Guys/Girls,
hoeveel onderhoud hebben jullie eigenlijk aan je 5 GTT? M.a.w. stel ik koop een 5 GTT, en ik zet wat geld opzij voor eventuele reparaties om hem in orde te maken, is het het waard om naar een 5 GTT te kijken of is het af te raden als je zelf toch niet aan de wagen gaat knutselen? Auto zal puur in de weekenden gebruikt worden, dus echt veel km.'s zal hij niet maken.
Ik lees en hoor regelmatig dat er altijd wel wat te maken valt aan een 5 GTT, en aangezien ik het niet zelf wil gaan doen, word het wellicht een duurkoop? Uiteraard heeft elke auto wel eens een probleempje met iets, dus dat is normaal, maar ik wil liever niet elke paar weken/maanden de auto wegbrengen omdat er weer iets kapot is. En met kapot bedoel ik dat hij echt niet meer rijdt.
Bedankt voor jullie eventuele reacties.
Sander.
onderhoud aan jullie 5 GTT?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ach het maakt natuurlijk veel uit hoeveel je ermee rijdt, maar in tegenstelling tot wat er op dit forum staat, valt het best mee hoeveel en hoe snel een GTT kapot gaat.
Als je er netjes mee omgaat dan heb je eigenlijk alleen het reguliere onderhoud.
Wel moet je zelf wel een beetje sleutelen, want als er iets kapot is, dan kun je meestal nog zelf maken.
En als je niet kunt sleutelen, dan leer je dat vanzelf, zo ingewikkeld is een turbo niet.
Als je er netjes mee omgaat dan heb je eigenlijk alleen het reguliere onderhoud.
Wel moet je zelf wel een beetje sleutelen, want als er iets kapot is, dan kun je meestal nog zelf maken.
En als je niet kunt sleutelen, dan leer je dat vanzelf, zo ingewikkeld is een turbo niet.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
mee eens!!!Erik Olijnsma schreef:ach het maakt natuurlijk veel uit hoeveel je ermee rijdt, maar in tegenstelling tot wat er op dit forum staat, valt het best mee hoeveel en hoe snel een GTT kapot gaat.
Techniek van de GT is idd heel simpel, lijkt ingewikkeld maar zit heel logisch in elkaar. Maja als je een echte techniek-leek bent ist natuurlijk lastig.
Verder rijd ik nog steeds dagelijks naar me werk met mijn GTT die wat sneller is dan standaard en heb nix anders dan normaal onderhoud.
Maja het probleem is dat je vaak een bitch koopt die precies bij een punt aankomt waar allerlei dingen vervangen moeten worden en dan gaat ie vaak over van eigenaar naar eigenaar die er telkens moedeloos van worden en em weer verkopen.
Verder is het gewoon een oude auto en oude auto's roesten nou eenmaal.
Dus dromen van roestvrije GTT's kun je alleen als je een pas opgeknapte hebt die echt goed is aangepakt.
En nog offence, maar dat budget wat jij eerst had, daar kun je nog wel ff 1000 minimaal voor achter de hand houden.
Verder rijd ik nog steeds dagelijks naar me werk met mijn GTT die wat sneller is dan standaard en heb nix anders dan normaal onderhoud.
Maja het probleem is dat je vaak een bitch koopt die precies bij een punt aankomt waar allerlei dingen vervangen moeten worden en dan gaat ie vaak over van eigenaar naar eigenaar die er telkens moedeloos van worden en em weer verkopen.
Verder is het gewoon een oude auto en oude auto's roesten nou eenmaal.
Dus dromen van roestvrije GTT's kun je alleen als je een pas opgeknapte hebt die echt goed is aangepakt.
En nog offence, maar dat budget wat jij eerst had, daar kun je nog wel ff 1000 minimaal voor achter de hand houden.
-
wat droom ik toch lekkerSteven schreef:.

maar een pas gerestaureerde turbo betaald je ook heel dik voor.
ik rij met mijn turbo 30k plus per jaar en heb alleen onderhoudt aan olie verversen,ruitenwisservloeistof en af en toe een fusee kogel of een stuur kogel of aandrijfasje . Maar precies wat steven zegt. er zijn maar weinig echte goede turbo`s die te koop staan als je turbo goed is doe je hem niet weg. de meeste die hem te koop zetten zullen hem ook echt afraggen de laatste dagen. Wat de meeste ook zien aan maken van een gtt kan je ook zien als hobby (wat mijn gtt ook echt voor mij is) ik trek elke maandag mij motorkap open om te kijken naar lekkages is de olie nog goed etc.
helemaal mee eens drie jaar terug kon ik nog geen steeksleutel vast houden en nou demonteer ik hele auto`s (en zet ze weer goed in elkaar)En als je niet kunt sleutelen, dan leer je dat vanzelf, zo ingewikkeld is een turbo niet.
Ik denk dat JL deze te koop heeft staan:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gt.jpg[/img]
Heeft ook een tijd op marktplaats gestaan.
Verders moet je het gewoon treffen met een GT, ze zijn mij altijd goed bevallen...
Maar het is een feit dat er een hoop versleutelde hokken te koop staan.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gt.jpg[/img]
Heeft ook een tijd op marktplaats gestaan.
Verders moet je het gewoon treffen met een GT, ze zijn mij altijd goed bevallen...
Maar het is een feit dat er een hoop versleutelde hokken te koop staan.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
Heb mijn GTT vanaf 30 April.Erik Olijnsma schreef:ach het maakt natuurlijk veel uit hoeveel je ermee rijdt, maar in tegenstelling tot wat er op dit forum staat, valt het best mee hoeveel en hoe snel een GTT kapot gaat.
Heeft me aleen nog maar achterruitwisserblad gekost.
Goed warm rijden en uit laten draaien.
Het beestje van mij is echt tiptop (JiggyMF kan het weten)
-
Ja, dat relaisChris schreef:Maar je weet waar je snel naar moet kijken hé Robert... Remember Automaxx..
Maar das weer gefixt.

De dorpels ja.
Word binnenkort gedaan.
Laatst gewijzigd door Robert Turbo op wo 31 aug 2005 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Je dorpels Robert. 
Sander, die zwarte staat weer op marktplaats:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/re ... 0yitB&df=1
[img]http://fotos.marktplaats.nl/fotos/autos ... 122854.jpg[/img]
** Edit, ook daar bied Jeroen hem nu aan.. **

Sander, die zwarte staat weer op marktplaats:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/re ... 0yitB&df=1
** Edit, ook daar bied Jeroen hem nu aan.. **
Laatst gewijzigd door Chris op wo 31 aug 2005 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
vergeet je je dorpels niet
-
Tnx voor geheugensteun

Hij was in ieder geval niet internetactief.
Hij zat geloof ik op de IVA in Driebergen en heeft toen die RTC stikkers van Pieter(bestuurslid) gekocht, en kwam zo af en toe naar meetings.
Hij zat geloof ik op de IVA in Driebergen en heeft toen die RTC stikkers van Pieter(bestuurslid) gekocht, en kwam zo af en toe naar meetings.
Ik vind dat je voor dorpels helemaal niet bang hoeft te zijn. Dorpels zijn ongeveer het goedkoopste en makkelijkste mankement van de gtt
Geef mij maar een goeie met rotte dorpels. Een lasser om de hoek is wel te vinden, plaatje erin, afwerken en je bent er weer voor een hele poos vanaf.

helemaal mee eens, je kan beter een doorgeroeste dorpel repareren dan een kapote turbo ofzo. dorpel kan je idd zelf eenvoudig doenRiël schreef:Ik vind dat je voor dorpels helemaal niet bang hoeft te zijn. Dorpels zijn ongeveer het goedkoopste en makkelijkste mankement van de gttGeef mij maar een goeie met rotte dorpels. Een lasser om de hoek is wel te vinden, plaatje erin, afwerken en je bent er weer voor een hele poos vanaf.
R5GTT. Drive it like you stole it