(Clio 16V) me dashboard tript??

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
clio-sport

heej hallo

Ff een vraag voor degene die mij hier meej kan helpen.
Mijn dashboard tript dus behoorlijk, het gaat erom dat als ik rij mijn accu lampje knippert en als ik mijn clio stationair laat draaien het knipperen van het lampje stopt en mijn toerenteller gaat dansen, bovendien valt bij het stationair draaien mijn radio dan ook iedere keer uit. En als ik bijvoorbeeld mijn knipperlicht of ventilator of wat dan ook aanzet wat ook maar een beetje stroom gebruikt, ik dit wel trug vind in een reactie van mijn toerenteller. heel vaag allemaal.

Met dit probleem al een keer naar de dealer geweest en die zei dat het me massa punten waren heeft er twee geloof ik nagekeken en toen was het ff weg. maar na een maand kwam het weer trug. dynamo laten reviseren toen ik een nieuw blok kreeg, ook toen was het ff weg en ook kwam het na enige tijd weer trug. ik snap er tog ff helemaal niks meer van. miss iemand bekend met een gelijksoortig probleem. dan zou ik het graag ff horen alvast bedankt. (Y)

Grtz.
clio-sport

?
Bart V

Om uit te sluiten dat het een massaprobleem is, kan je eens proberen om een startkabel rechtstreeks vanaf de min pool van de accu ergens op een massa punt van de motor te klemmen. Maakt dat geen verschil, dan kan je ook nog proberen die accukabel ergens op de carosserie te zetten. Als beide niets uithaalt, weet je dat je massapunten van de motor en carrosserie in orde zijn.
clio-sport

heb net de massapunten gecontroleerd met de manier van Bart en het probleem blijft dus de massapunten zou ik met deze theorie kunnnen uitsluiten.

verdere ideeen zijn welkom
(Y)
Calle

Ik ga er even voor het gemak van uit de spannigsregulator ook bij de revisie van de dynamo is meegenomen?...
clio-sport

Calle schreef:Ik ga er even voor het gemak van uit de spannigsregulator ook bij de revisie van de dynamo is meegenomen?...
uh nou ik heb de dynamo zo los bij de garage gebracht omdat deze al gedemonteerd was toen ik een andere motor kreeg dat bespaarde mij zo een hoop uit en inbouw kosten.

Dus alleen de dynamo is weggegaan geen idee of da ding erbij zat ik denk het haast niet heb ook geen idee hoe die eruit ziet hoor, die spanningsregelaar.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Waarom open je nou nog een topic?
Steven
Car: M536

Wanhopigheid? :p
clio-sport

Hhaha sorry ik hoopte daar wat meer reacties te krijgen :)
clio-sport

niemand??
evo
Contacteer:

Zekeringen controleren.
alex1971

ik dacht dat ik al gereageerd had, maar de massa van je dashboard goed nagekeken? En zitten er achter het dashboard nog een aantal massapunten misschien?

Ik moet daar zelf ook nog eens naar kijken want de mijne heeft als rarigheden dat als ik de verlichting aanzet mijn tank en temp meter meteen hoger aangeven en als ik hard rem tot in het ABS valt mijn radio uit. Ik zal dus ook maar her en der eens wat massapunten loshalen en reinigen. Oh ja, en vastzetten weer :wink:
clio-sport

heb de zekeringen nagekeken en alles was inorde. ben zojuist naar de dealer geweest en heb de laadspanning nalaten meten die stond op 12,5 12,8. vervolgens naar het bedrijf waar mijn dynamo gereviseerd is en die meette hem ook door en ook 12,5 12,8 toen hij bij draadjes wat aan het frunneken was laadde hij ongeveer op 13,1 en waren de problemen weg. dus ik naar huis rijden en toen ik over een hobbelig weggetje reedt kwam het weer trug alleen in iets wat mindere mate.

NU lijkt mij dat het probleem bij slecht contact makende draadjes zit bij de dynamo. toch (Y)
of zie ik dat verkeerd.
alex1971

kan, maar kan nog steeds een massaprobleem zijn. Of de dynamo is (weer) overleden.

FF goed uitzoeken, want met die laadspanning sta je binnenkort ergens stil. Believe me; I know :@ 13.1 V is niet slecht, maar bij meer dan 1500 rpm moet dat toch al echt 14,4 V zijn
clio-sport

ik heb nog even bij de dynamo gekeken en daar zag ik vanuit de spanningsregelaar een geel draadje komen, waar is deze van???
ik zag dat daar 2 draadbreuken in zaten kan het zijn dat daar die problemen van komen ?

grtz.
alex1971

geen idee; maar helpen zal het zeker niet.

Ik ga dat van de week ook maar eens bekijken allemaal.
clio-sport

ik heb het draadje dus gemaakt en alle problemen zijn weer weg (Y) :)
eindgoed algoed :smoke:

grtz
Plaats reactie