[R5 GTX] Jobba's Project :: 30 jan, hij is door de APK!!
hmm...
"The topic or post you requested does not exist"
maargoed de ontsteking was dus inderdaad niet af te stellen.
hij gaf 8 graden aan met de strobo lamp dus dat is wel oke.
wel kwamen we wat niet aangesloten slangetjes tegen op de carb:
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/DSC01021.jpg[/img]
1: hier zat helemaal geen slangetje op en was dus open. we hebben er maar een slangetje opgezet en afgedicht.
2: rechtsonder zat al een afgedicht slangetje op maar het leek erop dat dit toch ergens heen hoort te gaan?
de problemen zijn er iig nog steeds... iemand een idee of dit door deze slangetjes kan komen of misschien nog andere suggesties?
hij hort en stoot dus bij constant rijden in hele lage toeren. vooral bij rustig minderen van het gas.
en hij knalt uit de uitlaat bij loslaten vh gas na hoge toeren.
"The topic or post you requested does not exist"

maargoed de ontsteking was dus inderdaad niet af te stellen.
hij gaf 8 graden aan met de strobo lamp dus dat is wel oke.
wel kwamen we wat niet aangesloten slangetjes tegen op de carb:
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/DSC01021.jpg[/img]
1: hier zat helemaal geen slangetje op en was dus open. we hebben er maar een slangetje opgezet en afgedicht.
2: rechtsonder zat al een afgedicht slangetje op maar het leek erop dat dit toch ergens heen hoort te gaan?
de problemen zijn er iig nog steeds... iemand een idee of dit door deze slangetjes kan komen of misschien nog andere suggesties?
hij hort en stoot dus bij constant rijden in hele lage toeren. vooral bij rustig minderen van het gas.
en hij knalt uit de uitlaat bij loslaten vh gas na hoge toeren.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
ik heb dit ook ff in het betreffende topic gepost:
dus niet raar dat je het topic niet kon bekijken.ik wil niet vervelend zijn maar dit staat in het ledengedeelte en is dus niet te lezen voor iemand die nog niet lid is (als ik uitlog kan ik het niet lezen)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
wat een grap zeg, info voor niet leden in het leden gedeelte 


maar wat is nou de info die je me wilde geven?
moet ik gewoon nog even wachten ofzo?
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
zou best kunnen want slang 1 is namelijk voor teveel benzine die afgedopt is, daar hoort een lange slang aan te zitten die over je blok loopt. wat het ook kan zijn is dat er een sproeier verstopt zit. dat heb ik gehad, maar die knallen waren juist gaaf!Jobba schreef:hmm...
"The topic or post you requested does not exist"
maargoed de ontsteking was dus inderdaad niet af te stellen.
hij gaf 8 graden aan met de strobo lamp dus dat is wel oke.
wel kwamen we wat niet aangesloten slangetjes tegen op de carb:
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/DSC01021.jpg[/img]
1: hier zat helemaal geen slangetje op en was dus open. we hebben er maar een slangetje opgezet en afgedicht.
2: rechtsonder zat al een afgedicht slangetje op maar het leek erop dat dit toch ergens heen hoort te gaan?
de problemen zijn er iig nog steeds... iemand een idee of dit door deze slangetjes kan komen of misschien nog andere suggesties?
hij hort en stoot dus bij constant rijden in hele lage toeren. vooral bij rustig minderen van het gas.
en hij knalt uit de uitlaat bij loslaten vh gas na hoge toeren.

dennisvr schreef:klik nog eens op die link?Jobba schreef:![]()
maar wat is nou de info die je me wilde geven?
moet ik gewoon nog even wachten ofzo?
topic is gemoved.

slang 1 zat tot gisteravond niets op he,5gt8vturbo schreef:zou best kunnen want slang 1 is namelijk voor teveel benzine die afgedopt is, daar hoort een lange slang aan te zitten die over je blok loopt. wat het ook kan zijn is dat er een sproeier verstopt zit. dat heb ik gehad, maar die knallen waren juist gaaf! lachen als mensen 2 meter omhoog springen als jij je gas loslaat.
die was gewoon open maar ik merk ook geen verschil.
en ja.. die knallen zijn ook best vet, maar het gaat mij vooral om het horten en stoten.
filerijden is af en toe meer filestuiteren, tenzij ik echt veel toeren geef...
en ik heb het idee dat het met elkaar te maken heeft.
dat van die sproeier, zou dat ook de oorzaak kunnen zijn dat bougie 1,2 & 3 wit uitgeslagen waren en 4 zwart?
edit:
toch maar weer even een search gedaan en ik denk dat ik de volgende punten maar eens na moet lopen:
1 vacuumslangetje ontsteking
(ik neem aan dat er gewoon een afgedopt slangetje aan de ontsteking zit die lek kan zijn?)
2 terugslagklep carter-ontluchting
(zit deze ergens aan een slang die uit mn carb komt?)
3 kleppen stellen.
(tja... dat wordt toch de garage denk ik? is dit een grote ingreep?)
ik ben dus nog niet zo heel erg bekend onder de motorkap...wat hulp zou top zijn!
ps. kan iemand mij vertellen wat voor type carb ik heb?
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
wat ook een veel vorkomend iets is bij een twee traps carb is dat je tweede trap niet helemaal goed afsluit, ik heb dit gehad met mijn tr. leek het ook net of hij verzoop, de tweede trap moet helemaal hermetisch afsluiten. en pas bij wat hogere toeren open gaan.
we hebben gekeken of die goed functioneerde maar of ie 100% goed afsluit weet ik niet zeker.
ik denk dat ik hem er zoiezo maar eens even af ga slopen,
wil nu toch wel eens weten hoe zo'n ding werkt
ik denk dat ik hem er zoiezo maar eens even af ga slopen,
wil nu toch wel eens weten hoe zo'n ding werkt

-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
als je hem eraf heb kijk dan ook gelijk of de voet van de carb niet krom is. gebeurt ook vaak. ik zag ook dat de bovenkant van je carb op die foto helemaal zwart is. is dat roet? dat hoort dan ook niet helemaal.
Zal eerder olie zijn, de renault carter ontluchting, spuug-het-maar-in-de-inlaat-na-het-luchtfilter truuk.5gt8vturbo schreef:als je hem eraf heb kijk dan ook gelijk of de voet van de carb niet krom is. gebeurt ook vaak. ik zag ook dat de bovenkant van je carb op die foto helemaal zwart is. is dat roet? dat hoort dan ook niet helemaal.

-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
dus als dat te veel (olie in je inlaat) is kan dat best een hoop problemen geven, of niet? je kan proberen om je carter daar ff af te doppen op het lucht filter en die slang verlengen en naast je blok laten hangen.
"you never know with a reno "
die van mij begon vanmiddag ook opeens te stoten en te hikken. ik moest gelijk aan dit topic denken, gelukkig was hetmaar eenmalig.
"you never know with a reno "
die van mij begon vanmiddag ook opeens te stoten en te hikken. ik moest gelijk aan dit topic denken, gelukkig was hetmaar eenmalig.

ik weet nog niet welke slang dat is maar ik zal morgen ff een fotootje schieten!
nu een fotootje van mijn carb schoonmaak middag

[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/carb.jpg[/img]
de voet is inderdaad een beetje krom... loopt wat hol zeg maar...
maar daar gaan we later mee aan de slag.
de carb zit er weer op en hij loopt mooi, testrit komt ook morgen!
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
bij de mijnes zit er trouwens nog een eco iets op. ik weet niet meer hoe het heet maar wel wat het doet
. dit bolletje zit aan de linker kant van je blok en is geel, als je lang je gas in trapt en je laat hem opeens los zorgt dit bolletje ervoor dat je overtollige benzine nog verbrandt wordt
waardoor je auto nog een stukje door gaat terwijl je voet al van het gas is, zit dit er bij jou nog? mischien gooit hij het bij jou wel in je carb terug en krijg je daardoor van die knallen?

waardoor je auto nog een stukje door gaat terwijl je voet al van het gas is, zit dit er bij jou nog? mischien gooit hij het bij jou wel in je carb terug en krijg je daardoor van die knallen?
tnx voor de tip!Steven schreef:Schuren met een stuk schuurpapier op een glasplaat.
bolletje? is dit een bolvormig vaatje of is het heel klein???5gt8vturbo schreef:bij de mijnes zit er trouwens nog een eco iets op. ik weet niet meer hoe het heet maar wel wat het doet . dit bolletje zit aan de linker kant van je blok en is geel, als je lang je gas in trapt en je laat hem opeens los zorgt dit bolletje ervoor dat je overtollige benzine nog verbrandt wordt
waardoor je auto nog een stukje door gaat terwijl je voet al van het gas is, zit dit er bij jou nog? mischien gooit hij het bij jou wel in je carb terug en krijg je daardoor van die knallen?
ik heb alweer een nieuw probleem btw

na het schoonmaken van de carb doet de 2e trap het niet meer

nu denk ik dat dit aan dat dubbele sproeiertje ligt (dubbel buisje waar een wit balletje in zit). tijdens het schoonmaken heb ik hier geblazen en er kwam alleen lucht uit de hoofdproeier, niet uit de 2e trap sproeier... als ik het allemaal goed begrijp tenminste?
het is in ieder geval erg irritant... net alof ik weer in een 1.4 rij

