Job-Turbo - Andere auto!!! Nu met filmpje!!
wat zijn de precieze plannen dan, job? heb wel wat opgevangen, maar...
Eerst de motor die er in zat een beetje opfrissen....
Nieuwe lagerschalen, pakkingen en injectie erop. Zodat ik eerst wel weer met een beetje vermogen rond rijdt want dat mis ik toch wel.....
Ondertussen ben ik met de plannen bezig voor een andere motor met iets meer cilinder inhoud. Planning was om daar komende winter mee aan de slag te gaan maar ik weet niet of ik dat financieel red. Misschien bevalt het 1.4 motortje ook wel en ben ik zo tevreden genoeg maar ik denk het niet
Nieuwe lagerschalen, pakkingen en injectie erop. Zodat ik eerst wel weer met een beetje vermogen rond rijdt want dat mis ik toch wel.....

Ondertussen ben ik met de plannen bezig voor een andere motor met iets meer cilinder inhoud. Planning was om daar komende winter mee aan de slag te gaan maar ik weet niet of ik dat financieel red. Misschien bevalt het 1.4 motortje ook wel en ben ik zo tevreden genoeg maar ik denk het niet

Ondertussen alweer een aantal dagen aan het klussen geweest. Intercooler en oliekoeler hangen weer aan de auto. Cilinderkop is inmiddels ook al gedemonteerd. Gisteren mijn aangepaste cilinderkop weer in elkaar gezet.
De plannen voor vanavond zijn: Cilinderkop monteren en de andere nokkenas monteren. Morgen zijn alle andere onderdelen binnen voor het onderblok en dan gaan we daar mee aan de slag.
Zal me benieuwen of ik alles weer op tijd krijg enzo
Heb nog nooit een nokkenas van een GT los gehad. Maar eens moet het de eerste keer zijn natuurlijk.
Heb een werkplaatshandboek dus het zal wel allemaal goed komen 
De plannen voor vanavond zijn: Cilinderkop monteren en de andere nokkenas monteren. Morgen zijn alle andere onderdelen binnen voor het onderblok en dan gaan we daar mee aan de slag.
Zal me benieuwen of ik alles weer op tijd krijg enzo

-
- Contacteer:
Zo onwijs moeilijk is het niet.Job-turbo schreef: Zal me benieuwen of ik alles weer op tijd krijg enzoHeb nog nooit een nokkenas van een GT los gehad. Maar eens moet het de eerste keer zijn natuurlijk.
Bij mij staat die wel om een duistere reden 180 graden gedraaid.
Vraag me niet hoe. Alles zit goed en hij loopt als een zonnetje.
Alleen het was ff vreemd met de eerste keer starten, rook en vlammen uit m`n carb

Ik heb trouwens zo`n pipercam 260 graden.
je wormwiel die de verdeler aan drijft zal wel 180 graden gedraaid zitten dus ff spelen met de bougies kabels en staren maar...peter5GTTurbo schreef:Zo onwijs moeilijk is het niet.Job-turbo schreef: Zal me benieuwen of ik alles weer op tijd krijg enzoHeb nog nooit een nokkenas van een GT los gehad. Maar eens moet het de eerste keer zijn natuurlijk.
Bij mij staat die wel om een duistere reden 180 graden gedraaid.
Vraag me niet hoe. Alles zit goed en hij loopt als een zonnetje.
Alleen het was ff vreemd met de eerste keer starten, rook en vlammen uit m`n carb.
Ik heb trouwens zo`n pipercam 260 graden.
die dingen zijn echt lastig
-
- Contacteer:
Volgens mij kan het hele zaakie er maar op 1 manier op.Abel schreef: je wormwiel die de verdeler aan drijft zal wel 180 graden gedraaid zitten dus ff spelen met de bougies kabels en staren maar...
die dingen zijn echt lastig
Zodra je dat wormwiel 180 graden draait past je verdeler er niet meer op.
Maar ja het blokkie rijdt nu al weer anderhalf jaar.
tuurlijk wel je verdeler is dan ook 180Graden gedraaid..
die wormwiel kan er op 6 verschillende standen in meen ik uit mijn hoofd nog te weten.. er zit een sleufje in gevreesd net uit het midden. En op de onderkant van de verdeler heeft een schijfje met een verdikking er op zitten die daar precies invalt, en aangezien dat schijfje op een as vastzit die kan draaien.........
snappie?
die wormwiel kan er op 6 verschillende standen in meen ik uit mijn hoofd nog te weten.. er zit een sleufje in gevreesd net uit het midden. En op de onderkant van de verdeler heeft een schijfje met een verdikking er op zitten die daar precies invalt, en aangezien dat schijfje op een as vastzit die kan draaien.........
snappie?
-
Ziet er al goed uit.
@Xedrah: jij nog updates van je Kadett
@Xedrah: jij nog updates van je Kadett
Altijd leuk foto's 

@ Jeroen: Je bent goed bezig he.
Hopelijk lukt het om alles voor eind volgende week af te hebben. Zou wel cool zijn om met je vijf over de Nurburgring te rijden.
Misschien nog een dagje vrij nemen volgende week?

Heb nu inmiddels 1700 km in twee maanden gereden met de 2.3 16V. Inrijden en wat kinderziektes verhelpen. Een dezer dagen moet ie op vollast geprogrammeerd worden. Rijdt erg lekker en heeft behoorlijk wat potentieel.RobertR19 schreef:@Xedrah: jij nog updates van je Kadett

Neem jij dan ook een dagje vrij
kun je mooi helpen 
Ga vanavond de krukas lagers vervangen en de nokkenas. Alleen dan nog de poelie voor de BDP sensor monteren en dan kan het blok er alweer in. Dan kunnen we bezig met de kabelboom en benzineleidingen.
Hopelijk lukt alles voor volgende week vrijdag maar het wordt wel krapjes.

Ga vanavond de krukas lagers vervangen en de nokkenas. Alleen dan nog de poelie voor de BDP sensor monteren en dan kan het blok er alweer in. Dan kunnen we bezig met de kabelboom en benzineleidingen.
Hopelijk lukt alles voor volgende week vrijdag maar het wordt wel krapjes.

[quote="Xedrah"][img]http://tinypic.com/6sdvsy.jpg[/img]
hey bekende motorbok
, zeker van powerplustools??? (heb nl dezelfde)
hey bekende motorbok

R 5 Convertible Rulezz
-
- Contacteer:
heeft iemand zo'n ding te leen voor een paar weken? in ruil voor een krat bier?
Gisteren weer aan het klussen geweest tussen de regenbuien door 
De dis-bobine en de benzinedruk regelaar zijn nu gemonteerd. Gisteren ook nog de motor steunen vervangen voor hardere. Langzaam komt het einde in het zicht
Begint wel weer te kriebelen
Wil weer racen! 

De dis-bobine en de benzinedruk regelaar zijn nu gemonteerd. Gisteren ook nog de motor steunen vervangen voor hardere. Langzaam komt het einde in het zicht

Begint wel weer te kriebelen

die van mij is ook te leen hoorXedrah schreef:Jawel, hij is van mij en ik drink graag bier.Martijnberk schreef:heeft iemand zo'n ding te leen voor een paar weken? in ruil voor een krat bier?

R 5 Convertible Rulezz
He!! gaan we nou de hele tijd over bier lullen??? 
Zoja... doe mij dan ook maar een kratje

Zoja... doe mij dan ook maar een kratje

-
- Über-Spammer
issie morgen klaar?
Nee helaas niet

-
Kan ik niet eens helpen 

Het probleem is dat ik zo weinig tijd heb altijd
En als ik tijd heb val ik bijna in slaap 
Moet alleen nog een stukje electronika gedaan worden wat ik zelf niet kan. (DTA/aansturing benzine pomp/Meters)
Maar als het goed is helpt Xedrah daar mij binnenkort mee
Voor de rest moet er nog een klein stukje gelast worden in de motorruimte en dan het blok er in lepelen. Hangt er wat vanaf of ik dit weekend weg ga of niet.. Maar zo niet dan verwacht ik dat de auto dinsdag wel klaar is

Moet alleen nog een stukje electronika gedaan worden wat ik zelf niet kan. (DTA/aansturing benzine pomp/Meters)
Maar als het goed is helpt Xedrah daar mij binnenkort mee

Voor de rest moet er nog een klein stukje gelast worden in de motorruimte en dan het blok er in lepelen. Hangt er wat vanaf of ik dit weekend weg ga of niet.. Maar zo niet dan verwacht ik dat de auto dinsdag wel klaar is

Nou.... we zijn weer een maand verder en de motor zit nog steeds niet in de auto
Oorzaak: drukte op het werk en klote weer.
Gelukkig heb ik voor dagelijks vervoer een andere auto kunnen regelen dus ik hoef niet op de fiets
Wel afgelopen weekend weer even bezig geweest. Spruitstukken zitten erop en de versnellingsbak is weer gemonteerd. Gaat de goeie kant weer op. Hopelijk zit het weer deze week wat mee en het werk dan hoop ik deze week nog wat verder te komen
Maar ik doe geen uitspraken meer wanneer de auto klaar is

Oorzaak: drukte op het werk en klote weer.
Gelukkig heb ik voor dagelijks vervoer een andere auto kunnen regelen dus ik hoef niet op de fiets

Wel afgelopen weekend weer even bezig geweest. Spruitstukken zitten erop en de versnellingsbak is weer gemonteerd. Gaat de goeie kant weer op. Hopelijk zit het weer deze week wat mee en het werk dan hoop ik deze week nog wat verder te komen

Zooo..... Gisteren was het weer zo ver.. weer even aan de slag geweest. en hij zit er in 
Ik heb regelmatig blokjes in en uit een Renault 5 gehaald maar ik heb nog nooit zoveel ellende gehad als met deze
Alles zat in de weg kreeg de motorsteunen niet op de juiste plaats en ga zo maar door...
Maar hij zit er in
Morgenavond weer verder en zal dan proberen om ook een aantal foto's te maken.

Ik heb regelmatig blokjes in en uit een Renault 5 gehaald maar ik heb nog nooit zoveel ellende gehad als met deze

Alles zat in de weg kreeg de motorsteunen niet op de juiste plaats en ga zo maar door...

Maar hij zit er in

-
Goed bezig! 

-
Hey jeroen.
Er komt schot in de zaak
Binnenkort maar ff meerijden na de proefvlucht
Er komt schot in de zaak

Binnenkort maar ff meerijden na de proefvlucht
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mooi man!
p.s. nog een slang tegengekomen
p.s. nog een slang tegengekomen

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ja je moet maar zo denken alle goeie dingen duren iets langer!!
ik heb zelf ook nog steeds niet al mijn 3 projecten af .
ik heb zelf ook nog steeds niet al mijn 3 projecten af .
IDD zo is het maar net 

Jaah gaat de goede kant op
maareh geen foto's gemaakt
en er moet nog wel wat gebeuren. Wordt pas volgende week denk ik dat ik weer aan de slag kan. Maar het gaat wel steeds meer kriebelen... 

-
Beetje stil Jeroen?
Wil het nog lukken of rijd hij nog niet?
Wil het nog lukken of rijd hij nog niet?
Nou.... Ben er bijna hoor 
Hoef nu alleen nog de aandrijfassen, de vloeistoffen, kleine aanpassing aan de bumper en een klein stukje electronica te doen en dan moet hij het weer gaan doen
Hier ga ik maandagavond weer mee aan de slag. In de loop van volgende week verwacht ik dat hij wel weer door Drachten heen tuft...
16 september sowieso op de strip in Drachten als er geen rare dingen gebeuren

Hoef nu alleen nog de aandrijfassen, de vloeistoffen, kleine aanpassing aan de bumper en een klein stukje electronica te doen en dan moet hij het weer gaan doen

Hier ga ik maandagavond weer mee aan de slag. In de loop van volgende week verwacht ik dat hij wel weer door Drachten heen tuft...
16 september sowieso op de strip in Drachten als er geen rare dingen gebeuren