Beste Renault liefhebbers,
ik ben radeloos dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
- Graag reactie van jullie op onderstaand verhaal.
- En hulp bij het zoeken van de storing. (de storing zit er nog steeds in)
bij elke stoplichten begint de toerenteller te springen. ook al hou ik gas op 2500rpm. De motor slaat dan af en vaak wil die dan gelijk ook niet meer starten.
Alvast bedankt voor de reacties/hulp.....
Betreft: garantie reparatie Clio Williams
Geachte Heer ......................
Mijn Clio Williams is kort geleden onder handen genomen door de Renault dealer.
Daarbij is de distributieriem + koppeling vervangen.
Het hele blok moest er uit dus hebben ze gelijk wat pakkingen en wat andere dingen mee genomen in de reparatie.
U begrijpt wel dat dit een kostbare reparatie is maar omdat ik een echte Renault liefhebber ben had ik dit voor de Williams over.
Op de dag dat de de auto weer klaar was werd ik gebeld door de dealer.
Bij de laatste test is de dynamo zomaar in de brand gevlogen.
Kortom er is dus sluiting geweest.
Ik baalde hier erg van maar er was maar 1 oplossing en dat was een nieuwe dynamo.
Deze dynamo werd dus ook nog aan de rekening toegevoegd.
Volgende dag haalde ik de Williams weer op.
Ik heb de factuur betaald en ging op weg naar huis.
Echter bij de eerste stoplichten sloeg de motor af en wilde de auto niet meer starten.
Dus direct lopend terug naar Renault.
We hebben de auto weer terug gesleepd en wat aan de BDP-sensor gedaan.
De auto wou weer starten maar sloeg gelijk weer af.
Toch kregen we de auto weer aan de praat en ben ik naar huis gegaan.
Diezelfde week werd de storing steeds frequenter.
Bijna bij elk stoplicht sloeg de auto af en de auto wou dan niet starten.
Toen besloot ik om terug te gaan naar Renault.
Ik kreeg vervangend vervoer en ze zouden er naar kijken.
Week later kon ik de auto weer ophalen.
Ze hadden de storing erkend maar ze konden er niks aan doen. Dus nu heb ik een auto terug gekregen met een nieuwe koppeling/distributieriem/dynamo maar wel met een elektrische storing erin.
En ik kreeg ook nog eens een extra factuur van 437 mee naar huis voor het vervangend vervoer en de uren die ze eraan hebben besteed.
Storing Williams na dure reparatie bij de renaultdealer
Sja.. dit is niet iets om blij van te worden inderdaad.
Eerst proberen het op hun te verhalen, tenminste die kosten.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar misschien is het je ECU?
Als het je ecu is, zou ik je adviseren om eens contact op te nemen met Henk Dijkstra van Fastchip. http://www.fastchip.nl
Maar nogmaals ik kan het ook bij het verkeerde eind hebben.
Succes ermee en ik hoop dat andere rtc'ers meer weten.
Eerst proberen het op hun te verhalen, tenminste die kosten.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar misschien is het je ECU?
Als het je ecu is, zou ik je adviseren om eens contact op te nemen met Henk Dijkstra van Fastchip. http://www.fastchip.nl
Maar nogmaals ik kan het ook bij het verkeerde eind hebben.
Succes ermee en ik hoop dat andere rtc'ers meer weten.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Gelijk de bovag of wat dan ook inschakelen. Dit vind ik echt geen behandeling.. 

dank voor jullie replies.
Nee ECU is goed.
Zit 1 van Menno in.
ja bovag en geschillencommissie ingeschakeld.
Maar het komt er op neer dat die garages zo goed zijn ingedekt dat je niks kan beginnen. Uitspraak krijg ik binnen 2 week.
Nee ECU is goed.
Zit 1 van Menno in.
ja bovag en geschillencommissie ingeschakeld.
Maar het komt er op neer dat die garages zo goed zijn ingedekt dat je niks kan beginnen. Uitspraak krijg ik binnen 2 week.
Neem contact op met Renault Nederland en leg het geschil, wat je hebt met de dealer, aan hen voor.
Nadat je de dealer nogmaals de mogelijkheid hebt geheven om het onstane malheur op te lossen.
Nadat je de dealer nogmaals de mogelijkheid hebt geheven om het onstane malheur op te lossen.
-
Lijkt me duidelijk dat hij de dealer al de kans heeft gegeven om het probleem op te lossen/in gebreke heeft gesteld.
Om te beginnen natuurlijk de rekeningen niet betalen, als dat nog niet gebeurd is. Geen euro.
Is gewoon hun fout dat een auto niet meer goed loopt na het inbouwen van een nieuwe koppeling/d-riem.
Hebben gewoon ergens iets verkloot, simpel as that.
Dynamo rekening sowieso nooit betalen (gevolgschade van hun fout), en ook geen uren storing zoeken en vervangend vervoer, ook weer gevolg van hun fout.
Er zit bij de dealers veel meer geld als in jouw portomonee, en zeker als hun nog eens fouten maken, moet je niet nog eens meer betalen.
HELEMAAL ALS ZIJ DE STORING ERKENNEN, en het niet op kunnen lossen.
Als aankloppen bij de importeur niet helpt (en dat gebeurt wel eens, geloof me) stampij gaan maken. Netjes blijven, maar wel je stem verheffen, liefst waar andere klanten bij zijn.
Om te beginnen natuurlijk de rekeningen niet betalen, als dat nog niet gebeurd is. Geen euro.
Is gewoon hun fout dat een auto niet meer goed loopt na het inbouwen van een nieuwe koppeling/d-riem.
Hebben gewoon ergens iets verkloot, simpel as that.
Dynamo rekening sowieso nooit betalen (gevolgschade van hun fout), en ook geen uren storing zoeken en vervangend vervoer, ook weer gevolg van hun fout.
Er zit bij de dealers veel meer geld als in jouw portomonee, en zeker als hun nog eens fouten maken, moet je niet nog eens meer betalen.
HELEMAAL ALS ZIJ DE STORING ERKENNEN, en het niet op kunnen lossen.
Als aankloppen bij de importeur niet helpt (en dat gebeurt wel eens, geloof me) stampij gaan maken. Netjes blijven, maar wel je stem verheffen, liefst waar andere klanten bij zijn.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
lekkere dealer die zou met mij toch echt niet klaar zijn
sjezus ze verkloten de zooi en dan moet jij dat betalen tssssssssss
ik heb het 1 keer gehad met een thunderbird drie jaar garantie of 100.000 km loopt na drie jaar en twee dagen bij een km stand van 102.000 de komplete automatische bak in elkaar kosten 6700 gulden
kreeg niks vergoed
heb twee maanden lang dria a vier keer per dag ford nederland gebeld, dat werden ze zo zat dat ze de helft betaald hebben
dus mijn advies blijven zeiken bij de dealer en elke dag langsgaan en inderdaad het liefste als er veel klanten binnen zijn
mmm breekijzer is er niet meer dat werkt ook

sjezus ze verkloten de zooi en dan moet jij dat betalen tssssssssss
ik heb het 1 keer gehad met een thunderbird drie jaar garantie of 100.000 km loopt na drie jaar en twee dagen bij een km stand van 102.000 de komplete automatische bak in elkaar kosten 6700 gulden
kreeg niks vergoed
heb twee maanden lang dria a vier keer per dag ford nederland gebeld, dat werden ze zo zat dat ze de helft betaald hebben
dus mijn advies blijven zeiken bij de dealer en elke dag langsgaan en inderdaad het liefste als er veel klanten binnen zijn

mmm breekijzer is er niet meer dat werkt ook

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dit is schandalig en onacceptabel !
meteen een gedetailleerde brief schrijven ( aantekenen ) naar Renault Nederland afdeling klantenservice, zonodig buro rechtshulp direct inschakelen.
EIS teruggave van het geld van de leenauto, want deze kosten vloeien voort uit hun ONKUNDE.
EIS kosteloze reparatie bij Renault Nederland zelf, deze zijn gelieerd aan hun garage renault amsterdam.
stop met betalen van wat voor factuur dan ook.
meteen een gedetailleerde brief schrijven ( aantekenen ) naar Renault Nederland afdeling klantenservice, zonodig buro rechtshulp direct inschakelen.
EIS teruggave van het geld van de leenauto, want deze kosten vloeien voort uit hun ONKUNDE.
EIS kosteloze reparatie bij Renault Nederland zelf, deze zijn gelieerd aan hun garage renault amsterdam.
stop met betalen van wat voor factuur dan ook.
net zoals hier boven al eens gepost is snap ik niet dat je rekeningen betaald die eigenlijk alleen maar onstaan zijn door de onkunde bij die garage. hier moet je gewoon werk vanmaken!!!
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik had echt met de rekeningen op de bullbar zo de patrol de showroom in gerost

Heel erg bedankt voor jullie steun en reacties.
Wat ik merk is dat jullie er net zo over denken als mij.
Het is verder nog een heel lang verhaal. Ik zou kort zijn:
Bovag/geschillencommissie en rechtsbijstand er bij gehaaald.
Uitspraak is nog niet binnen. Maar heb er toch weinig vertrouwen in. In de rechtzitting hadden ze hun conclusie al klaar liggen. Dus ze luisterden nauwelijks naar mij.
Mijn neef(monteur Toyota) heeft in eerste instantie de storing binnen een half uur opgelost.
Hij heeft een relais verwisseld. Dat is 3 maand goed gegaan. De storing kwam weer terug. Dus ik dacht effe weer relais wisselen. Maar dat truukje werkte nu niet meer. Of ze moeten alle 5 stuk zijn.
Verder is de ruildynamo die Renault er in heeft gezet binnen een half jaar stuk gegaan. Kon geen garantie claimen bij Brezan omdat Renault de aankoop bon nog had........
oja kan iemand mij nog vertellen waar deze 5 relais in het motorruim voor dienen?
Is 1 daarvan van de brandstoftoevoer?
thanks
Wat ik merk is dat jullie er net zo over denken als mij.
Het is verder nog een heel lang verhaal. Ik zou kort zijn:
Bovag/geschillencommissie en rechtsbijstand er bij gehaaald.
Uitspraak is nog niet binnen. Maar heb er toch weinig vertrouwen in. In de rechtzitting hadden ze hun conclusie al klaar liggen. Dus ze luisterden nauwelijks naar mij.
Mijn neef(monteur Toyota) heeft in eerste instantie de storing binnen een half uur opgelost.
Hij heeft een relais verwisseld. Dat is 3 maand goed gegaan. De storing kwam weer terug. Dus ik dacht effe weer relais wisselen. Maar dat truukje werkte nu niet meer. Of ze moeten alle 5 stuk zijn.
Verder is de ruildynamo die Renault er in heeft gezet binnen een half jaar stuk gegaan. Kon geen garantie claimen bij Brezan omdat Renault de aankoop bon nog had........
oja kan iemand mij nog vertellen waar deze 5 relais in het motorruim voor dienen?
Is 1 daarvan van de brandstoftoevoer?
thanks
ik begrijp dat hierover al een hoorzitting is geweest bij de geschillencommissie.
dit moet je dan afwachten.
in ieder geval niet meer terug gaan naar deze garage, lijkt me onverstandig.
laat de auto elders checken, uitlezen.
de kapotte dynamo kan liggen aan een aansluitfout, waardoor de diode kapot gaat.
laat de dynamo repareren voor 35 euro bij een autoelectro reparatiebedrijf en zet deze er zelf in of laat het doen.
dit moet je dan afwachten.
in ieder geval niet meer terug gaan naar deze garage, lijkt me onverstandig.
laat de auto elders checken, uitlezen.
de kapotte dynamo kan liggen aan een aansluitfout, waardoor de diode kapot gaat.
laat de dynamo repareren voor 35 euro bij een autoelectro reparatiebedrijf en zet deze er zelf in of laat het doen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dan ken je me slechtSteven schreef:Dat wil ik zienLuco/Alpine-racer schreef:ik had echt met de rekeningen op de bullbar zo de patrol de showroom in gerost![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
heb breekijzer er al een keer bijgehaald