ACT: Twingo I
Klauwen moeten kunnen bewegen over de geleiderpennen, zodat het blokje ook kan bewegen. Ze willen wel eens vast zitten, en dan komt het blokje scheef op de schijf, of het blijft aanlopen etc.
Anders kan je ze altijd nog verpatsenJacco Twingi schreef:Nee joh, gekkenhuisGabri schreef:wil anders de 23ste september wel even assisteren
Die dingen gooi ik voorlopig aan de kant, ik heb ze aangeschaft voor toekomstplannen![]()

Dat kan altijd nogEdwin16v schreef:Anders kan je ze altijd nog verpatsenJacco Twingi schreef:Nee joh, gekkenhuisGabri schreef:wil anders de 23ste september wel even assisteren
Die dingen gooi ik voorlopig aan de kant, ik heb ze aangeschaft voor toekomstplannen![]()

Of je moet een bod doen dat ik niet kan weerstaan

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ik weet wat jij ervoor betaald hebtJacco Twingi schreef:Dat kan altijd nogEdwin16v schreef:Anders kan je ze altijd nog verpatsenJacco Twingi schreef:Nee joh, gekkenhuisGabri schreef:wil anders de 23ste september wel even assisteren

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dan weet je waarschijnelijk ook wat je ervoor moet biedenEdwin16v schreef:Ik weet wat jij ervoor betaald hebtJacco Twingi schreef:Dat kan altijd nogEdwin16v schreef:Anders kan je ze altijd nog verpatsenJacco Twingi schreef:Nee joh, gekkenhuisGabri schreef:wil anders de 23ste september wel even assisteren

Kan het proberenRon(nie) schreef:Dan weet je waarschijnelijk ook wat je ervoor moet biedenEdwin16v schreef:Ik weet wat jij ervoor betaald hebtJacco Twingi schreef:Dat kan altijd nogEdwin16v schreef:Anders kan je ze altijd nog verpatsenJacco Twingi schreef:Nee joh, gekkenhuisGabri schreef:wil anders de 23ste september wel even assisteren
Of je moet een bod doen dat ik niet kan weerstaan![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Even een technisch vraagje:
De Twingo ('96) van m'n zusje heeft de hik. Vooral als het wat kouder is en de motor nog koud is, maar soms ook met warme motor. Ook doet hij het met een volle tank minder dan anders. Hij houdt dan in en levert weinig vermogen, vaak is terugschakelen naar de 4 nodig.
Inmiddels heb ik dit al vervangen:
- bougiekabels
- bougies
- bobine
- brandstoffilter
- en een busje reiniger in de tank gegooid
Is er een Twingo-kwaaltje bekend? Ik denk zelf aan de brandstofpomp, verder kan ik weinig bedenken. Misschien een smerige injector?

De Twingo ('96) van m'n zusje heeft de hik. Vooral als het wat kouder is en de motor nog koud is, maar soms ook met warme motor. Ook doet hij het met een volle tank minder dan anders. Hij houdt dan in en levert weinig vermogen, vaak is terugschakelen naar de 4 nodig.
Inmiddels heb ik dit al vervangen:
- bougiekabels
- bougies
- bobine
- brandstoffilter
- en een busje reiniger in de tank gegooid
Is er een Twingo-kwaaltje bekend? Ik denk zelf aan de brandstofpomp, verder kan ik weinig bedenken. Misschien een smerige injector?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
PMJacco Twingi schreef:Ik weet ook wat er geboden is
En voor dezelfde prijs als ik betaald heb, gaan ze toch niet weg![]()
Ennuh... Er zit nu ook een set bij om te verstellen

Weet iemand toevallig of het veel werk is om electrische ramen in te bouwen.
Ik heb de motors, zijpanelen met bakken en knopjes.
Alleen vorige keer heb ik m'n deurpaneel eraf gehaald maar er is geen voorbereiding voor elec. ramen. (dit was bij mijn Clio wel het geval, daar lagen de stekkers al in de deur).
Is het veel werk om aan te sluiten???
Ik heb de motors, zijpanelen met bakken en knopjes.
Alleen vorige keer heb ik m'n deurpaneel eraf gehaald maar er is geen voorbereiding voor elec. ramen. (dit was bij mijn Clio wel het geval, daar lagen de stekkers al in de deur).
Is het veel werk om aan te sluiten???
Elektrische ramen inbouwen? 
Die heb ik ook nog liggen
Dus als je bezig gaat: Foto's!!!
In je deur zit sowieso geen voorbereiding idd.
Je zult hiervoor sowieso draden moeten trekken van je deur naar je carroserie (gaten boren in je deur en carroserie dus
)
Heel misschien dat er achter je dash stekkers liggen voor de ramen?
Ik heb het nooit losgehad, dus kan het je niet vertellen

Die heb ik ook nog liggen

Dus als je bezig gaat: Foto's!!!

