[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen
-
@Haas:
Meten is weten, gissen is missen: trek die cilinderbussen eruit, en neem ze mee naar een revisiebedrijf of naar school, en meet ze op.
Sowieso is zon gladde cilinderwand niet zoals het hoort. Wil niet zeggen dat ie met zon gladde wand niet (heel hard en goed zelfs) kan (hebben) (ge)lopen.
Echter: nu ligt het open.....
Je kunt de bussen laten honen, als ze nog redelijk aan de maat zijn(worden ze niet eens groter van, alleen het oppervlak wordt opgeruwd), zodat nieuwe zuigerveren (die je dan zeker moet monteren) beter inlopen. En je kunt nieuwe bussen nemen samen met nieuwe veren, echter heb je voor een beetje meer geld een complete kitset (zuiger, bus, en veren)
Meten is weten, gissen is missen: trek die cilinderbussen eruit, en neem ze mee naar een revisiebedrijf of naar school, en meet ze op.
Sowieso is zon gladde cilinderwand niet zoals het hoort. Wil niet zeggen dat ie met zon gladde wand niet (heel hard en goed zelfs) kan (hebben) (ge)lopen.
Echter: nu ligt het open.....
Je kunt de bussen laten honen, als ze nog redelijk aan de maat zijn(worden ze niet eens groter van, alleen het oppervlak wordt opgeruwd), zodat nieuwe zuigerveren (die je dan zeker moet monteren) beter inlopen. En je kunt nieuwe bussen nemen samen met nieuwe veren, echter heb je voor een beetje meer geld een complete kitset (zuiger, bus, en veren)
tnx reinier! 
Ga maandag naar patrick om het hele blok op te meten qua maten, dan verder kijken naar hoe of wat nog kan en moet. Maar nieuwe zuigers + veren en bussen staan wel op mijn nominatielijstje
Ook die verrotte drijfstang ff vervangen, maar alle 4 is niet nodig lijkt me 

Ga maandag naar patrick om het hele blok op te meten qua maten, dan verder kijken naar hoe of wat nog kan en moet. Maar nieuwe zuigers + veren en bussen staan wel op mijn nominatielijstje

vandaag ontvangen

sorry..ander kleurtje was er niet 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Heb je t droog weten te houden haas? Ziet er weer goed uit hoor (die folder van forge ook trouwens
)

droog weten te houden? ?
Jij onderweg geen aandrijfassen verloren? Geen carterringen, oliefilters, thermostaten?
Jij onderweg geen aandrijfassen verloren? Geen carterringen, oliefilters, thermostaten?

-
- Contacteer:
T lijkt er allemaal nog op/aan/in te zitten
morgen ff kijken of er geen plas onder de auto ligt 
Hoe ziet t grasveld eruit?

Hoe ziet t grasveld eruit?

grasveld? welke grasveld....???? 
Die braakliggende akker bedoel je...haha

Die braakliggende akker bedoel je...haha

hee Haas, zitten die zuigers er al weer in? 

ja, zojuist ff met de waterpomptang en een hamer ff erin gezet, dus gaat de goeie kant op 

heb je die nieuwe bussen wel gehoond met de schroevendraaier dan?
en de nieuwe zuigers ff ingeschuurd met korrel 800???
das wel belangrijk he!
en de nieuwe zuigers ff ingeschuurd met korrel 800???
das wel belangrijk he!

Volgens mij heb je een nulletje teveel neergezet Patrick, het moet toch echt korrel 80 zijn hoor......
je weet ook dat je straks je kopbouten wel met de luchtsleutel op 650 Nm vast moet trekken he, anders vliegt die koppakking er bij 3,5 bar spontaan tussenuit.

je weet ook dat je straks je kopbouten wel met de luchtsleutel op 650 Nm vast moet trekken he, anders vliegt die koppakking er bij 3,5 bar spontaan tussenuit.

bij mijn weten is het daarna nog 2 keer helemaal rond slingeren???robclio16V schreef:Volgens mij heb je een nulletje teveel neergezet Patrick, het moet toch echt korrel 80 zijn hoor......![]()

hoezo een koppakking rob? Als ik mijn kop toch extreem laat vlakken, is dat toch niet meer nodig? 

Je snapt er ook helemaal niks van he, je moet wel die koppakking van 2,8mm goed vastzetten, anders ploft hij er zo uit, dus vandaar met 650 Nm vastzetten.
@Patrick: weet je zeker dat het 2 keer was? Ik kan me alleen iets herinneren van 199 graden verder draaien na 10 minuten.
@Patrick: weet je zeker dat het 2 keer was? Ik kan me alleen iets herinneren van 199 graden verder draaien na 10 minuten.

ja joh gewoon 1.9 mm eraf...no problem...
Rob bemoei je er nie mee joh...ik weet gewoon als beste hoe da moet 

steun zat, ik merk het al. Gaat helemaal goed komen dit verhaal 

mooi lasrupsje rondom en een spanbandje er omheen voor de zekerheid 

Ja, ganz NEU
:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()

hoop dat ik er geen spijt van krijgNiels Takken schreef:trouwens netjes dat je hem zo weer opknapt!

bijna vergeten: Patrick.....HELD!!!

-
- Contacteer:
Ganz geil ja!

Waarom hebben ze renault koppen niet gebouwd, als hoe de Volkwagen T3 bus ze heeft.
Cilinderbussen die zo'n 1,5cm ín de kop vallen, 2 dikke rubbers eromheen, knappe gast als je dat doorblaast.
Cilinderbussen die zo'n 1,5cm ín de kop vallen, 2 dikke rubbers eromheen, knappe gast als je dat doorblaast.
ik was de revisiematen aan t bekijken in de haynes.
Wat de fok is Endfloat? Axiaal speling of???
Krukasmaten krukas:
Kruktappen: 54.79mm
drijfstangtappen: 43.97mm
norm:
kruktappen: 54.795mm
drijfstangtappen: 43.98mm

Zuigerspelingmaten:
oude: 0.21mm
Nieuwe: 0.03mm
norm: 0.02-0.09mm

Heeft er iemand de maten van de gaten in het blok voor de nokkenas en de maten van de lagers van de nokkenas en de toegestane speling daarop?
Wat de fok is Endfloat? Axiaal speling of???
Krukasmaten krukas:
Kruktappen: 54.79mm
drijfstangtappen: 43.97mm
norm:
kruktappen: 54.795mm
drijfstangtappen: 43.98mm

Zuigerspelingmaten:
oude: 0.21mm
Nieuwe: 0.03mm
norm: 0.02-0.09mm

Heeft er iemand de maten van de gaten in het blok voor de nokkenas en de maten van de lagers van de nokkenas en de toegestane speling daarop?
niemand die deze maten heeft?
en dan niet roepen, moet je ff opzoeken, ja, ben ik mee bezig, maar kan deze maten nergens vinden
en dan niet roepen, moet je ff opzoeken, ja, ben ik mee bezig, maar kan deze maten nergens vinden

Rob lult maar wat, die pakking is geen 2,8 mm, was een geintje van enkele posts lang 

goed bezig pierre

nu die maten nog

pierre schreef:robclio16V zegt :
Je snapt er ook helemaal niks van he, je moet wel die koppakking van 2,8mm goed vastzetten, anders ploft hij er zo uit, dus vandaar met 650 Nm vastzetten.
pierre zegt: dus niet, is 65 Nm

(trouwens...kopbouten met 65 Nm???????

wie zoekt het aanhaalmoment ff op!