schokbrekers cabrio

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
RogierS

Ik heb laatst een renault 19, 1.8 16v u9 cabriolet uit 1992 gekocht. De vorige eigenaar heeft hem verlaagd. Nu wil ik de oorspronkelijke hoogte weer terug, want de auto stuitert behoorlijk.

Ik heb voor de voorwielen via internet een tweetal schokdempers (met poot en veer zonder fusee) gevonden van een R19 fase 2 1.8-16v coupe.

Passen deze ook op mijn cabrio?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Welkom hier.

Wat voor luchthapper heb je zelf op je cabrio zitten? De kleine (fase1) of de langere ronde (fase2)? Verder lijkt het me dat als je alleen veren zou kunnen vinden dit ook al genoeg moet zijn.

We zijn trouwens ook gek op :foto: van je auto :wink:

Gr.Frits
Sanderclioll

Zeker, gauw posten die foto's :D
alex1971

Hee Rogier :) Advies opgevolgd zie ik om hier ff je licht op te steken? Hopelijk gaat het je wat brengen.

Groeten
Alex
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

alex1971 schreef:Hee Rogier :) Advies opgevolgd zie ik om hier ff je licht op te steken? Hopelijk gaat het je wat brengen.

Groeten
Alex
@alex. jij kent de auto. Wat voor happer ligt er op? :wink: (fase 1 of 2?)
alex1971

Frits; ben onschuldig!! Ehh, in dit geval dan.. :-)

Ken hem niet persoonlijk; ik zit ook op problemcar en vanuit daar heb ik hem hierheen gestuurd.. Bij de echte Renault kenners (Y)
RogierS

He jongens,

Mijn renault 19 is een fase 2.
Als ik onder de motorkap kijk, dan valt me op dat de schokbrekers in zijn geheel zijn gekanteld (achterover hellend). Is dat normaal bij een renault 19, 1.8 16v cabrio? Of is dat een manier om dat ding te verlagen? Ook zitten de bouten onderaan de poot niet recht onder elkaar, maar staan schuin onder elkaar. De bovenste bout zit dichter bij de poot dan de onderste... (kunnen jullie het nog volgen) :wink:

Ik heb onlangs een tweetal schokbrekers uit een normale 1.8 (volgens mij geen 16 kleppen) gehaald, maar die leken niet te passen:
Omdat die schokbrekers gewoon recht naar beneden staken en omdat de bouten onder aan de poot recht onder elkaar zaten. Ben ik er vanuit gegaan dat ze niet goed waren.

Nog ideeen?

Groet Rogier...en alex thanx! voor de tip (Y)

[/img]http://members.home.nl/rogierstappers/cabrio19.jpg[img]
[/img]http://members.home.nl/rogierstappers/cabrio.jpg[img]
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

de tags andersom :wink: dan doen ze het wel dus eerst de: [img]hier%20de%20url[/img]
Plaats reactie