Dumpvalve voor clio II 1.9dti
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
-
- Contacteer:
Vet nep als je het mij vraagt.
Omdat er bij een turbo-diesel bij het loslaten van het gas geen vacuum ontstaat, kan er geen benzine-dumpvalve worden gebruikt en heb je dus ook nooit het sportieve afblaas geluid. Aangezien daar toch veel vraag naar is, hebben wij de dieseldumpvalve ontwikkeld.
De dieseldumpvalve werkt via een schakelaar die je bij je gaspedaal monteert en die 'ziet' of je het gas indrukt of niet. Aan de hand van die gegevens bepaalt de stuurunit of de dumpvalve bekrachtigd wordt en krijg je op je turbodiesel op de juiste momenten dat gewilde geluid.
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Zou zoiets nou serieus verkopen? Ik hoop het toch van niet...
(N)

Op Speurders.nl stond een tijdje geleden de "Turbo Fluit", je betaald er 25,- voor en je bent ineens een stuk sneller. 

-
laatst schreef riel er een post over was iets van 450 euro ofzo. het bestaat wel
-
- Contacteer:
ik persoonlijk ben meer voor de specifieke onderdelen dan voor die ,sorry maar tis zo , zever van tis geschikt voor alles . ik vindt wel dat een diesel mooi fluit (de turbo dan he ) toch bij meg II 1.9dci 120pk . ik vraag mij ook af of het wel gezond is als de merken het niet doen bij hun origine motoren vindt ik het gevaarlijk en zeker bij een moderne diesel om zoiets te monteren .
greets thomas
greets thomas

-

-
- Contacteer:
ik houdt er gewoon niet van dat er van die onderdelen zijn die passen op iedere turbogevoede dieselmotor. ik vertrouw dat niet omdat de huidige diesels zo gecompliceerd zijn dat ze met specifieke onderdelen moeten uitgerust worden.
en dan is er ook de vraag naar het nut idd het heeft geen nut
ik rijdt af en toe met een megane II diesel en ik vindt eenmaal de turbo netjes veel druk steekt dat hij mooi fluit
sorry ik doe mijn best om zo verstaanbaar mogelijk te zijn tja ik ben nu ook van west vlaanderen he
(voor de mensen die het niet kunnen situeren ik woon niet zo ver van ieper , brugge enz )
greeets
en dan is er ook de vraag naar het nut idd het heeft geen nut
ik rijdt af en toe met een megane II diesel en ik vindt eenmaal de turbo netjes veel druk steekt dat hij mooi fluit
sorry ik doe mijn best om zo verstaanbaar mogelijk te zijn tja ik ben nu ook van west vlaanderen he
(voor de mensen die het niet kunnen situeren ik woon niet zo ver van ieper , brugge enz )
greeets
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zijn ook wel dumpvalve kitjes met speaker te bestellenximmeke schreef:kzou graag dat psst geluid willen hebben

maar kom op zeg, je hoort een diesel ronkend voorbij komen met een sissend geluid bij het schakelen.
Persoonlijk zou ik er vreselijk om lachen

Maar ieder zijn eigen natuurlijk

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Het kan geen kwaad op een diesel. Maar de sis zal minder zijn (geen gasklep dus geen druk'opbouw'), de turbo zal er niet minder van slijten (doet ie al niet wegens geen gasklep) en de turbolag zal ook niet minder zijn dan dat ie al was.
B@ste schreef:ik hoor de turbo van mijn clio wel fluitenximmeke schreef:ok uw megane fluit maar mijne clio die turbo die hoort ge dus totaal ni eh
mooi zelfs, like it
hebde gy de clio II
Op het gevaar af dat jullie dat allang weten; dat geluidje is een bijkomend verschijnsel natuurlijk. Het echte nut is dat je turbo mooi op spin blijft en derhalve ook minder turbo-gat krijgt.
Nou is mijn ervaring met diesels daarmee precies nul, maar het lijkt me theorethisch gezien hetzelfde verhaal. Of de lucht nou tegen een dichte gasklep duwt of in de open lucht eruit gaat lijkt me een aardig verschil!
Alleen maar ff ter info!
Nou is mijn ervaring met diesels daarmee precies nul, maar het lijkt me theorethisch gezien hetzelfde verhaal. Of de lucht nou tegen een dichte gasklep duwt of in de open lucht eruit gaat lijkt me een aardig verschil!
Alleen maar ff ter info!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ralf schreef:Omdat er bij een turbo-diesel bij het loslaten van het gas geen vacuum ontstaat, kan er geen benzine-dumpvalve worden gebruikt en heb je dus ook nooit het sportieve afblaas geluid. Aangezien daar toch veel vraag naar is, hebben wij de dieseldumpvalve ontwikkeld.
De dieseldumpvalve werkt via een schakelaar die je bij je gaspedaal monteert en die 'ziet' of je het gas indrukt of niet. Aan de hand van die gegevens bepaalt de stuurunit of de dumpvalve bekrachtigd wordt en krijg je op je turbodiesel op de juiste momenten dat gewilde geluid.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
je kan ook een ruitenwisser aan de binnekant monteren en zelf elke keer hard psssssssssssssssssssssssssssst roepen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Kortom, totaal geen nut dus..
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
t stond al in de tekst