Dumpvalve voor clio II 1.9dti

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Anonymous

bestaan er dumpvalves voor mijn clio II 1.9 dti bj 2000??
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Vet nep als je het mij vraagt.
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

Dat wel, maarja als mensen er gelukkig van worden :wink:
Ik hou het wel bij m'n echte pssst
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het heeft op een diesel toch ook helemaal geen nut?? :S
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

Omdat er bij een turbo-diesel bij het loslaten van het gas geen vacuum ontstaat, kan er geen benzine-dumpvalve worden gebruikt en heb je dus ook nooit het sportieve afblaas geluid. Aangezien daar toch veel vraag naar is, hebben wij de dieseldumpvalve ontwikkeld.

De dieseldumpvalve werkt via een schakelaar die je bij je gaspedaal monteert en die 'ziet' of je het gas indrukt of niet. Aan de hand van die gegevens bepaalt de stuurunit of de dumpvalve bekrachtigd wordt en krijg je op je turbodiesel op de juiste momenten dat gewilde geluid.
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hahah, koop dan niets
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Zou zoiets nou serieus verkopen? Ik hoop het toch van niet...(N)(N)
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Op Speurders.nl stond een tijdje geleden de "Turbo Fluit", je betaald er 25,- voor en je bent ineens een stuk sneller. ;)
Anonymous

kzou graag dat psst geluid willen hebben :p
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

laatst schreef riel er een post over was iets van 450 euro ofzo. het bestaat wel
R5alpineturbo
Berichten: 106
Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
Contacteer:

ik persoonlijk ben meer voor de specifieke onderdelen dan voor die ,sorry maar tis zo , zever van tis geschikt voor alles . ik vindt wel dat een diesel mooi fluit (de turbo dan he ) toch bij meg II 1.9dci 120pk . ik vraag mij ook af of het wel gezond is als de merken het niet doen bij hun origine motoren vindt ik het gevaarlijk en zeker bij een moderne diesel om zoiets te monteren .

greets thomas 8)
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

:~ :s ik snap er weinig van misschien andere zinsopbouw? :)
R5alpineturbo
Berichten: 106
Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
Contacteer:

ik houdt er gewoon niet van dat er van die onderdelen zijn die passen op iedere turbogevoede dieselmotor. ik vertrouw dat niet omdat de huidige diesels zo gecompliceerd zijn dat ze met specifieke onderdelen moeten uitgerust worden.
en dan is er ook de vraag naar het nut idd het heeft geen nut

ik rijdt af en toe met een megane II diesel en ik vindt eenmaal de turbo netjes veel druk steekt dat hij mooi fluit :wink:

sorry ik doe mijn best om zo verstaanbaar mogelijk te zijn tja ik ben nu ook van west vlaanderen he
(voor de mensen die het niet kunnen situeren ik woon niet zo ver van ieper , brugge enz )
greeets
Anonymous

ok uw megane fluit maar mijne clio die turbo die hoort ge dus totaal ni eh
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ximmeke schreef:kzou graag dat psst geluid willen hebben :p
zijn ook wel dumpvalve kitjes met speaker te bestellen :p :lol: :lol:

maar kom op zeg, je hoort een diesel ronkend voorbij komen met een sissend geluid bij het schakelen.

Persoonlijk zou ik er vreselijk om lachen :lol: :lol: :lol: (vanwege die onzin :p )

Maar ieder zijn eigen natuurlijk :~
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
viper
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 19:32

ximmeke schreef:ok uw megane fluit maar mijne clio die turbo die hoort ge dus totaal ni eh
weet je wat, haal je kat leeg en je zal je turbo wel iets feller horen :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het kan geen kwaad op een diesel. Maar de sis zal minder zijn (geen gasklep dus geen druk'opbouw'), de turbo zal er niet minder van slijten (doet ie al niet wegens geen gasklep) en de turbolag zal ook niet minder zijn dan dat ie al was.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
B@ste
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 13 sep 2004 14:04
Locatie: Sint-Niklaas (België)

ximmeke schreef:ok uw megane fluit maar mijne clio die turbo die hoort ge dus totaal ni eh
ik hoor de turbo van mijn clio wel fluiten
mooi zelfs, like it 8)
Anonymous

B@ste schreef:
ximmeke schreef:ok uw megane fluit maar mijne clio die turbo die hoort ge dus totaal ni eh
ik hoor de turbo van mijn clio wel fluiten
mooi zelfs, like it 8)

hebde gy de clio II
B@ste
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 13 sep 2004 14:04
Locatie: Sint-Niklaas (België)

ja, en die maakt mooi geluid
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

Op het gevaar af dat jullie dat allang weten; dat geluidje is een bijkomend verschijnsel natuurlijk. Het echte nut is dat je turbo mooi op spin blijft en derhalve ook minder turbo-gat krijgt.

Nou is mijn ervaring met diesels daarmee precies nul, maar het lijkt me theorethisch gezien hetzelfde verhaal. Of de lucht nou tegen een dichte gasklep duwt of in de open lucht eruit gaat lijkt me een aardig verschil!

Alleen maar ff ter info!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ralf schreef:
Omdat er bij een turbo-diesel bij het loslaten van het gas geen vacuum ontstaat, kan er geen benzine-dumpvalve worden gebruikt en heb je dus ook nooit het sportieve afblaas geluid. Aangezien daar toch veel vraag naar is, hebben wij de dieseldumpvalve ontwikkeld.

De dieseldumpvalve werkt via een schakelaar die je bij je gaspedaal monteert en die 'ziet' of je het gas indrukt of niet. Aan de hand van die gegevens bepaalt de stuurunit of de dumpvalve bekrachtigd wordt en krijg je op je turbodiesel op de juiste momenten dat gewilde geluid.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

je kan ook een ruitenwisser aan de binnekant monteren en zelf elke keer hard psssssssssssssssssssssssssssst roepen :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Kortom, totaal geen nut dus..
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

@Erik; ehh, wat bedoel je met het quoten van die tekst?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

t stond al in de tekst :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie