[R25 V6 turbo] Meer slagvolume, en dan.....??
De peugeot 906, heb er nog een afstandbedienings wagen van, schaal 1:5, 35 cc.canonballman schreef:Heb laatst trouwens nog een stuk gelezen over de Z-motor.
Het snelheidsrecord op Le Mans (24 uren) staat op naam van een Peugeot met een Z-motor met turbo(s). Dat was in 1988 of 1989. Daarna is die hoogste snelheid nooit meer geevenaard of verbeterd, omdat iets later het rechte stuk van Mulsanne (paar kilometer lang geloof ik) is onderbroken door een chicane.
Hoe hard??????? 405 kilometer per uur.![]()
![]()
ZO HARD!
Jullie snappen nou ook meteen wat ik me tot doel heb gesteld met mn 25. Een hele goed CW waarde heeft ie al, nou alleen de engine specs van de 1988-er Peugeot Le Mans wagen nog........................

Dat record is volgens mij allang gebroken, de CLK-GTR 1 die toen opsteeg had een snelheid van 408 km/h al ik me niet vergis.
Ik denk als je de engine specs doorvoerdt dat de auto een beetje (een heel klein beetje) kromtrekt.

-
Volgens mij niet hoor, heb laatst nog RTL5 gekeken, en dat ging over de 24 uren. Daar zeiden ze ook weer dat dat record uit de 80-er jaren stamden. Toen vroegen ze nog aan Jan Lammers hoe hoog de top nou zou zijn. Die zei iets van 360 of 370. En gelijk er achter aan: Vroeger, in de Jaguar, met nog het rechte stuk van Mulsanne zaten we tegen de 400 aan te hikken.Dat record is volgens mij allang gebroken, de CLK-GTR 1 die toen opsteeg had een snelheid van 408 km/h al ik me niet vergis.
Maar anyways, ik ben niet van plan te gaan vliegen met mn 25.

-
Omdat ik heel enthousiast ergens aan kan beginnen, maar door van alles en nog wat (wagenpark en tijdgebrek) niet makkelijk iets VOLLEDIG tot het eind breng