt, maar omdat handige mensen er geld aan willen verdienen.
Conclusie:
Autorijden wordt meer en meer een luxe. Luxe is duur.

Om maar even héél kort door de bocht te gaan....
Alleycat
Contacteer:

Riël schreef:Die zalm moet zich nóg effe niet onder druk laten zetten. Ik heb wel het gevoel dat ie het beste met 't land voor heeft. Ik zou de beslissingen niet willen nemen. En ik denk ook dat een persoon als Zalm graag zou zeggen 'beste burgers, de benzine kost nu 1 euro en 10 cent'. Astublieft. Dat kan ie niet want dan raakt ie helemaal in de knoei.

Doe dan nog 2 euro op een pakje sigaretten :D nee k#t ik rook ook nog

Zalm heeft ó zo'n grote bek over 'paars' dit en 'paars' dat. Ik meen me te herinneren dar deze zelfde meneer toen op deze zelfde post zat. Wel gemakkelijk om te vergeten dat ie toen het goed ging ook al minister van financieën was. En het geld toen over de balk heeft gesmeten. Als toen reserve potjes waren aangelegd, was de economische malaise een stuk minder hard aan gekomen.
MarcoG
Contacteer:

Alleycat schreef:Olie raakt langzamerhand op. De vraag stijgt.
Wat krijg je dan? Tekorten. Iets wat zeldzaam wordt, is duur.
Mensen die het toch willen hebben, betalen er grof voor.
Niet omdat de daadwerkelijke waarde stijgt, maar omdat handige mensen er geld aan willen verdienen.
Conclusie:
Autorijden wordt meer en meer een luxe. Luxe is duur.

Tsja, ik zou zeggen: kul!

Nu daalt de olieprijs weer. Het is pas sinds een paar jaar/maanden dat de olie op de speculantenmarkt terecht is gekomen. Normaal interesseerde voor olie zich gene ene flikker, maar nu wordt erin gehandeld/gespeculeerd als ging het om aandelen.
En van dom gespeculeer krijg je zeik, kijk maar naar vrouwen. :wink:

Ik ben ook niet zoŽn doorgewinterde kapitalist denk ik. Stel ik teken dakkappellen (bouw-onkundige hè). Ineens willen 10 mensen per week een dakkappel hebben, dan komt het niet in mijn hoofd om de prijs te verhogen en 8 klanten te verliezen (om met maar 2 klanten winst te maken), maar dan ga ik ze in de wacht zetten en toch 10x winst te kunnen maken met de oude prijs. :)

Kapitalisme is stront...en communisme werkte ook al niet.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

MarcoG schreef:Ik ben ook niet zoŽn doorgewinterde kapitalist denk ik. Stel ik teken dakkappellen (bouw-onkundige hè). Ineens willen 10 mensen per week een dakkappel hebben, dan komt het niet in mijn hoofd om de prijs te verhogen en 8 klanten te verliezen (om met maar 2 klanten winst te maken), maar dan ga ik ze in de wacht zetten en toch 10x winst te kunnen maken met de oude prijs. :)

Kapitalisme is stront...en communisme werkte ook al niet.
Als je dakkappellen en de oliemarkt wil vergelijken: ga er vanuit dat alle 10 klanten een dakkapel écht willen, en jij het monopolie op dakkappellen hebt. Je zal je de prijs echt wel verhogen. De klanten kunnen niet anders dan je prijs accepteren. Alleen al het feit dat jij de enige bent, zal er voor zorgen dat ze minder over de prijs onderhandelen, waardoor deze hoger blijft.

Met olie net zo: de hele wereld is ervan afhankelijk, dus de prijs is van ondergeschikt belang. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie