Achterraam Erin + blinder vraag

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
H8bal

Dit vond ik indertijd een handige link

http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/r ... index.html

:beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

-Ray- schreef:
catscan schreef:Wat is dan goede folie naast die van halfords? ik wil niet al te dure ivm een oudere clio enzo waar ik niet te veel in wil steken..

En hoezo 7-8 uur werk? met het gladstrijken? krijg ik wel lamme arm dan :P
ff logisch nadenken henkie....

als je het goed doet demonteer je alle zijruiten. de meeste auto's die ik aangeleverd kreeg, op een aantal na waren allemaal vuil aan de binnenkant (of hadden een hond vervoerd... ga eens op een bank zitten --> haren overal, dus ook in de lucht, dus ook tegen je raam), uitzuigen. schoonmaken van je ramen is je grootste winst. ieder vuiltje of haartje zie je. dan ga je raam voor raam op maat snijden en plakken. 4 keer dus. wel eens de achterste zijruiten van een clio verwijderd zonder dat er 1 torx niet doldraait?? knap... twingo laat je zitten, heb je alleen wat meer snijwerk, kost meer tijd..... GTT heb je er zo uit.

dan het achterraam. met een beetje raam ben je gewoon een uur aan het fohnen! en idd daar krijg je een lamme arm van ja. dan nog plakken, maar doe dat niet te enthousiast, want zit er 1 vuiltje tussen je "sqeezjee" en je folie ben je weg en kan je opnieuw gaan fohnen. klaar met plakken? alle ramen waar nodig bijsnijden, monteren, interieur afbouwen, spullen opruimen en je dag is om.

knappe jongen die dit in 3 uurtjes flikt ;)
wegbrengen en laten doen
1,5 uur werk :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jordi - Clio 16V

-Ray- schreef: de meeste auto's die ik aangeleverd kreeg, op een aantal na waren allemaal vuil aan de binnenkant (of hadden een hond vervoerd... ga eens op een bank zitten --> haren overal, dus ook in de lucht, dus ook tegen je raam), uitzuigen. schoonmaken van je ramen is je grootste winst.
wat bedoel je ray :lol: (F)
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-Ray-
Contacteer:

niks hoor :lol: (F)
Immer wieder die verdammte Holländer
peanudt

BLijft leuk om de bolle ruitjes van een Clio te doen......Binnenkort eens aan beginnen zodra mijn folie binnen is.
Op http://www.glasfolie.nl kun je als particulier folie bestellen die met een föhn aan te passen is. Het is professionele folie voor een leuke prijs. Deze is dunner en flexibeler dan de standaard folies (oftewel goed te vervormen) en is ook voorzien van een krasvaste laag.

Het is even geleden, maar beter laat dan nooit.
De folie is erg fijn in het gebruik. Iets dunner dan de goedkope folie, dus wat makkelijker hanteerbaar bij het uitsnijden.
Samen met mijn broertje alle zijruiten gedaan. Hiervoor zijn we zo'n 2 uur bezig geweest.
Zit er erg strak op. Ook op het matrix-patroon aan de rand van de zijraampjes blijft de folie mooi zitten (geen witte randen dus).

Ik hoop aankomend weekend de achterruit te kunnen gaan doen.
Als dit allemaal voorspoedig verloopt dan heb ik uit 2,5 meter (folie is 1,52m breed) mijn Clio voorzien van blindering rondom en een zonneband. (Y) En dat voor zo'n 75,- euro aan materiaal, maar exclusief tijd en geduld.....
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:snap het allemaal niet met dat folie?
goedkope folie is troep en werkt niet fatsoenlijk (N)

goede folie is duur en dan is coaten (naar mijn mening) een veel beter alternatief :D
Folie als veiligheid, mij zijn bij een kapotspringende raam stukjes glas mijn hals in gevlogen. Met folie blijft ie bijmekaar.

Hier bij een bedrijfje in Sittard kun je trouwens ramen laten coaten of folien, je mag zelf kiezen en het verschil zie je écht niet. Kosten: exact gelijk.

De beste man zweert bij goede folie.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie