Niet meer willen starten bij warme motor

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Mickael

Als ik een stuk heb gereden en de motor is vrij warm start ie niet meer :evil:

Hij draaid wel rond en lijkt aan te slaan, maar dan pruttelt ie wat en valt weer uit...

Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Mickael

Niemand een idee??

Hij start nu helemaal niet meer :@ Draaid wel rond maar slaat niet aan....

ik word zo moe van dit ding :evil:
alex1971

Krijgt hij benzine, vonk en lucht? werkt de stappenmotor wel?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Krijg je 'm wel aangeduwd? Zo ja, meet de accuspanning eens! Ook al draait ie, dat wil niet zeggen dat het daar niet aan hoeft te liggen.
Calle

Klinkt als een soort van vapor lock, zeg maar benzinedampbel die de aanvoer hindert, ontstaan door de warmte van de motor. Wat voor type motor hebben we het hier over? carburateur, monopoint injectie of multipoint, die eerste twee kunnen daar nog wel eens last van hebben.
Dani Clio

Ik herken het probleem. Mijn vriendin heeft sinds enkele maanden een Renault CLio van 9-2002 en heeft hetzelfde probleem ook al enkele keren meegemaakt. Meestal pakt hij hem na enkele keren nog net aan, maar zij is er ook bang voor dat ze er een keer mee blijft staan. Als iemand dus een idee heeft wat er aan kan worden gedaan??

Daarnaast heeft de Clio soms ook een sissend geluid, voornamelijk in de buurt van het dashboard aan de bestuurderskant (het lijkt wel of er ergens wat lucht ontsnapt). Weet iemand wellicht ook wat dit zou kunnen zijn en hoe het kan worden verholpen?

Alvast bedankt! :worship:
Menno

@ Mickeal, lastig om een sluitende diagnose te doen, maar de BDP sensor is wel erg verdacht. Die dingen gaan nogal eens kapot, en doorgaans heb je er met starten meer last van dan met draaiende motor. Tevens geven ze warm meer problemen dan koud.

Wat je nog even zou kunnen doen, is luisteren of de brandstofpomp tijdens het starten draait. Als dat niet zo is, is die sensor wel erg verdacht!
Wacht na het op contact zetten even tot de pomp uit is, en ga dan starten, en luister of ie draait.

Probleempje lijkt opzich wel op vapourlock, maar is op een 16v niet erg waarschijnlijk.
rev it like a rental
Dani Clio

Heb je wellicht ook een idee wat dat sissende geluid kan veroorzaken? Het is namelijk vrij irritant en ik hoop dat het geen kwaad kan (zelf ben ik een leek, dus daarom zoek ik hulp bij professionals :). Hij geluid is ook niet constant te horen, maar zo nu en dan begint hij weer iets te sissen (ergens in de buurt van het stuur/dashboard >> misschien stuurbekrachtiging??). Als iemand dus een idee heeft........
Menno

Ik verwacht niet dat 't probleem bij je 2002 clio hetzelfde is als hierboven beschreven. Wat 't wel is; geen idee.

Als dit sissend geluid optreeds als je je stuur tegen de aanslag houdt, is het inderdaad de stuurbekrachtiging.
rev it like a rental
Dani Clio

Het eerste probleem klonk mij wel bekend. M'n vriendin heeft al een paar keer gehad dat ze de auto met moeite kon starten. Na enkele keren proberen kreeg ze toch een vonkje en kon ze alsnog starten. Tot nu toe is het ook alleen opgetreden als de motor warm is (ook een keer toen de auto al een 1 tot 1,5 uur niet gebruikt was). In het Renault boekje werd aangegeven dat dit te maken kon hebben met de Vapour lock (zoals hier eerder is aangegeven). Vandaar dat ik zei dat ik me in het probleem kon herkennen.

Zelf denk ik dat de problemen wellicht ook met elkaar te maken kunnen hebben. Misschien is het wel de vapor lock, waardoor er dus van die benzinedampbellen ontstaan. De lucht uit die bellen moet vervolgens weg, wat vervolgens dat sissende geluid kan verklaren.

Kan dit zo zijn? Of is het complete onzin wat ik hier nu schrijf.....

In elk geval zal ik er ff goed op letten of het gesis optreedt als ik het stuur tegen de aanslag houd.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Mickael schreef:Niemand een idee??

goh dat heb ik ook :@
Mickael

le mouton noir (sandy) schreef:
Mickael schreef:Niemand een idee??

goh dat heb ik ook :@
Jij heb ook altijd net zo veel geluk...

Vreemd he ik in een gele megane :wink: Zag je vandaag in de stad.

@menno: ik dacht ook gelijk aan die sensor maar hij geeft niets aan op de computer.....,zucht Heb er toch een andere ingezet maar helaas dat was het niet. Volgens mij draaid de pomp wel gewoon

Morgen maar weer wegbrengen, zucht Ik kan niets vinden
alex1971

Breng je 'm weg omdat je zelf niet superhandig bent/geen tijd hebt? Want vonk, brandstof en lucht controleren is zo gedaan natuurlijk.

Hou oud is je distributieriem?
Mickael

Dat is het nu juist hij krijgt alles maar slaat niet aan, begrijp er geen fuck van.....

Riem heeft er nu 68.000km op zitten en is 3 jaar oud
alex1971

als je de bougies eruit draait na een startpoging; zijn die dan zeiknat of droog?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

vervang die bdp sensor nou maar
het is het probleem bij alle typen 16 v motoren van clio's en scenics

ook de oudere 1600tjes hebben er last van en ja ook de 16's van vroegah
alex1971

@sven; zo te lezen is die al vervangen
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hmm ja bij michael wel ja
tja als ie wel vervangen is en je hoord de brandstof pomp wel kan ik me alleen nog indenken dat het de bobine is voor zo een 16v

maar let op dit geld niet voor die nieuwe 16v modellen in clio 2 en meganes en scenicjes want die hebben losse bobine units
Mickael

Hey Sven tijd geleden :D

Sensor is al vervangen...

Maar hij krijgt dus toch geen benzine.... en geeft nu een rekeneenheid fout... :@

Dan denk je ok, knal een andere computer erin en lopen, helaas 3 goeie computers geprobeert, maar nogsteeds dezelfde fout melding :@

Ze zijn al 4 uur bezig geweest en hebben nog steeds niets gevonden, vrees het ergste... :evil:
Riël
Über-Spammer

Is die stekker op de zijkant van je inlaatspruitstuk nog in orde? Distributiekant?
Volgens mij is dat inlaatluchttemperatuursensor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mickael

zucht...

Tis de pomp die niet meer levert wat ie zou moeten.

Erg leuk 260 euro ex....

Klote ding :(

maarja is wel 278900 km mee gegaan, dus waar klaag ik over :p
alex1971

@dani; zit er soms airco in dat ding? Ik hoor wel eens een sissend geluid in auto's als de airco aanstaat. Dat is dan het geluid van het koelmiddel dat ik het systeem rondgaat.

Anders zou ik het zo ook niet weten.
Brutus16V
Contacteer:

ja hallo ik heb hetzelfde probleem alleen als mijn clio warm is start hij helemaal niet net het effect of de accu leeg is
maar is de motor koud dan starten en lopen
wat kan dit dan zijn
alvast bedankt
Look out for the mean machine ;D
Riël
Über-Spammer

Startmotor geef ik een goede kans
alex1971

Startmotor!!
Irishfriend

Zoiets heb ik in het verleden ook gehad met een Astra. Ik stond toen stil bij het stoplicht, hij sloeg af en na heel lang doorstarten sloeg hij toen met eerst veel gestotter en gepruttel weer aan.
Ze hebben toen bij de garage één of andere chip vervangen die o.a. de distributie van het benzine regelt. Daarna nooit geen last meer gehad.
Riël
Über-Spammer

:S
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

tja ehm zo gaan we weer
ik had een rammeltje onder de auto dus mijn dakraam is dicht gekit

als je gerichte info hebt kan je iemand ergens mee helpen of ergens gericht naar laten kijken

niet van oohw ja vroeger bla bla maar en dingetje zus en dingetje zo
alex1971

Nou, laatst met mijn John Deere.... :D
Irishfriend

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:tja ehm zo gaan we weer

als je gerichte info hebt kan je iemand ergens mee helpen of ergens gericht naar laten kijken

Was goed bedoelt hoor. Ik ben helaas niet zo technisch dat ik de benaming heb onthouden, sorry hiervoor. Ik geef gewoon mijn ervaring, in de hoop dat wellicht bij iemand anders op het forum een lampje gaat branden en daardoor misschien de uiteindelijke vraag van de topic opener beantwoord wordt. Maar als jij mijn goed bedoelde bijdrage wilt afzeiken vind ik ook prima hoor. (Y)
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Irishfriend schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:tja ehm zo gaan we weer

Was goed bedoelt hoor. Ik ben helaas niet zo technisch dat ik de benaming heb onthouden, sorry hiervoor. Ik geef gewoon mijn ervaring, in de hoop dat wellicht bij iemand anders op het forum een lampje gaat branden en daardoor misschien de uiteindelijke vraag van de topic opener beantwoord wordt. Maar als jij mijn goed bedoelde bijdrage wilt afzeiken vind ik ook prima hoor. (Y)
(Y) :lol:
Plaats reactie