Heb net op plaatje gezien bij een clio zo'n stang tussen de 2 voorveerpoten.
[img]http://tinypic.com/b85wg9.jpg[/img]
nu heb ik dat zelf niet in me clio16v zitten, en vraag is in hoeverre merk je verschil als er zo'n stang in zit tijdens het rijden, kan je dan nog harder door de bocht omdat het steviger is? Of merk je er niet veel van.
stabilisatorstang?
je schijnt het pas echt te merken als die erin heeft gezet en je hem eruit haalt.
bij een clio moet je trouwens wel zelf de gaten boren omdat die er standaard niet in zitten en je (bobine wast geloof ik) naar beneden verplaatsen omdat die stang anders niet past.
bij een clio moet je trouwens wel zelf de gaten boren omdat die er standaard niet in zitten en je (bobine wast geloof ik) naar beneden verplaatsen omdat die stang anders niet past.
bij onze R19 diesel zat er ook zo een stang in, appart bijgezet bovenop de normale stang omdat ze die nog liggen hadden en omdat het einde reeks was, wij haden onze r19 vlak voor de uitkomst van phase 2 besteld, maar toen kwam er staking en was het 2de model al in de showroom toen de onze nog gebouwd moest worden, en daarmee stond dat erop omdat ze die stang nog liggen hadden. Dat verschil voel je hier niet, maar bij het afdalen van bergpassen kom je vele beter door de haarspeldbochten. Ook in de sneeuw voelde je dit, de auto had daar vele minder snel de neiging om te schuiven.
het helpt torsie van de auto tegen te gaan, dus je merkt t wel in bochten. Volgens mij zijn ze op een 19 standaard.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
niet standaard op een 19 (bij de 1.4 motor past de stabistang niet omdat daar het luchtfilter in de weg zit (boven op de motor)
zo is het in ieder geval bij de 19 phase 2 met 1.4 (vraag Bartuitlauwe maar die liep daar tegenaan)
zo is het in ieder geval bij de 19 phase 2 met 1.4 (vraag Bartuitlauwe maar die liep daar tegenaan)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Aha voor bochtenwerk is het wel te merken dus. Wel jammer dat de stang niet op de gaten kunnen die er geloof ik al zitten in de veerpoot. Zal als ik weer centen er wel 1 in zetten denk ik. 12 sept komt eerst nieuwe voorruit erin, dan zie ik wel verder.
-
Bij een 19 16v wel standaard, overige 19 modellen niet bekend bij mij.~Haas~ schreef:het helpt torsie van de auto tegen te gaan, dus je merkt t wel in bochten. Volgens mij zijn ze op een 19 standaard.