Kweet het zeker maar das hier te ingewikkelt om uit te legen, en dan wordt het z'n lang verhaal maar indirect zeker (dat vrouwtje werkt in het topmanagment van Ortec ze heeft alleen te maken met de directie dus ik weet iets meer als de gemiddelde nederlander. wel eens van subsidie gehoord? Alles wat ze doen en/of ontwikkelen wordt gesubsidieert VAN MIJN TAX, wel eens van schone brandstof gehoord? de kennis is er al 50 jaar maar dat vertellen ze ons niet, das ook van beide partijen uitErik Olijnsma schreef:Denk je nu echt dat de overheid Shell geld geeft?Keisuki schreef:ze zit er een week gratis in een vetr hotel vakantie te vieren van mijn belasting centen op koste van de shell![]()
beetje ontzettend kromme redenatie
ACT: Benzine
turbo powerrrrrrrr
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Maar zo kan het ook:Telegraaf schreef:
Accijns brandstof bevroren
door Jaap Folkerts en Roelien Wierstra
AMSTERDAM - De jaarlijkse verhoging van de accijns op benzine en diesel - enkele centen - gaat niet door. Het kabinet komt volgens ingewijden op prinsjesdag met dit gebaar naar de automobilisten, die de afgelopen maanden zijn geplaagd door voortdurende stijgende brandstofprijzen.
De tegemoetkoming, vooralsnog alleen voor 2006, maar mogelijk ook voor 2007, is vooral bedoeld om aan te geven dat het kabinet meeleeft met autorijdend Nederland. De accijns wordt ieder jaar aangepast aan het prijspeil, maar dat laat het kabinet nu op voorstel van minister Zalm van Financiën achterwege. De jaarlijkse accijnsverhoging zou bijvoorbeeld een liter Euro 95 aan de pomp in 2006 nog eens twee cent duurder maken.
De afgelopen maanden zijn de automobilisten massaal in actie gekomen tegen de aanhoudende stijging van de brandstofprijzen, overigens niet veroorzaakt door de accijns, maar door de hogere olieprijs. Het kabinet kiest niet voor accijnsverlaging omdat ook voor andere doelen veel geld nodig is.
PARIJS (AP) - De Franse regering is van plan de extra belastinginkomsten die als gevolg van de hoge olieprijzen in de staatskas verdwijnen, weer aan de consument terug te geven. Dat heeft premier Dominique de Villepin dinsdag bekendgemaakt.
Omdat de olieprijzen volgens de Fransen de komende jaren hoog zullen blijven, gaat de regering een commissie in het leven roepen die zal onderzoeken hoeveel extra inkomsten de hoge olieprijzen de regering precies opleveren.
"Als er meer geld binnenkomt dan gepland, zal dat bedrag worden gebruikt om hen te compenseren die het meest onder de hoge olieprijzen te lijden hebben", aldus De Villepin. Het zal dan voornamelijk gaan om vrachtwagen- en taxichauffeurs, boeren en vissers.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
brandstofprijzen gedragen zich volgens regels van de markt.
grote vraag geeft hoge prijs en kleine vraag geeft lage prijs.
de oplossing is dat iedereen zijn auto demonstratief lekker laat staan een weekje, zul je zien hoe hard de prijzen zakken !
naar het Binnenhof rijden is zinloos, daar lunchen, souperen en dineren ministers en ambtenaren elke dag in Hotel Des Indes en declareren dit vervolgens als onkosten.
Het Nederlandse Volk is slechts onbelangrijk belastingophoestend gepeupel die je moet uitknijpen daar waar de marktregels dit optimaal toestaan.
grote vraag geeft hoge prijs en kleine vraag geeft lage prijs.
de oplossing is dat iedereen zijn auto demonstratief lekker laat staan een weekje, zul je zien hoe hard de prijzen zakken !
naar het Binnenhof rijden is zinloos, daar lunchen, souperen en dineren ministers en ambtenaren elke dag in Hotel Des Indes en declareren dit vervolgens als onkosten.
Het Nederlandse Volk is slechts onbelangrijk belastingophoestend gepeupel die je moet uitknijpen daar waar de marktregels dit optimaal toestaan.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
en zodra het wwekje om is, moet iedereen weer gaan tanken, en blijven de prijzen hoog
het zit m niet zozeer in de olieprijzen, maar voornamelijk in de accijnzen.
het zit m niet zozeer in de olieprijzen, maar voornamelijk in de accijnzen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
net op het nieuws, de overheid gaat de energienetten privatiseren, gemeentes en provincies gaan miljarden euro's opstrijken en jawel dit alles ten behoeve van de consumeten natuurlijk
sure, leuk commentaar van die hypocriete Brinkhorst "we doen het voor de consument die uiteindelijk gewoon goede stroom wil"
ja laurens jan alsof er ook slechte stroom bestaat
energiemaatschappijen zeiden deze kosten helaas te moeten doorberekenen aan de consument; volgend jaar dik hogere stroomrekeningen dus en de overheid dik vangen; echt te bizar voor woorden 

ja laurens jan alsof er ook slechte stroom bestaat

-
- Contacteer:
gaan we weer, ik was aan het rekenen dat we sinds de invoering van de euro 30 cent meer zijn gaan betalen voor 1 liter euro loodvrij....dieven zijn het!!!
Poe poe, was de gulden er gebleven hadden we nu 66 cent meer betaald.
En dan de daaruit volgende benzineprijzen!mikko schreef:http://www.nu.nl/news/581452/31/Katrina ... ijgen.html
Benzine en diesel duurder
Uitgegeven: 31 augustus 2005 09:07
DEN HAAG - Marktleider Shell heeft zijn adviesprijzen voor autobrandstof fors verhoogd. Benzines werden 2 eurocent per liter duurder. Zo ging de prijs voor euro ongelood van 1,439 naar 1,459 euro. Super kost 1,513 euro in plaats van de eerder door Shell geadviseerde 1,493 euro. De benzine is de afgelopen jaren nog niet zo duur geweest. Diesel is 1 eurocent verhoogd. De prijs komt nu uit op 1,105.
Shell baseert zijn adviesprijzen op internationale productnoteringen. De prijs van ruwe olie is daarbij van grote invloed.
Sommige mensen noemen het een hype, de vatprijs van 70 dollar.
Er zijn al tongen die beweren dat binnen 1 á 1,5 jaar, de prijs voor een vat weer zal dalen naar 30 á 35 dollar!
Voor onze benzineprijs scheelt dat echter maar centne, onze regering heeft namelijk de belasting-fluctuatie stilgezet, de slimmeriken, dus als 't goedkoper wordt wordt de belasting niet minder
Er zijn al tongen die beweren dat binnen 1 á 1,5 jaar, de prijs voor een vat weer zal dalen naar 30 á 35 dollar!
Voor onze benzineprijs scheelt dat echter maar centne, onze regering heeft namelijk de belasting-fluctuatie stilgezet, de slimmeriken, dus als 't goedkoper wordt wordt de belasting niet minder

Owh zouden ze het daarom gedaan hebben?
Ik dacht dat ze het deden om ons, de automobilist, te sparen.
Maar ik denk eigelijk dat de olie-prijs alleen maar zou stijgen, met misschien af en toe een daling. Want de vraag word alleen maar groter en het aanbod lijkt me niet echt te gaan stijgen.
Ik dacht dat ze het deden om ons, de automobilist, te sparen.
Maar ik denk eigelijk dat de olie-prijs alleen maar zou stijgen, met misschien af en toe een daling. Want de vraag word alleen maar groter en het aanbod lijkt me niet echt te gaan stijgen.
Riel, de accijnzen op brandstof staan vast en is geen percentage van de kale brandstofprijs. Dus dat maakt volgens mij geen fuk uit. Ze zullen alleen minder geld aan BTW binnen krijgen. De accijnzen blijven dus gelijk en daar merken we niks van.
Als de olieprijs 35 dollar per vat is merken we daar echt wel flink wat van! En dat zit dan vooral in de BTW. Ik zal eens een berekening doen.
Link: http://www.shell.com/static/nl-nl/downl ... _95_08.pdf
Als de olieprijs 35 dollar per vat is merken we daar echt wel flink wat van! En dat zit dan vooral in de BTW. Ik zal eens een berekening doen.

Merijn schreef:Riel, de accijnzen op brandstof staan vast en is geen percentage van de kale brandstofprijs. Dus dat maakt volgens mij geen fuk uit. Ze zullen alleen minder geld aan BTW binnen krijgen. De accijnzen blijven dus gelijk en daar merken we niks van.
De jaarlijkse verhoging van de accijns op benzine en diesel - enkele centen - gaat niet door. ..................De accijns wordt ieder jaar aangepast aan het prijspeil, maar dat laat het kabinet nu op voorstel van minister Zalm van Financiën achterwege.
Ja, precies... Nu is dat 89,5 ct. Dat blijft dus zo... Elk jaar gaan de accijnzen omhoog (inflatie, etc). Dat gebeurt dus niet meer het komende jaar. Accijns is wat anders dan BTW.
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 31 aug 2005 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
nee je moet een 21 turbo voltanken... whehe 65 liter keer 1,40Patrick (Basic) schreef:En daar gaat weer een volle tank 98 ongelood65 euro ongeveer

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
morgen gaat benzine 4ct en diesel 2ct omhoog
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
De accijns wás afhankelijk van het prijspeil. Nu ging dat samen met de benzineprijs dus jaarlijks omhoog. Nu hebben ze dat vastgezet. Dus al gaat de benzineprijs omhoog, accijns van 89,5 cent blijft.Merijn schreef:Ja, precies... Nu is dat 89,5 ct. Dat blijft dus zo... Elk jaar gaan de accijnzen omhoog (inflatie, etc). Dat gebeurt dus niet meer het komende jaar. Accijns is wat anders dan BTW.
Ook als de prijs omlaag gaat dus! Dat bedoel ik.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
-Ray- schreef:nee je moet een 21 turbo voltanken... whehe 65 liter keer 1,40Patrick (Basic) schreef:En daar gaat weer een volle tank 98 ongelood65 euro ongeveer
![]()
mmmm wel eens een patrol volgegooid

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Goh, interessant als je er even bij stilstaat hoe werknemers worden leeggezogen, tot op het bot. 250 euro per maand voor brandstof is bij mij normaal, en ik rij alleen maar hier in de buurt.
Je moet nooit vergeten, dat geld wat jij zo duur betaalt, gaat naar iemand anders toe. Dat zijn de mensen met de Cayennes en de Touaregs, die maar brullen dat het slecht gaat met de economie en hun personeel maar meer laat werken voor minder loon (anders gaat hun economie erop achteruit).
En nu willen ze hun personeel ook nog kunnen ontslaan van de ene op de andere dag, zonder opgave van reden, ook al werk je al meer dan 2 jaar bij een bedrijf. Interessante ontwikkelingen allemaal.
Je moet nooit vergeten, dat geld wat jij zo duur betaalt, gaat naar iemand anders toe. Dat zijn de mensen met de Cayennes en de Touaregs, die maar brullen dat het slecht gaat met de economie en hun personeel maar meer laat werken voor minder loon (anders gaat hun economie erop achteruit).

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
wordt eigen baas:-)
kan je ook schreeuwen dat het slecht gaat en ondertussen je tarief verhogen

kan je ook schreeuwen dat het slecht gaat en ondertussen je tarief verhogen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
in Venezuela kost benzine 3.7! cent
Alleen jammer dat er daar geen wegen zijn

Alleen jammer dat er daar geen wegen zijn

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
sint maarten 50 dollarcent alleen het is zo klein daar 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja illegaal met zijn allenNiels Takken schreef:ff een schip benzine laten overkomen denk?

vanmiddag ff in het gat oploo ff getankt bij een of andere garageboer met 2 tankautomaten ervoor. (moest ff anders kon ik niet meer thuis komen
). 98 was fucking 1.510 euro. Dus ik gooi er maar paar liter in. Vervolgens doorgekakt naar duitsland. Bij combi tankstation in Kleve. 98 was 1.399 euro. scheelt echt uber veel ke. Aso gewoon.

Is dat zo? Ik dacht dat die 89.5 cent een vaste prijs aan accijnzen was... Hoe is het dan afhankelijk van het prijspeil? Die term ken ik nog nie.Riël schreef:De accijns wás afhankelijk van het prijspeil. Nu ging dat samen met de benzineprijs dus jaarlijks omhoog. Nu hebben ze dat vastgezet. Dus al gaat de benzineprijs omhoog, accijns van 89,5 cent blijft.
Ook als de prijs omlaag gaat dus! Dat bedoel ik.