Je zult hiervoor sowieso draden moeten trekken van je deur naar je carroserie (gaten boren in je deur en carroserie dus

Nou dan gaat ik het volgende week maandag maar eens proberen.Jacco Twingi schreef:Elektrische ramen inbouwen?
Die heb ik ook nog liggen![]()
Dus als je bezig gaat: Foto's!!!![]()
![]()
Je zult hiervoor sowieso draden moeten trekken van je deur naar je carroserie (gaten boren in je deur en carroserie dus)
Natuurlijk nietJacco Twingi schreef:Vergeet je de foto's niet?Edwin16v schreef: Nou dan gaat ik het volgende week maandag maar eens proberen.

SuperEdwin16v schreef:Natuurlijk nietJacco Twingi schreef:Vergeet je de foto's niet?Edwin16v schreef: Nou dan gaat ik het volgende week maandag maar eens proberen.

-
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
is dat ongeveer hetzelfde als de 24hr van lemans? Zolang duurt een race met twingo's 

En en en...Edwin16v schreef:Natuurlijk nietJacco Twingi schreef:Vergeet je de foto's niet?Edwin16v schreef: Nou dan gaat ik het volgende week maandag maar eens proberen.
Ist gelukt?
Heb je foto's?

Nee man ik moet nog beginnen.Jacco Twingi schreef:En en en...Edwin16v schreef:Natuurlijk nietJacco Twingi schreef:Vergeet je de foto's niet?Edwin16v schreef: Nou dan gaat ik het volgende week maandag maar eens proberen.
Ist gelukt?
Heb je foto's?
Heb in de tussentijd ook een Zundapp 517 gekocht uit 1975, dus daar ben ik ook mee bezig.
Maar misschien dat ik deze zondag een poging waag

Ja, dat kanNatas schreef:Ik heb eindelijk 2 zo goed als nieuwe raamrubbers voor weinig op de kop kunnen tikken (nu het afdekkapje nog).
kun je die dingen zo van de deur af trekken en de andere erop drukken ?

Ik hoop het, anders moet ikzelf weer een cursus elektrischerameninbouwen gaan doenEdwin16v schreef:
Nee man ik moet nog beginnen.
Heb in de tussentijd ook een Zundapp 517 gekocht uit 1975, dus daar ben ik ook mee bezig.
Maar misschien dat ik deze zondag een poging waag

Dit weekend niet iig, eerst CP

heej jacco ik heb natuurlijk zoals je weet wel mijn dash er compleet uit gehad daar zitten geen stekkers voor zo ver ik weet daar moet je zelf wat op verzinnen maar volgens mij kan het niet egt heel moeilijk zijn ik ga dat ook nog aanschaffen ik hoor wel hoe het verlopen is
Thanx, wordt weer een leuke klus dusoertwingo schreef:heej jacco ik heb natuurlijk zoals je weet wel mijn dash er compleet uit gehad daar zitten geen stekkers voor zo ver ik weet daar moet je zelf wat op verzinnen maar volgens mij kan het niet egt heel moeilijk zijn ik ga dat ook nog aanschaffen ik hoor wel hoe het verlopen is

Komt wel goed

Alleen een vreselijk lelijke achtergrond

Zoals beloofd een aantal foto's...
Oud en nieuw naast elkaar:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/TWIN ... NFOTO1.jpg[/img]
Nieuw in de auto:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/TWIN ... NFOTO2.jpg[/img]
Meer foto's heb ik op dit moment (nog) niet...
Dat komt nog wel een keer
Eerst ff genieten van het de heerlijke steun die deze stoelen bieden
BTW: De leren bekleding is te koop
Oud en nieuw naast elkaar:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/TWIN ... NFOTO1.jpg[/img]
Nieuw in de auto:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/TWIN ... NFOTO2.jpg[/img]
Meer foto's heb ik op dit moment (nog) niet...
Dat komt nog wel een keer

Eerst ff genieten van het de heerlijke steun die deze stoelen bieden

BTW: De leren bekleding is te koop

-
- Über-Spammer
kon je het weer geen afstand van je leer doen 

[img]http://members.lycos.nl/flybywire316/Tw ... Small).JPG[/img]
Ik heb een setje blauwe zijwinschermen op de kop kunnen tikken zodat als de ramen openstaan bij de kids achterin de snoepjes niet uit mond waaien.
nou neem ik aan dat deze tussen de raam en het raamrubber gestoken worden .
Er zitten ook nog van deze klemmetjes bij , heeft iemand enig idee hoe waar en hoe die komen zitten ?
Ik heb een setje blauwe zijwinschermen op de kop kunnen tikken zodat als de ramen openstaan bij de kids achterin de snoepjes niet uit mond waaien.
nou neem ik aan dat deze tussen de raam en het raamrubber gestoken worden .
Er zitten ook nog van deze klemmetjes bij , heeft iemand enig idee hoe waar en hoe die komen zitten ?