1e is bakzijde bij gtt toch. had vanmiddag effe gekeken naar stand van de kleppen en daarop bepaald hoe mijn rotor moest staan. motor loopt nu wel, maar je hoort dat de onsteking niet goed staat. vanavond effe merkteken op zoeken samen met maatje van me alleen werkt dat niet zo makelijk
the 5 is alive.
vanavond heb ik aan de praat gekregen effe lekker warm laten draaien en ontlucht. toen ie liep draaide hij gelijk perfect, nergens olie lekkage of water lekkage. morgen effe de kop na trekken en kap erop. AFR meter aansluiten en dan kunnen we weer gaan (in)rijden
extra olie temp en turbodruk meters en een AFR meterje
blokje weer helemaal tip top in orde, met bling bling watertankje
ook een paar witte mistlampjes derin gezet, staat echt stukken beter dan die gele
heb der vanmiddag nog effe een rode 4 punts gordel ingezet, morgen nog effe men schakelstang afstellen en/of vervangen door een andere want hij heeft een beetje klem gezeten bij het er terug in hangen van de motor[/img]
Blijft knap ding, alleen zou ik de oliekoeler toch tijdelijk achter de bumper hangen, daar vangt ie echt vele malen meer wind als daar half/half achter de grille/bumper.
Verder vind ik dat stuurtje echt spuuglelijk, koop ff snel een andere aub
Kun je die oliekoeler niet nog iets hoger plaatsen dan.
Heb eigenlijk geen idee hoe hoog die bij mij zit hoor.
Maar op deze manier zit die net niet helemaal lekker.
Onder in je bumper heb je van die openingen zitten en daar moet je hem achter plaatsen. Dat bedoeld steef denk.
eerst stond hij ook hoger, helemaal voor de gaten in de grille, maar dan konden de slangen er niet op, ik had em gepast zonder slangen . dus toen hij er eenmaal op stond en ik de grille erop zette paste het dus niet meer. vandaar dat ie nu wat lager staat.
onderin de bumper moet op termijn nog een ic komen dus dan verhuis ik de koeler naar de plaats van de origenele ic
ziet er goed uit die metertjes zo aan de zijkant. Heb exaxt dezelfde onder mijn middenconsole hangen. (was wel prul qua aansluiten trouwens , weet niet wat jouw ervaring was?)
En de turbodruk heb ik op de slang bij mijn ontsteking gedaan, laat ie -0,4 tot + 0.4 zien
Ben je daar ook al achter hehe
Pierre, ik intimideer Paz gewoon, dat weet ie zelf ook wel en hij is gelukkig wel wijs genoeg om niet op dit soort adviezen in te gaan. (helaas zijn andere forummers hier wel gevoelig voor, maar dit terzijde).
Dat jij nou gaat zeuren over lampjes die niet branden op contact
denk dat pierre af en toe moeite heeft om dingen met een te zien en daarom overal nogal sierieus op in gaat. mah maakt niet uit, ik doe lekker wat ik mooi/leuk vind en kan wel wt kritiek verdragen. dus mijn stuurtje blijft
omdat mijn oliekoeler nu voor de radiator zit word mijn koelwater op de meter in het dash een half streepje warmer als eerst, dus toch nog maar es kijken om de oliekoeler een ander plekje te geven.
iemand hier die ervaring heeft met zo een koperen radiator, scheelt dit echt in vergelijking met standaart???
Hang em gewoon ff beneden achter het bumprooster en dan zoveel mogelijk naar links.
Die 3 gaatjes die je in die voorbalk moet boren is zo gepiept.
En dan heb je nergens last van met tempverhoging.
Koper is gewoon hetzelfde als standaard het verschil met een alu is echt minimaal (3% ofzo) dus verwacht nou geen wonderen.
Overigens, vaak verschillen de afmetingen van het koelblok ook nog sterk, dus beter kijk je daarnaar als je een betere zoekt.
ik heb er nu een olie temp meter in zitten van equus, maar deze geeft teweinig aan omdat de senor door de adaptor niet diepgenoeg in het blok zit, zijn er andere sensoren te koop die daar geen last van hebben en dus zo in je blok gedraait kunnen worden en daarna ook nog goed werken met de equus meter???
dat ie niet diep genoeg in het blok zit is onzin. adapter is toch hol... olie komt er gewoon tegen aan, moet gewoon meten. ws heb je gewoon niet de juiste sensor bij de juiste meter.