Lampje koplamp verwisselen Megane Cabrio 2

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
robertcopier

Hoi Allemaal,

Is er geen andere manier dan via het spatbord een lampje te verwisselen, want dit is een ramp en lukt ook niet. Nu zie ik aan de bovenkant onder de motorkap een plastic plaatje, kan deze er zonder problemen af, of zitten daar weer andere zaken aan vast.

Groetjes,

Robert Copier
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Via de wielkuip is echt de enige manier, tenzij je de bumper wilt demonteren. >-)

Ik heb het laatst ook moeten doen, maar het viel me niet echt tegen. Geen haast hebben helpt wel. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
robertcopier

Wat ik niet los krijg is de stroomaansluiting op het lampje, zit dit met klemmetjes? De ellende is dat ik niet kan zien wat ik doe en ook niet weet hoe dit in elkaar steekt! Misschien heb je nog wat tips, of kan ik beter even naar de dealer gaan?

Robert Copier
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Het stekkertje moet je loshalen voordat je het metalen clipje losmaakt. Het is een normale 2-polige stekker, die er gewoon opgeschoven zit.

Ik deed het als volgt:
- wiel zover mogelijk wegdraaien (linker lampje: naar rechts sturen)
- kapje in wielkuip verwijderen
- kapje achterop koplamp verwijderen
- stekker lostrekken
- metalen borgclip losmaken
- beiden zover mogelijk opzij duwen
- lampje eruit trekken (onthoud de stand)
- nieuwe lampje hetzelfde vastpakken (tussen duim en wijsvinger)
- lampje op de plek zetten (duw met je middelvinger de stekker en clip opzij) Ondertussen via de voorkant van de koplamp kijken of je in de goede richting zit.
- clip vastzetten
- stekker monteren
- kappen monteren

Vaak doet de dealer de montage wel gratis, maar dat is natuurlijk geen kunst. Bovendien kan je het nu in het vervolg op vakantie zelf ook. :D

Succes! (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
robertcopier

Dank je, ik ga het nogmaals proberen. Is het wel normaal dat het lijkt alsof de stroomstekker zo vast als een huis zit, want toen ik hem er af probeerde te trekken zag ik de hele koplamp binnenin heen en weer gaan en dorst daarom niet meer kracht uit te oefenen.

Alvast bedankt,

Robert Copier
Haas
Car: Megane RS

kan wel eens goed vast zitten. Probeer anders eerst de stekker en lampje uit de koplamp te trekken. Als dat lukt, kun je m misschien wat beter naar je toetrekken zodat je beter kunt zien wat je doet. Met een nieuw lampje zal de klemkracht wel minder zijn, maar dat kun je snel genoeg zelf controleren...
:)
Ferdy
Über-Spammer

gewoon proberen man
als het mij lukt met mn clio, dan moet het jou ook lukken met je megane ! ;)
robertcopier

Bedankt voor de tips, ik ga het morgen wederom proberen (kan maandag altijd nog naar de garage)!

Fijne avond allemaal,

Robert Copier
Ferdy
Über-Spammer

succes ermee (Y)
laat nog even weten hoe het afgelopen is !!
robertcopier

Helaas is het niet gelukt, morgen maar effe naar de garage! Ik ben bang dat ik de boel stuk trek, de stekker zit zo vast!

Groetjes,

Robert Copier
Plaats reactie