van 1.7 GTX injectie blok naar 1.8 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
draven187
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 22:47
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Hallo allemaal ik heb een renault 5 GTX 1.7 injectie blok en nou wilde ik graag weten of deze evt. te vervangen is voor een Renault 19 1.8 16v of een Renault Clio 1.8 16v blok! Weet iemand of dat kan en wat iemand allemaal zou moeten vervangen? En zou iemand weten waar je zo'n blok vandaan kan halen?

Wie weet hoe ik mijn 5 1.7 GTX injectie bakkie sneller kan laten rijden??
Wat ik daarvoor moet veranderen vervangen etc.
THNX!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kijk es effe goed rond hier op het forum bij het projecten topic, dan kom je vanzelf wel wat :foto: enz tegen van 5jes met een 1.8 16v blok
bossie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 14:46

zeg draven zou de volvo versie er niet in krijgen ? dan is hij met turbo.
VB volvo 440 turbo 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat gaat. Zoek maar eens op het forum, vind je beide varianten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
bossie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 14:46

welke vermogens kan je uit dat blokje halen zonder al te grote aanpassingen , een idee ? Standaard is de druk vrij laag denk ik en geen
IC of wel ?????????
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

wel ic. met n chippie zeggen ze 160 pk. Maar dan moet je je GTX toch serieus ombouwen naar andere specs (ophanging, remmen).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

nee hoor...aanpassingen maken het BETER...maar het is niet nodig... :)

zelfs op het circuit kun je een setje std schijven+blokken en de trommels achter niet echt over de zeik trappen...

laat staan dat je dit op straat voor elkaar krijgt...

dus: gewoon al die verhalen van remmen/onderstel gewoon aan de kant schuiven en inbouwen die handel! :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

hmm
vind ik een test waard. Mijn campus kreeg het niet meer voorelkaar te remmen als ik met 170+ vol in de rem ging.
Natuurlijk moet je 't zelf weten :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

PtrGte schreef:nee hoor...aanpassingen maken het BETER...maar het is niet nodig... :)

zelfs op het circuit kun je een setje std schijven+blokken en de trommels achter niet echt over de zeik trappen...

laat staan dat je dit op straat voor elkaar krijgt...

dus: gewoon al die verhalen van remmen/onderstel gewoon aan de kant schuiven en inbouwen die handel! :wink:
ga de nordschleife maar eens op met standaard remmen van welke auto dan ook :( :(
na maximaal tien bochten vrees je voor je leven omdat ineens de remmen bijna niks meer doen (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
bossie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 14:46

groot gelijk , had vroeger een clio 1.4 , na een paar keer optrekken en
stevig remmen : met de twee voeten op de rem en bijna geen vertraging
meer
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

wat een crap man...

ik zal eens kijken of ik (via iemand met veel webspace) een half uurtje on-board materiaal van m'n goeie ouwe renault 5 GTX 16v met std (wel nieuw uiteraard) remmerij op Zandvoort online kan krijgen...

ding remde zwaar beter dan mijn huidige clio met redelijk fatsoenlijk snelle 2.0 16v met aangepaste remmen op hetzelfde circuit... :beer:

maar goed...geef je zuur verdiende centen gerust uit aan de meest funky remmen die er te krijgen zijn...

dan steek ik ze wel ergens anders in... :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nieuwe remvloeistof en goede schijven en blokken is wel aan te raden bij zware belasting... Maar volgens mij kijkt geen enkele automobilist daar ooit naar. Vooral de remvloeistof wordt nogal eens vergeten. :S
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Maar we houden dit topic clean, zie hier
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=675
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

on-topic: ik heb nog wel een kabelboom liggen van een renault 19 16v die nu compatible is met een GTX koets...

misschien kun je daar wat mee...

ook heb ik een gemodificeerde motorsteun aan de achterkant gemaakt...zodat je de motorkap dicht kunt krijgen...

dat kan op verschillende manieren trouwens, want ik zag dat Menno de voorste motorsteunen aangepast had...ook een mogelijkheid, maar dan moet de radiateur verplaatst worden geloof ik...die past bij mij gewoon nog (renault 5 Diesel exemplaar) ik heb alleen een gemodificeerde vlampijp en schakelstang...

hoe je het ook went of keert...je zal IETS aan moeten passen :)

succes!
bossie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 14:46

clio 14 i van 94 had nog volle schijven voor aan zal wel de grootste
oorzaak van die remfading geweest zijn .
Had nadien lockheed 5.1 remvloeistof er op gedaan ; stukken beter
Plaats reactie