Goed geluid in laguna 2?

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Xander

Ik heb een laguna 2 Grand Tour V6 Initiale met de standaard Cabasse installatie. Ik ben alleen absoluut niet tevreden met de kwaliteit van het geluid. Ik mis vooral het diepe 'laag'. Ik heb het dus niet over het volume/de geluidssterkte.

Kan ik hier met enkel een nieuwe speakerset iets aan doen? Of zijn de ruimten en klankkasten in de deuren gewoonweg te klein hiervoor.
Is de standaard versterker wel goed genoeg of zou ik een zwaardere verterker moeten aanschaffen.

Nogmaals, het gaat mij niet om het geluidsniveau. Een woofer-kist in de kofferruimte is dus geen optie. Het moet allemaal subtiel weg te werken zijn maar wel goed klinken. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang, dus de oplossing mag wat kosten (Moet natuurlijk niet belachelijk zijn).

Wie heeft er advies/ervaringen?
pierre

het beste is andere luidsprekers te monteren, dit kan veel uitmaken.
liefst wat duurdere exemplaren met een ingebouwd frequentiefilter.
dit voorkomt hinderlijke en vermoeiende geluiden
Robert-Jan

andere speakers monteren heeft ook niet echt zin standaard radio levert een uitgangsvermogen van 4 x 15 watt.
VLK Groep
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

zou net zeggen:
Andere radio
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robert-Jan

en ander speakers

sluit die standaard speakers maar is aan op een normale HU
VLK Groep
Erix
Contacteer:

Bij inbouw van de nieuwe luidsprekers deur vanbinnen aanpakken!!! De behuizing (hier dus je deur) zorgt voor 70% van het geluidsbeeld...
Xander

Robert-Jan schreef:andere speakers monteren heeft ook niet echt zin standaard radio levert een uitgangsvermogen van 4 x 15 watt.
Nee dit is de uitgebreidere. Ik geloof 4x40 of 4x45 watt. Standaard voor de initiale uitvoering.

Maar ik kan mij voorstellen dat de versterker kwalitatief natuurlijk niet echt hoogstaand is. Ik had hiervoor echter een Opel Omega B met een VDO MS4100 radio/navigatie en standaard speakers en daar klonk het echt veel beter. Zouden de klankkasten van de deuren veel anders zijn?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

4x40 is het maximale uitgangsvermogen

nominaal doet zo'n ding 10-15 watt per speaker
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
MikeVV
Contacteer:

Weet iemand als je een andere radio in een Grand tour uit 2002 zet of er dan een kastje is waardoor het schermpje en de afstandbediening het nog blijven doen?
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Sanderclioll

Vaak kan dit, ligt beetje aan welke radio je erin plaatst.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Zie:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 10#1859810

voor een lijst met radios die werken met display en stuurbediening
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Weet wel dat er bij bepaalde types renault radio's, bij het allereerst instellen (bij aflevering) gevraagd wordt om curves.. bijv; clio = curve 1 enz, aan de hand van auto(grootte) is de curve vastgesteld...

kunt 't proberen, wel je radiocode weten! gewoon ff helemaal eruit.. lekker resetten, dan naar jouw smaak instellen..

succes!!
Maarten-Jan
Car: R19.R

Staat ook wel in het boekje, hoeft de radio niet voor gereset te worden overigens! (~ althans, bij de cabasse van onze laguna niet... verder geen ervaring met die dingen)
wesly26

Bij rondevries.nl kun je zeer mooie speakertjes vinden. Ikzelf heb Focal 'Kevlar' speakers, maar MbQuad is ook een mooie speaker. Het beste kun je even zelf gaan luisteren. Maar persoonlijk vind ik de Focals het meest natuurgetrouwe geluidsbeeld geven en geven ook veel laag (natuurlijk ook afhankelijk van de diameter). Deze spelen ook gerust goed op een originele radio, alhoewel een versterkertje natuurlijk nooit weg is.
Plaats reactie