Hallo allemaal ik heb een renault 5 GTX 1.7 injectie blok en nou wilde ik graag weten of deze evt. te vervangen is voor een Renault 19 1.8 16v of een Renault Clio 1.8 16v blok! Weet iemand of dat kan en wat iemand allemaal zou moeten vervangen? En zou iemand weten waar je zo'n blok vandaan kan halen?
Wie weet hoe ik mijn 5 1.7 GTX injectie bakkie sneller kan laten rijden??
Wat ik daarvoor moet veranderen vervangen etc.
THNX!
van 1.7 GTX injectie blok naar 1.8 16v
Dat gaat. Zoek maar eens op het forum, vind je beide varianten.
wel ic. met n chippie zeggen ze 160 pk. Maar dan moet je je GTX toch serieus ombouwen naar andere specs (ophanging, remmen).
nee hoor...aanpassingen maken het BETER...maar het is niet nodig...
zelfs op het circuit kun je een setje std schijven+blokken en de trommels achter niet echt over de zeik trappen...
laat staan dat je dit op straat voor elkaar krijgt...
dus: gewoon al die verhalen van remmen/onderstel gewoon aan de kant schuiven en inbouwen die handel!

zelfs op het circuit kun je een setje std schijven+blokken en de trommels achter niet echt over de zeik trappen...
laat staan dat je dit op straat voor elkaar krijgt...
dus: gewoon al die verhalen van remmen/onderstel gewoon aan de kant schuiven en inbouwen die handel!
hmm
vind ik een test waard. Mijn campus kreeg het niet meer voorelkaar te remmen als ik met 170+ vol in de rem ging.
Natuurlijk moet je 't zelf weten
vind ik een test waard. Mijn campus kreeg het niet meer voorelkaar te remmen als ik met 170+ vol in de rem ging.
Natuurlijk moet je 't zelf weten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ga de nordschleife maar eens op met standaard remmen van welke auto dan ookPtrGte schreef:nee hoor...aanpassingen maken het BETER...maar het is niet nodig...![]()
zelfs op het circuit kun je een setje std schijven+blokken en de trommels achter niet echt over de zeik trappen...
laat staan dat je dit op straat voor elkaar krijgt...
dus: gewoon al die verhalen van remmen/onderstel gewoon aan de kant schuiven en inbouwen die handel!


na maximaal tien bochten vrees je voor je leven omdat ineens de remmen bijna niks meer doen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
wat een crap man...
ik zal eens kijken of ik (via iemand met veel webspace) een half uurtje on-board materiaal van m'n goeie ouwe renault 5 GTX 16v met std (wel nieuw uiteraard) remmerij op Zandvoort online kan krijgen...
ding remde zwaar beter dan mijn huidige clio met redelijk fatsoenlijk snelle 2.0 16v met aangepaste remmen op hetzelfde circuit...
maar goed...geef je zuur verdiende centen gerust uit aan de meest funky remmen die er te krijgen zijn...
dan steek ik ze wel ergens anders in...
ik zal eens kijken of ik (via iemand met veel webspace) een half uurtje on-board materiaal van m'n goeie ouwe renault 5 GTX 16v met std (wel nieuw uiteraard) remmerij op Zandvoort online kan krijgen...
ding remde zwaar beter dan mijn huidige clio met redelijk fatsoenlijk snelle 2.0 16v met aangepaste remmen op hetzelfde circuit...

maar goed...geef je zuur verdiende centen gerust uit aan de meest funky remmen die er te krijgen zijn...
dan steek ik ze wel ergens anders in...
Nieuwe remvloeistof en goede schijven en blokken is wel aan te raden bij zware belasting... Maar volgens mij kijkt geen enkele automobilist daar ooit naar. Vooral de remvloeistof wordt nogal eens vergeten. 

Maar we houden dit topic clean, zie hier
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=675
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=675
on-topic: ik heb nog wel een kabelboom liggen van een renault 19 16v die nu compatible is met een GTX koets...
misschien kun je daar wat mee...
ook heb ik een gemodificeerde motorsteun aan de achterkant gemaakt...zodat je de motorkap dicht kunt krijgen...
dat kan op verschillende manieren trouwens, want ik zag dat Menno de voorste motorsteunen aangepast had...ook een mogelijkheid, maar dan moet de radiateur verplaatst worden geloof ik...die past bij mij gewoon nog (renault 5 Diesel exemplaar) ik heb alleen een gemodificeerde vlampijp en schakelstang...
hoe je het ook went of keert...je zal IETS aan moeten passen
succes!
misschien kun je daar wat mee...
ook heb ik een gemodificeerde motorsteun aan de achterkant gemaakt...zodat je de motorkap dicht kunt krijgen...
dat kan op verschillende manieren trouwens, want ik zag dat Menno de voorste motorsteunen aangepast had...ook een mogelijkheid, maar dan moet de radiateur verplaatst worden geloof ik...die past bij mij gewoon nog (renault 5 Diesel exemplaar) ik heb alleen een gemodificeerde vlampijp en schakelstang...
hoe je het ook went of keert...je zal IETS aan moeten passen

succes!