Mijn auto is om moe van te worden... Nog nooit zo'n vermoeiend ding in bezit gehad!
Wat is er gebeurd?
Gisteren vervangen:
* Bougies, NGK, op type/kenteken auto door winkelier van auto-
onderdelenbedrijf uitgezocht. Hij zei dat deze
al geschikt waren, ik hoefde ze niet af te stellen. Had het over een
afstand van 0,8, ik betwijl deze afstand bij de nieuwe bougies, is
volgens mij minder. Maar het moest zeker kloppen)
* Benzinefilter
* Klephuis gedemonteerd en grondig gereinigd
* Filter (Inleg) gereinigd
Resultaat:
Naast het stationair onregelmatig lopen van de 1.6 16V feb. 2000 heb ik er nu ook nog als bonus inhouden tot 1750 rpm bijgekregen... Iedere keer precies dit toerental! Versnelling 1 & 2 het meest merkbaar. Warme of koude motor maakt nix uit, auto heeft vandaag 140 km gereden zonder problemen maar wel met het beschreven euvel... Op de snelweg is de auto wel een stukje stiller geworden, dwz minder motorlawaai??? Oohja, ik rij geen LPG, ook nooit gedaan en bovenal is de km stand nog niet eens 90.000... Iemand een idee van oorzaak? Ik kan mijn probleem niet herkennen in een eerdere topic.
Stappenmotor is ook al reeds 2 X vervangen, de stekkers zijn allen in goede staat. Er is ook geen vocht aanwezig wat voor evt. storing kan zorgen. Kan het te maken hebben met de sensor die op het gasklephuis zit? (links aan de zijkant met 2 schroeven torix) Of doe ik er verstandig aan storing uit te laten lezen?
BVD voor de reacties!
stotterprob na vervangen bougies e.d.
-
Ik zou hem ff uit laten lezen idd.
VLK Groep
ik heb je topictitel even aangepast, wat duidelijker en overzichtelijker.
Vervang je bougies nog eens. Ik heb er ook eens gekocht bij de dealert (lang geleden) en toen liep hij slecht, inhouden enz. Dingen zijn een keer gevallen oid, iig niet goed. Nieuwe erin, probleem opgelost!
Vervang je bougies nog eens. Ik heb er ook eens gekocht bij de dealert (lang geleden) en toen liep hij slecht, inhouden enz. Dingen zijn een keer gevallen oid, iig niet goed. Nieuwe erin, probleem opgelost!
-
Bobijnen checken. Trilt de auto hard bij stationair toerental?
(kapotte bobijnen worden niet vermeld door de computer bij het uitlezen)
(kapotte bobijnen worden niet vermeld door de computer bij het uitlezen)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
om wat voor auto gaat t nou?~Haas~ schreef:ik heb je topictitel even aangepast, wat duidelijker en overzichtelijker.
en rij je op LPG?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
zelfde geval wat bij jouw op de oprit staat alleen dan zonder lpgErik Olijnsma schreef:om wat voor auto gaat t nou?~Haas~ schreef:ik heb je topictitel even aangepast, wat duidelijker en overzichtelijker.
en rij je op LPG?
Lees de tekst erik 

steek er eerst eens nieuwe bougies in, en als het dan niet normaal is kan je hem uitlezen.
Bij die mégane's kan je heel veel afstellen met de computer, bij ons op school staat er zo een coupe, en daar kan je met een redelijk eenvoudig kabeltje veel begrenzingen weghalen. Moet enkel nog dat ding eens opgengevezen krijgen, want de leerkracht heeft dat zelf gemaakt, maar wilt het schema niet geven.
Bij die mégane's kan je heel veel afstellen met de computer, bij ons op school staat er zo een coupe, en daar kan je met een redelijk eenvoudig kabeltje veel begrenzingen weghalen. Moet enkel nog dat ding eens opgengevezen krijgen, want de leerkracht heeft dat zelf gemaakt, maar wilt het schema niet geven.
-
- Contacteer:
probeer eens een ander merk bougie BOSCH of originele
mijn ervarin met NGK in franse auto's is niet echt 100%
mijn ervarin met NGK in franse auto's is niet echt 100%
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Las over dat LPG heenRiël schreef:Lees de tekst erik

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Naast het stationair onregelmatig lopen van de 1.6 16V feb. 2000
blind erik?
blind erik?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
laguna, scenic, 
-
- Contacteer:
als we gaan gokken ken ik er nog wel een paar

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
1.6 16V

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
zou zeggen check zn andere post 
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
das te simpel