2X wielbout gebroken. clio16v achterschijf zelfde als 1916v?
hoppa, als het goed is is het opgelost 

achetraf je schijf helemaal niet nodig gehad... we kregen de boutjes er zo uit. ff ingespoten en via de achterkant met een tang losgedraaid.Bram schreef:Gelukt met het schijffie?
dus als je hem terug wil?? en anders hou ik hem ff als reserve.
ja dat ga ik dit weekend ook doen, denk dat ze een keer te strak zijn aangedraaid... thanks voor de tip!alex1971 schreef:misschien wijsheid om ff al je wielmoeren in te spuiten met kruipolie, paar uur laten inweken en dan straks loshalen, ontroesten en insmeren met kopervet?
straks heb je nog een keer hetzelfde probleem
dat is nu ook mijn angst... dus dat ga ik ook doen.alex1971 schreef:Bij twijfel; meteen andere bouten plaatsen. Nu breken ze bij het losdraaien, morgen word je bij het stoplicht ingehaald door 1 van je eigen wielen.
sterke wielsleuten dan, bij mij breken die meestal als de bouten te vast staan. Maar wss is die bout er met het machientje opgezet, en veel te vast waardoor de kop te hard onder spanning stond.mike16v schreef:ja knap hepeter5GTTurbo schreef:eerst ff lekker de zooi inspuiten met kruipolie (zit niet voor niks vast) dan er ff een grote griptang opzetten.
Wel knap van je dat je ze kapot draait.
Owja als je de nieuwe er weer indraait, smeer ze dan ff in met kopervet.maar ze zitten er helemaal in, kop is kapot gedraaid...
Als je ze vastzet, altijd met de hand erindraaien en dan met de momentsleutel vast.