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Over slang 2: zie mijn carburateur. Dit slangetje is 1 van de 2 die van de carterventilatie zijn. Die slang loopt vanaf het zwarte vaartje voorop en splitst zich in de buurt van de verdeler. Slang 2 is bij een Baccara van Alleycat ook afgedopt, met die slang open en liep hij niet stationair. Het lijkt erop alsof de carburateurs kunnen verschillen....
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... ateur1.jpg[/img]
Slang 1: dit is de ventilatie van de vlotterkamer. Niet afdichten dus! Bij warme motor zal dit de benzinelucht veroorzaken. In de Haynes staat als tip om hier een lange slang op te zetten, die in de wielkuip uitkomt. Dan gaat de benzinedamp niet via de motorruimte het interieur in. Tijdens het rijden drukt een heveltje de opening dicht.
Haynes-beschrijving: http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... nes189.jpg
Carburateur vlakken: met een heel fijne (zoet)vijl wil het beter. Het is vaak een flink hoogteverschil en met secuur vijlen krijg je dat behoorlijk weg. Dan hoef je ook niet het uitstekende pennetje aan de zijkant te demonteren. Na het vijlen heel goed schoonblazen en monteren met iets vloeibare siliconenpakking.
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... ateur1.jpg[/img]
Slang 1: dit is de ventilatie van de vlotterkamer. Niet afdichten dus! Bij warme motor zal dit de benzinelucht veroorzaken. In de Haynes staat als tip om hier een lange slang op te zetten, die in de wielkuip uitkomt. Dan gaat de benzinedamp niet via de motorruimte het interieur in. Tijdens het rijden drukt een heveltje de opening dicht.
Haynes-beschrijving: http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... nes189.jpg
Carburateur vlakken: met een heel fijne (zoet)vijl wil het beter. Het is vaak een flink hoogteverschil en met secuur vijlen krijg je dat behoorlijk weg. Dan hoef je ook niet het uitstekende pennetje aan de zijkant te demonteren. Na het vijlen heel goed schoonblazen en monteren met iets vloeibare siliconenpakking.

Laatst gewijzigd door Martijn op za 3 sep 2005 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
haal er een goeie van een rijdende auto op de sloop.
zitten op heel veel renaults en ook op volvo`s
succes
zitten op heel veel renaults en ook op volvo`s
succes
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik heb er hier nog 1 van een 340 1.7, maar dat werkt niet....mark 5t schreef:haal er een goeie van een rijdende auto op de sloop.
zitten op heel veel renaults en ook op volvo`s
succes

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
oke dan, bedankt voor de info martijn!
echt top!
we gaan volgende week weer aan de slag
echt top!

we gaan volgende week weer aan de slag
ff een vraagje over het volgende plaatje;
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/img1.jpg[/img]
wat is dit voor ding?
er bouwt zich nogal druk op in mijn bezinetank, en vraag me af of dit iets met de ontluchting te maken heeft?
zoniet, weet iemand waar is dit wel kan vinden?
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/img1.jpg[/img]
wat is dit voor ding?
er bouwt zich nogal druk op in mijn bezinetank, en vraag me af of dit iets met de ontluchting te maken heeft?
zoniet, weet iemand waar is dit wel kan vinden?
Dat is volgens mij ook het brandstoffilter. 

maar heb ik dan 2 brandstoffilters?
linksonder op deze foto zit er ook 1?
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/img3.jpg[/img]
als ik het ding op foto1 heen en weer schud lijkt het dat er een kogel in zit...
linksonder op deze foto zit er ook 1?
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/img3.jpg[/img]
als ik het ding op foto1 heen en weer schud lijkt het dat er een kogel in zit...
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
nee, het is geen brandstof filter. Het zit aan de ontluchtings slangen van de brandstoftank. Dus het zal wel iest met de ontluchting hebben te maken, misschien een terugslagklepje ofzo. Maar dat witte ding moet vast hangen aan die bout die je daarboven ziet. Dat beugeltje is waarschijnlijk weggerot. Misschien zitten die ontluchtingsslangetjes wel ergens verstopt.
kijk dat klinkt aannemelijker!
zou het ook kunnen dat die klep gewoon niet werkt omdat ie nu verkeerd hangt? ik ga de boel wel even nakijken, bedankt!
zou het ook kunnen dat die klep gewoon niet werkt omdat ie nu verkeerd hangt? ik ga de boel wel even nakijken, bedankt!
ik ben bezig de GTX door de APK te krijgen en dat vereist wat laswerk!
gelukkig heb ik een goede kennis van CC die mij daarbij helpt,
vandaag de skirts eraf en het grootste gat gedicht!
zondag gaan we verder om de rest te lassen.
hierbij een mooie foto reportage:
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen01.jpg[/img]
paar gaatjes links...
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen02.jpg[/img]
paar gaatjes rechts...
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen03.jpg[/img]
zo valt het wel mee
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen04.jpg[/img]
en zo ook
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen05.jpg[/img]
ziet er toch top uit he, zo'n 5 op een brug.
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen06.jpg[/img]
en weg met die zooi!
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen07.jpg[/img]
alles mooi kaal schuren voor het lassen
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen08.jpg[/img]
nog ff goed checken..
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen09.jpg[/img]
en lassen maar!
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen10.jpg[/img]
vakwerk van michiel
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen11.jpg[/img]
de lasnaden beetje bijslijpen...
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen12.jpg[/img]
2e plaat erop lassen.
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen15.jpg[/img]
beetje bescherming erop en het eindresultaat!! top!
nog ff een paar vraagjes:
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen13.jpg[/img]
hier hoort iets van een veer op te zitten, die mist eraf waardoor mn pook nogal losjes is. het haakje voor de veer is er nog wel (bovenaan beetje te zien). heeft iemand zo'n veer + evt uitleg voor mij?
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen14.jpg[/img]
dit stuk uitlaat is ook wat croky.. heeft iemand dit nog liggen?
zondag gaan we verder dus dan meer foto's!!
gelukkig heb ik een goede kennis van CC die mij daarbij helpt,
vandaag de skirts eraf en het grootste gat gedicht!
zondag gaan we verder om de rest te lassen.
hierbij een mooie foto reportage:
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen01.jpg[/img]
paar gaatjes links...
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen02.jpg[/img]
paar gaatjes rechts...
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen03.jpg[/img]
zo valt het wel mee
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen04.jpg[/img]
en zo ook

[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen05.jpg[/img]
ziet er toch top uit he, zo'n 5 op een brug.
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen06.jpg[/img]
en weg met die zooi!
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen07.jpg[/img]
alles mooi kaal schuren voor het lassen
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen08.jpg[/img]
nog ff goed checken..
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen09.jpg[/img]
en lassen maar!
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen10.jpg[/img]
vakwerk van michiel
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen11.jpg[/img]
de lasnaden beetje bijslijpen...
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen12.jpg[/img]
2e plaat erop lassen.
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen15.jpg[/img]
beetje bescherming erop en het eindresultaat!! top!
nog ff een paar vraagjes:
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen13.jpg[/img]
hier hoort iets van een veer op te zitten, die mist eraf waardoor mn pook nogal losjes is. het haakje voor de veer is er nog wel (bovenaan beetje te zien). heeft iemand zo'n veer + evt uitleg voor mij?
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/lassen14.jpg[/img]
dit stuk uitlaat is ook wat croky.. heeft iemand dit nog liggen?
zondag gaan we verder dus dan meer foto's!!

bij de pook zit idd aan de onderkant een veer zodat het allemaal wat strakker gaat maar dit hebben alle vijfjes volgens mij en ze zijn ook bijna altijd kapot
ik zou de uitlaat compleet na de downpipe en voor de einddemper vervangen want dat kost niet zoveel en heb je er weer jaren plezier van !

dat veertje zorgt er alleen voor dat de pook netjes rechtop blijft staan alsie in de vrij staat 

weet ikHaas schreef:dat veertje zorgt er alleen voor dat de pook netjes rechtop blijft staan alsie in de vrij staat

Dan zou ik even op de sloop gaan rond neuzenJobba schreef:weet ikHaas schreef:dat veertje zorgt er alleen voor dat de pook netjes rechtop blijft staan alsie in de vrij staatvind ik wel prettig, voelt ie wat solider aan.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nieuwe bestellen is minder moeite... Zeker als je weet hoe fragiel die dingen eigenlijk zijn.AlexW schreef:Dan zou ik even op de sloop gaan rond neuzenJobba schreef:weet ikHaas schreef:dat veertje zorgt er alleen voor dat de pook netjes rechtop blijft staan alsie in de vrij staatvind ik wel prettig, voelt ie wat solider aan.
Project: GTT Blue Sport
goed punt en zo'n dingetje zal ook niet zo gek duur zijn denk ik.Frits schreef:Nieuwe bestellen is minder moeite... Zeker als je weet hoe fragiel die dingen eigenlijk zijn.AlexW schreef:Dan zou ik even op de sloop gaan rond neuzenJobba schreef:weet ikHaas schreef:dat veertje zorgt er alleen voor dat de pook netjes rechtop blijft staan alsie in de vrij staatvind ik wel prettig, voelt ie wat solider aan.
maandag maar eens even bellen met renault.
update-je:
vandaag nieuwe motor+bak-olie erin! lekkerrrrr
morgen weer verder lassen
