Dubieuze Dealer praktijken.

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Zilver

De dealers hebben een paar opmerkelijke praktijken.

Ik heb voor mijn eerste 3 deurs megane, bijbetaald voor het aanleggen van speakerkabels achtering. Ik ben er echter vrijwel zeker van dat dit standaard af fabriek gebeurt.

Nog zo'n voorbeeld:
Bandenspanningssensors zijn te verkrijgen als accesoire voor 245,-.
Ik heb die optie niet genomen, maar mijn megane was er wel mee uitgerust. Leuk als extra, maar toch wel zuur voor degene die er 245 voor neertellen.

Wie heeft dit ook geconstateerd ???
pierre

bij levering van een auto zoveel mogelijk afspraken schriftelijk van te voren vastleggen en onderhandelen he.

lijkt mij als er een radio wordt geleverd dat hiervoor geen kabeltjes extra moeten worden betaald.
echter als je een eigen radio aanlevert worden hiervoor vaak wel kabeltjes en aansluitng berekend, tenzij anders van te voren afgesproken.

extras achteraf zijn altijd duurder dan bijgeleverd, is normale zaak.

ben je niet tevreden, kaart het aan en vraag een lagere nota, vaak helpt het.
tenslotte is het zo dat als de auto wordt geleverd je jarenlang klant blijft bij die garage.
CChris

Zilver schreef:De dealers hebben een paar opmerkelijke praktijken.

Ik heb voor mijn eerste 3 deurs megane, bijbetaald voor het aanleggen van speakerkabels achtering. Ik ben er echter vrijwel zeker van dat dit standaard af fabriek gebeurt.

Nog zo'n voorbeeld:
Bandenspanningssensors zijn te verkrijgen als accesoire voor 245,-.
Ik heb die optie niet genomen, maar mijn megane was er wel mee uitgerust. Leuk als extra, maar toch wel zuur voor degene die er 245 voor neertellen.

Wie heeft dit ook geconstateerd ???
bedoel je met die kabeltjes de radiovoorbereiding??? als je dat niet aanvinkt als optie worden die kabels er niet vanaf de fabriek ingetrokken....maar misschien weet iemand die bij een dealer werkt het precies te vertellen???
R 5 Convertible Rulezz
Zilver

Ik heb geen kabeltjes besteld of aangevinkt. En ze zitten wel in mij auto.

In 80% van de auto's moet het sowieso aangelegd worden dus, om het dan bij die andere 20% weg te laten is gewoon te kostbaar.
Overal hetzelfde aanleggen:
- voorkomt fouten.
- Is eenvoudiger voor het bestelproces en het scheelt voorraad.
- Kosten materiaal zijn nihil. (5m speaker kabel kost renault nog geen euro schat ik).

Maar wellicht zijn er mensen op het forum waar de speaker kabels achter daadwerkelijk ontbraken.
pierre

als je de kabeltjes en sensor niet hebt besteld en dit aparte opties zijn, deze niet betalen.

hiertoe ben je als consument niet verplicht, anders buro rechtshulp inschakelen en een andere dealer zoeken voor onderhoud.
Haas
Car: Megane RS

even een tip: laten we dealernamen achterwege laten :)
Niet dat het noodzaak is in te grijpen, maar voorkomen is beter dan genezen ;)
Zilver

FF voor de duidelijkheid. Ik heb geen probleem of issue met mijn dealer.
Ik ben super tevreden. Ik heb namelijk twee opties waarvoor ik niet heb betaald.

Ik vind het alleen errug vreemd dat deze opties wel aangeboden/ verkocht worden. Ik bedoel wanneer je 245 neertelt voor die bandenspanningssensor en het enige wat de dealer vervolgens doet is de verkoopprijs ophogen, dan lijkt mij dit niet helemaal in de haak.
Schijnbaar krijg iedereen die optie toch wel, of je er nu voor betaald of niet.

Vooralsnog ben ik benieuwd of meerdere mensen mijn verhaal kunnen bevestigen of juist ontkrachten. Wellicht ben ik een uitzondering en heb ik gewoon mazzel gehad.
bruno @af
Contacteer:

Zilver schreef:Ik heb geen kabeltjes besteld of aangevinkt. En ze zitten wel in mij auto.

In 80% van de auto's moet het sowieso aangelegd worden dus, om het dan bij die andere 20% weg te laten is gewoon te kostbaar.
Overal hetzelfde aanleggen:
- voorkomt fouten.
- Is eenvoudiger voor het bestelproces en het scheelt voorraad.
- Kosten materiaal zijn nihil. (5m speaker kabel kost renault nog geen euro schat ik).

Maar wellicht zijn er mensen op het forum waar de speaker kabels achter daadwerkelijk ontbraken.
toch zitten ze er dikwijls niet in, of gewoon een stuk dat ontbreekt, valt ook veel voor, bvb, de aansluitingen zitten in de isostekker, ook in de deur zit een stuk, maar daartussen ontbreekt dan een deeltje, afhankelijk van de kabelboom die -afhankelijk van de uitvoering van de opties van de auto- gebruikt werd ... Heeft weinig te maken met kosten besparen denk ik ...
pierre

ah, je hebt dus opties gekregen voor niks waar anderen voor moeten betalen.

goede service.

hetzelfde als een belastingteruggave krijgen en dan hiertegen bezwaar aantekenen.
dit heeft dus helemaal niks met dubieuze debiteuren te maken.

hadden we allemaal maar zulke dealers !

graag topictitel aanpassen in : fantastische dealer praktijken
R5alpineturbo
Contacteer:

1 voor zover ik weet zijn, de in belgie geleverde, Meganes II standaard op elk type uitgerust met radio voorziening.
de vooruitrusting kan je alleen in optie aanpassen als je voor gsm vooruitrusting kiest

kleine vraag welke uitvoering is je megane (is voor mij makkelijker uit te maken wat er op zit standaard )

uitrustings niveaus in belgie/nederland verschillen lichtjes van elkaar waarom weet ik niet maar er zullen wel markt studies geweest zijn om dat te bepalen

greets thomas
Zilver

Megane Grand Tour Tech Road (die met glazen dak en auto. airco.)
1.6 16v
R5alpineturbo
Contacteer:

mag ik dan nog es de datum van aanschaf van je wagen (maand/jaar) kan dan de juiste info zoeken want ik weet niet uit het hoofd wanneer men de techroads heeft gebouwd

greets
Robert-Jan

zoek nog ff goed naar die speakerdraden worden echt overal tussen gepropt af fabriek behalve op de plek waar je ze zou verwachten.
VLK Groep
Zilver

Besteld volgens mij op 14 juni 2005.

Afgeleverd 8 augustus 2005.

[/img]
Plaats reactie