Job-Turbo - Andere auto!!! Nu met filmpje!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Job-turbo
Contacteer:

Nou.... Ik heb weer pech. Mijn turbo is gisteren overleden :( Wordt vanavond dus niets op de strip. Hij rookt heel veel... Witte rook en mijn koelvloeistofniveau daalt. We hebben gecontroleerd of het aan de kop lag maar dat was niet het geval. Turbo is nog nauwlijks gebruikt :s Vandaag maar bellen wat het reviseren kost. We gaan gewoon door maar vrolijk wordt je er niet van :s :(
dennie23

daar wordt je zeker niet vrolijk van mijn turbo heb ook zijn beste tijd wel bijna gehad en ga over een maand ongeveer een nieuwe turbo kopen dat zal een groot verschil worden
Xedrah

Kut man. :(
De vraag is nu: wat is er met de turbo gebeurd? Last van vliegroest? Of water ingekomen? Ding was gewoon nieuw toch?
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

jij hebt toch een water gekoelde turbo???. sloop je gewoon de waterkoeling van je turbo. zonder gaat hij net zo lang mee bij een gtt. en kun je weer jaren rijden (wedden) :lol: :lol: :lol:
Job-turbo
Contacteer:

Ja ik weet het niet.... Heb een tijdje gereden met deze turbo op mijn oude blok. Vond toen dat de turbo (MDR28) veel te laat in kwam en heb de turbo aan laten passen en laten reviseren. Daarna heb ik een aantal plezierige kilometers op een standaart blok gereden. Na de motorombouw blijkt dus de turbo niet helemaal lekker te zijn. Of tenminste daar gaan we vanuit. Mijn koelvloeistof bijft mooi schoon en we konden geen CO meten in het koelsysteem. Als het de koppakking zou zijn zou het water niet schoon blijven en zou je CO kunnen meten in het koelsysteem. Ga vandaag maar even met C&E turbochargers bellen. Misschien heb ik nog garantie maar ik weet niet precies hoe het daar zit met garantie enzo en hoelang het geleden is dat hij gereviseerd is
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

af doppen die zooi!!!!!!!!!!!!!
Job-turbo
Contacteer:

Hmmm.... is misschien ook wel een optie ja.. had ik wel stiekem aangedacht maar ik dacht dat is vast niet mogelijk.... Zit er niets voor niets op maarja phase 1 had ook geen waterkoeling maar dat was natuurlijk wel een andere soort turbo....
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

geloof mij ,,,,,,,,je moet aleen wat meer koud rijden. en je koel rendement van je motor is ook nog eens 20% hoger , gewoon ff 2 stoppies in drukken in die slang en je kunt vanavond rossen op de strip :beer:
Job-turbo
Contacteer:

Ok ik geloof je :p

Maareh koud rijden? Hartje zomer is dan een probleem bijvoorbeeld? Heb er wel een dikke oliekoeler voor hangen maar ik weet niet of je dat er mee bedoelt :p

En kan ik die 2 waterslangen niet beter met elkaar vebinden zodat het circuit wel blijft bestaan? Of gewoon afdoppen voldoende?
Job-turbo
Contacteer:

Oja nog even een vraag.... Heb ik met mijn vermogen wat ik wil halen die waterkoeling ook niet nodig? Standaart GT ok maar deze krijgt natuurlijk wel wat meer op zijn flikker
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

je kunt gewoon de slangen af doppen. ik bedoel met koud rijden,,, als je een tijdje volgas hebt gereden is de turbo rood gloeiend,, nu je geen water koeling hebt moet je hem zelf wat meer tijd geven om af te koelen (je temparatuur schomelingen zijn wat groter)
en heb je wel eens een performance auto gezien met water koeling???? :p (bijdehandjesnietreageren) :lol: :lol:
Job-turbo
Contacteer:

Nou dan gaan we het gewoon proberen.... :p
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

zet hem op!!!!!!!!!!!! :worship: :worship:
Xedrah

Zou een mooie oplossing zijn. :)
Job-turbo
Contacteer:

Dankjewel :p

Trouwens ook nog iets vaags... Krijg de turbodruk niet verder dan 0.9 bar :S echt vaag. heb er geen bleedvalve tussen zitten.
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

oei!!!!als je maar geen dikke scheur bij je waste gate hebt zitten .
dat er dus veel gas langs heen lekt.
p.s meet jij ook uitlaat gas temparatuur????
Job-turbo
Contacteer:

Nope meet geen temp. bij de uitlaatgassen.
Job-turbo
Contacteer:

Denk dat ik vanavond toch maar niet ga sprinten. Pak de turbo er maar even af en ga kijken of hij gescheurd is..... F**kzooi altijd man :(
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

hahaha wel kom in de wereld van performance auto,s

nee het licht niet aan je renault :lol: :lol: :lol:
Job-turbo
Contacteer:

Net contact gehad met C&E Turbochargers die destijds mijn turbo heeft aangepast. Hij wist nog wie ik was dus dat is wel grappig... Hij had het er over dat er koelwater bij de turbo in het uitlaat systeem lekt nauwlijks voorkomt. Ik stuur de Turbo dit weekend op en dan gaan ze volgende week kijken wat ze er aan kunnen doen. Ben benieuwd. Hopelijk kunnen we op een garantiekwestie uitkomen. Ik ben benieuwd.
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

nou succes :beer: :beer: (nu met de fiets naar drachten)
Menno

zoals Jeroen al zei: die waterkoeling is er voor om zonder warmdraaien en nadraaien toch nog een beetje levensduur te krijgen.

Ik zou 'm zowiezo ff afdoppen, om in ieder geval vast te kunnen stellen waar nou precies je probleem zit.

Succes!
rev it like a rental
Job-turbo
Contacteer:

Ja ik dop hem vanavond af om te kijken of het inderdaad daar aan ligt om de rest echt uit te sluiten. Demonteer ik morgen de turbo wel om hem op te sturen.
Steven
Car: M536

Ik denk niet dat het je turbo is...
Die waterkoeling is ingegoten, dus die totaal niet in contact met draaiende delen. Of dat hele huis moet gescheurd zijn waardoor ie begint te lekken, maar dat lijkt me sterk.

Verder zijn er van lekke koppakkingen ook tig versies, dus ik zou toch eerder daar het probleem zoeken.

Maja liever een lekke koppakking dan een gare (dure) toerbo.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

(N) zit je echt niet mee....
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Job-turbo
Contacteer:

Nou ik heb de koelleidingen naar de turbo afgedopt en hij rookt echt een stuk minder........ Eigenlijk helemaal niet meer. Gisteravond stond ik voor het stoplicht en toen rookte hij nog maar toen keek ik naar de andere auto's en die rookten ook allemaal dus het lag aan de lucht :p

Vandaag ff een stukkie gereden en hij rookt niet meer dus ik ben bang dat het aan de turbo ligt. Wel heb ik het idee dat hij iets koelvloeistof verliest maar ik zag ook dat een ontluchtingsnippel iets lekt. Dat moet ik snel maar even oplossen want ik heb al eens eerder een nare ervaring gehad met een ontluchtingsnippe :P
Robert Turbo

Klinkt alweer iets beter Jeroen (Y)

Was onder de indruk van je 5je :worship:
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

zie je wel (Y) (Y) (Y) (Y)
Job-turbo
Contacteer:

Nou ik heb zojuist mijn turbo verwijderd. Ik had een grote scheur verwacht bij mijn wastegate maar ik zie helemaal niets.....

Dacht misschien ligt het ook wel aan mijn aquator. Kan ik die ook controleren of die kapot is ofzo?

Turbo ga ik sowieso opsturen om te laten controleren want hij verbruikt blijkbaar wel water...

Errug vaag allemaal :S
GTI1-G60

Het zit je niet mee he!
Maar het hoeft maar een haarscheurtje te zijn die pas opend als de turbo bloed heet is.
En die zie je niet.

Weet er alles van....
Steven
Car: M536

Actuator kan ie niet op lekken, das alleen een potje met een veer erin die wordt aangestuurd door je vacuum (of meer overdruk).

Dat kan het niet wezen, dus opsturen dat kreng ;)
canonballman

Mm, heb zoiets nog nooit meegemaakt, maar anderen wel hoor ik.

Zet er anders eens druk op:
1 kant goed afdoppen (stukje slang, dikke bout erin, en 2 slangklemmen, en aan de andere kant een langer stuk slang wat je op de turbo vastzet met een klem. Vervolgens eens met een luchtpistooltje druk erop zetten, evt. de zaak vullen met gekleurde koelvloeistof om te zien waar en of er een lek zit.
Bouw

He Job ben je al wat wijzer geworden????????
Job-turbo
Contacteer:

Turbo ligt klaar om opgestuurd te worden.... Zal hem zaterdag even bij het postkantoor dumpen....
Job-turbo
Contacteer:

Auto is voor een goed bod te koop..... Met een goede turbo natuurlijk..

Auto hoeft niet persé weg.

Interesse doe maar een goed bod via de PM
Laatst gewijzigd door Job-turbo op za 24 sep 2005 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie