Ik ga m'n best doen heren, de oplossing voor mij is een beetje prijzig en kweenie of ik tegen die tijd de boel op orde heb.peter5GTTurbo schreef:Ik doe mee !!Menno schreef:Ja steven, volgens mij hebben wij al een eeuwigheid een probeerseltje met 2 5en in de planning staan. Op Zandvoort doen dan maar?
Circuitdagen: vrijdag 6 juli circuitdag op Zandvoort
mmm...waar doel je op Haas?~Haas~ schreef:laat ik ff geen opmerking makenPtrGte schreef:dan ben je gewoon echt een retard...

tsja, wie anderen benoemt, doelt vaak op zichzelf




nou, kom er maar eens naast zitten dan volgende circuitdag...wie nie horen wil moet maar voelen! 

lekker al die stemmingmakerij.. en straks op de baan heb je dan allemaal haantjes die de ander wel eens het licht uit de ogen willen rijden.. is dus DE basis voor nare klappers mensen..
Ik geef toe; zoals het circuit wil dat je rijdt op dat soort dagen is weer overdreven voorzichtig, maar ga op zo'n dag nou niet de professionele coureur uithangen. Zoals iemand hier al eerder zei; iedereen werkt hard ervoor om zijn wagen mooi en goed te krijgen.
Zo; genoeg psychosociaal gelul.. nou kan er weer vreselijk hard geknald worden
Ik geef toe; zoals het circuit wil dat je rijdt op dat soort dagen is weer overdreven voorzichtig, maar ga op zo'n dag nou niet de professionele coureur uithangen. Zoals iemand hier al eerder zei; iedereen werkt hard ervoor om zijn wagen mooi en goed te krijgen.
Zo; genoeg psychosociaal gelul.. nou kan er weer vreselijk hard geknald worden

laat ik nog ff uitleggen waardoor de meeste schades ontstaan:
1: te hard insturen, uitbreken (daarna zie punt 5
)
2: te laat remmen
3: remmen in bochten
4: domme inhaalacties
5: te laat of teveel tegensturen bij uitbreken
en ja, als er geen professionele coureurs bij zitten, dan gebeurt dit nogal eens...boeiend...je moet toch ergens beginnen?
1: te hard insturen, uitbreken (daarna zie punt 5

2: te laat remmen
3: remmen in bochten
4: domme inhaalacties
5: te laat of teveel tegensturen bij uitbreken
en ja, als er geen professionele coureurs bij zitten, dan gebeurt dit nogal eens...boeiend...je moet toch ergens beginnen?

helemaal gelijk, maar ik weet niet of jij wel eens wat serieuzer op zandvoort gereden hebt? en wat voor acties je af en toe moet uithalen om zo'n goedbedoelende maar niet zoveel kunnende oefencoureur te ontwijken? Alleen maar om je eigen spullen heel te houden?
Nee je hebt gelijk, tuurlijk moet je (zeker daar) lekker je gang kunnen gaan maar wat ik daarin belangrijk vind zijn 2 dingen; heb respect voor het materiaal van een ander en ken je eigen grenzen goed. en die twee dingen moet iedereen kunnen lijkt mij.
Nee je hebt gelijk, tuurlijk moet je (zeker daar) lekker je gang kunnen gaan maar wat ik daarin belangrijk vind zijn 2 dingen; heb respect voor het materiaal van een ander en ken je eigen grenzen goed. en die twee dingen moet iedereen kunnen lijkt mij.
ik rijd ALTIJD serieus...alex1971 schreef:helemaal gelijk, maar ik weet niet of jij wel eens wat serieuzer op zandvoort gereden hebt? en wat voor acties je af en toe moet uithalen om zo'n goedbedoelende maar niet zoveel kunnende oefencoureur te ontwijken? Alleen maar om je eigen spullen heel te houden?
Nee je hebt gelijk, tuurlijk moet je (zeker daar) lekker je gang kunnen gaan maar wat ik daarin belangrijk vind zijn 2 dingen; heb respect voor het materiaal van een ander en ken je eigen grenzen goed. en die twee dingen moet iedereen kunnen lijkt mij.
met 180 de vangrail in beuken is "denk ik" geen pretje...

EDIT: heb al vaker flink uit moeten wijken omdat het niet altijd goed gaat, maar da hoort erbij vind ik...ik zou het jammer vinden om me auto door zoiets in de prak te rijden, maar zal er geen traan om laten, omdat dat het risico is wat je neemt op zo'n dag...gebeurt het toch? niet huilen dus...wil je NIET dat het gebeurt? thuis blijven of op de tribune gaan zitten...dat is de enige tip die ik mensen mee kan geven...
laatste mooie crash vorig jaar was van een of andere TVR die dacht een Fiat Croma uit te remmen voor de Audi S...vlamde zo in de flank van dat "tragere" wagentje...die vent van die TVR helemaal over de zeik, maar hij doet het uiteindelijk gewoon zelf...

ander mooi verhaal;
Zandvoort 500, 4 uursrace aan het eind van het seizoen. Lekker groepje idioten aan de start, prof's en amateurs. Onder de deelnemers van die dag: Cor (kn)Euser met een Marcos LM 500 of erger.
Start en iedereen rijdt weg, Marcos voorop. Bouwt eerste uur voorsprong rustig aan uit. Na een uur of anderhalf komt vanuit het veld elke ronde een Donkervoort/Caterham/Westfield gestaag naar voren. Na nóg wat tijd zelfs richting heer Euser. En .. er voorbij.. Is ook niet meer ingehaald en wint gewoon de 500! Een bepaalde meneer was daar niet zo heel erg blij mee
Op de paddock (bleek een Duitser te zijn) gingen de straatbanden er weer op, want we moeten nog zover naar huis rijden. Doodleuk de boulevard op en Nach die Heimat mit der Wagen!! Sta je toch ff rottig te kijken met je geprepareerde supercar van een kwart miljoen dukaten..
En wat denk je; het jaar erop (toeval?) mochten die donkervoortjes/etc/etc toch niet meer meedoen..
Zandvoort 500, 4 uursrace aan het eind van het seizoen. Lekker groepje idioten aan de start, prof's en amateurs. Onder de deelnemers van die dag: Cor (kn)Euser met een Marcos LM 500 of erger.
Start en iedereen rijdt weg, Marcos voorop. Bouwt eerste uur voorsprong rustig aan uit. Na een uur of anderhalf komt vanuit het veld elke ronde een Donkervoort/Caterham/Westfield gestaag naar voren. Na nóg wat tijd zelfs richting heer Euser. En .. er voorbij.. Is ook niet meer ingehaald en wint gewoon de 500! Een bepaalde meneer was daar niet zo heel erg blij mee

Op de paddock (bleek een Duitser te zijn) gingen de straatbanden er weer op, want we moeten nog zover naar huis rijden. Doodleuk de boulevard op en Nach die Heimat mit der Wagen!! Sta je toch ff rottig te kijken met je geprepareerde supercar van een kwart miljoen dukaten..
En wat denk je; het jaar erop (toeval?) mochten die donkervoortjes/etc/etc toch niet meer meedoen..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik zie op zandvoort meer licentiehouders als mongolen rijden dan niet licentiehoudersalex1971 schreef:helemaal gelijk, maar ik weet niet of jij wel eens wat serieuzer op zandvoort gereden hebt? en wat voor acties je af en toe moet uithalen om zo'n goedbedoelende maar niet zoveel kunnende oefencoureur te ontwijken? Alleen maar om je eigen spullen heel te houden?
Nee je hebt gelijk, tuurlijk moet je (zeker daar) lekker je gang kunnen gaan maar wat ik daarin belangrijk vind zijn 2 dingen; heb respect voor het materiaal van een ander en ken je eigen grenzen goed. en die twee dingen moet iedereen kunnen lijkt mij.
wij kwamen met boven de 200 op de tarzanbocht af en toen kwamen er twee hersenlozen uit de seat cup over de doorgetrokken lijn helemaal naar buiten om de tarzan goed aan te kunnen snijden
vier platte banden en nog net mis
en de marshall keek en deed niks
idioten,zulke moeten ze er af sturen en licentie innemen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Kweenie hoor, maar ik heb slechte ervaringen met al die patsers die zogenaamd een licentie hebben.
Kep toch wel een flink aantal daagjes doorgebracht op en rond het circuit voor oa bleekemolen en bij races. Maar veel van die gasten zijn zulke blaaskaken.
Bijv. de HARC rijders, komen aan in een dikke 911 TT (nix historisch dus
) en die weigeren dan 5 euro parkeergeld te betalen voor een Niet-HARC-evenement omdat ze zo'n zielig passie onder hun raam hebben
Je merkt gewoon TEveel dat er veel geld in die wereld omgaat, die jongetjes van Bleekemolen vinden zichzelf ook helemaal geweldig.
Als je geen rijke papa hebt die je er wel in meesleept ben je eigenlijk al kansloos...
Kep toch wel een flink aantal daagjes doorgebracht op en rond het circuit voor oa bleekemolen en bij races. Maar veel van die gasten zijn zulke blaaskaken.
Bijv. de HARC rijders, komen aan in een dikke 911 TT (nix historisch dus


Je merkt gewoon TEveel dat er veel geld in die wereld omgaat, die jongetjes van Bleekemolen vinden zichzelf ook helemaal geweldig.
Als je geen rijke papa hebt die je er wel in meesleept ben je eigenlijk al kansloos...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
juist en ik rij voor mijnplezier en om mijzelf te verbeteren, maar ik heb respect voor andermans spullen al is de witte waaschijnlijk het minste waard van heel het spul, maar daar gaat hetniet om.
het gaat om leven en laten leven, anders moet je gaan autocrossen dan kan je rammen.
het gaat om leven en laten leven, anders moet je gaan autocrossen dan kan je rammen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
goed idee



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Misschien nog wat CRS-mafketels, maar ik zit dan niet te wachten op van die palenpoetsers die dan zeuren over steenslag op hun gerestaureerde T2 
Maargoed eerst maar es afwachten wat de 18 November ons gaat brengen

Maargoed eerst maar es afwachten wat de 18 November ons gaat brengen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
er moeten toch liefhebbers genoeg zijn met respect voor andermans spullen
we worden het nog eens eens steven
ken wel een paar alpineclubleden die ook wel willen


we worden het nog eens eens steven

ken wel een paar alpineclubleden die ook wel willen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat is al overwogen, maar......zandvoort afhuren is volgens mij rendabel als je stuk of 60 inschrijvingen hebt voor de hele dag á 200 euro pp (als het niet meer is) Denk dat als er komende circuitdag 5 rtc'ers mee rijden het al veel is, dus die 60 man ga je never redden!! Iedereen vind het altijd geweldig, maar dr zijn er maar weinig die ook daadwerkelijk inschijven helaas.Steven schreef:Tijd voor een RTC-only circuitdag
Sja Zandvoort is ook wel hoog gegrepen idd, maar een kleiner circuit zou toch wel moeten kunnen.
Zo hoorde ik dat bijv. zolder alweer stukken goedkoper is.
Maar idd, ik vrees dat je dan nog niet echt aan het juiste aantal komt.
Zo hoorde ik dat bijv. zolder alweer stukken goedkoper is.
Maar idd, ik vrees dat je dan nog niet echt aan het juiste aantal komt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je moet dan een aantal clubs en liefhebbers zien te vinden
bv
rtc
arcn
kennissen
vrienden
dan kom je al een eind
en bij inschrijven gelijk betalen, kom je dan niet jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
geld weg
bv
rtc
arcn
kennissen
vrienden
dan kom je al een eind
en bij inschrijven gelijk betalen, kom je dan niet jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
geld weg
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
toch nie weer met da gare ding he...Emiel schreef:Ik zie dat dit topic 'eindelijk' begint te levenUiteraard ben ik die dag ook weer van de partij. In combinatie met BartV met waarschijnlijk de grijze 19
koop nou een fatsoenlijke auto!!!

Ok, eerste contacten zijn gelegd met Circuit Assen. Ik heb aangegeven dat we de parkeerplaats, het circuit en waarschijnlijk enkele pitboxen willen huren voor een weekenddag in het laatste kwartaal van dit jaar of het eerste kwartaal van volgend jaar. Begeleiding doen we zelf
heeft het bestuur ook eens een leuk dagje met vlaggenzwaaien enzo
Aangegeven dat we zeer waarschijnlijk wel 50 auto's hebben, maar dat het aantal rap meer kan worden bij een harde datum en agenda, omdat het een landelijke bijeenkomst moet worden.
Ik heb nu gevraagd om een prijsindicatie, maar de contactpersoon gaf al aan dat het wellicht handiger is dat we eens een afspraak gingen maken. Goed plan, maar dat is denk ikniet helemaal aan mij, gezien ik 'slechts' een forumlid ben en verder niet. UIteraard is de wil er wel, maar lijkt het me niet gepast om buiten iedereen om iets op poten te zetten uit jullie naam, dus bij deze de vraag aan bestuursleden; wat willen jullie ermee??
Desnoods maak ik (of een ander) een nieuw topic aan om zo ook te peilen wat de respons is en hoeveel men wel of niet bereid is te spenderen hieraan.
Laat maar horen, wellicht handiger om te PM men hierover??
Thx,
Alex

Aangegeven dat we zeer waarschijnlijk wel 50 auto's hebben, maar dat het aantal rap meer kan worden bij een harde datum en agenda, omdat het een landelijke bijeenkomst moet worden.
Ik heb nu gevraagd om een prijsindicatie, maar de contactpersoon gaf al aan dat het wellicht handiger is dat we eens een afspraak gingen maken. Goed plan, maar dat is denk ikniet helemaal aan mij, gezien ik 'slechts' een forumlid ben en verder niet. UIteraard is de wil er wel, maar lijkt het me niet gepast om buiten iedereen om iets op poten te zetten uit jullie naam, dus bij deze de vraag aan bestuursleden; wat willen jullie ermee??
Desnoods maak ik (of een ander) een nieuw topic aan om zo ook te peilen wat de respons is en hoeveel men wel of niet bereid is te spenderen hieraan.
Laat maar horen, wellicht handiger om te PM men hierover??
Thx,
Alex
zie een van mijn reacties PLUS die van Bart...
VOORDAT je contact gaat zoeken misschien EERST een polletje houden...
OOK AL zou je dan 50+ interesses hebben...dan NOG is het maar de vraag als er daadwerkelijk BETAALD moet worden of dat ook door die 50+ mensen gedaan gaat worden...
maar goed...ik val in herhaling
VOORDAT je contact gaat zoeken misschien EERST een polletje houden...
OOK AL zou je dan 50+ interesses hebben...dan NOG is het maar de vraag als er daadwerkelijk BETAALD moet worden of dat ook door die 50+ mensen gedaan gaat worden...
maar goed...ik val in herhaling

Peter; uit de opmerking van Bart maak ik op dat ik maar eens mijn licht moest opsteken bij Assen. Vandaar mijn actie.
er is niets geboekt, besproken of geregeld.. het was zuiver informatief.
Daarbij; wat is de eerste vraag als je hier een 'poll' over gaat houden?? Volgens mij "wat kost dat"..
er is niets geboekt, besproken of geregeld.. het was zuiver informatief.
Daarbij; wat is de eerste vraag als je hier een 'poll' over gaat houden?? Volgens mij "wat kost dat"..
ik ben altijd tussen 175-200 euro kwijt geweest...das dan voor de hele dag...maar als je echt op het circuit wil rijden, kun je beter rekenen op het dubbele van dat bedrag, en dan moet je alles nog heel houden...
je moet er naartoe (als het kan met kar/oprijwagen) benzine is ook niet meer zo goedkoop als het 4 weken geleden was, banden, remmen...
dus dat inschrijfgeld valt wel mee hoor
maar goed...zet het in gang...ik kom wel
je moet er naartoe (als het kan met kar/oprijwagen) benzine is ook niet meer zo goedkoop als het 4 weken geleden was, banden, remmen...
dus dat inschrijfgeld valt wel mee hoor

maar goed...zet het in gang...ik kom wel
ok, duidelijk.. ik heb inmiddels ook een prijsindicatie van ze.. maar da's nog niet helemaal duidelijk. En ik moet zeggen.. met een beetje leuke opkomst blijf je écht aardig ver onder het bedrag aan deelname van wat jij opgeeft.
Wat ik in mijn lange bericht schreef; nu is het aan het bestuur om aan te geven of zij er draagvlak aan willen geven. Ik ben slechts 'forumlid' en geen 5 sterren goldmember
Ik ben overigens absoluut bereid om (op verzoek) mijn input en energie hierin te steken, want het is gewoon heel leuk. Ook al ben ik dan niet zo happy met mijn renaultje..
Wat ik in mijn lange bericht schreef; nu is het aan het bestuur om aan te geven of zij er draagvlak aan willen geven. Ik ben slechts 'forumlid' en geen 5 sterren goldmember

Ik ben overigens absoluut bereid om (op verzoek) mijn input en energie hierin te steken, want het is gewoon heel leuk. Ook al ben ik dan niet zo happy met mijn renaultje..