opknappen gtt phase 1, update met fotos pag.2

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
christof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 17:38
Locatie: weert

ik heb dus een gtt weten de bemachtigen voor zeer weinig:)

het hele intrerieur is uitgefikt en er zitte wat deuken in.
ook blokkeerd de motor om de een of andere reden.

ik wil deze auto gaan opknappen en zal de gang van zaken op deze page bijhouden.

maandag hoop ik foto's de kunnen maken.

(dit is wel een langdurig project :wink: )
Laatst gewijzigd door christof op di 11 okt 2005 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Het zoveelste 5 project :)

Succes, dat zal je nodig hebben :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gekocht in sittard :D

Donkergrijze met bamboe onder de kap? Als je die eruit haalt zal ie wel makkelijker rond gaan ;)
Laatst gewijzigd door Riël op vr 26 aug 2005 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

DEZE :D


Weer zo'n "dwaas" die er aan begint :lol:

Ben zelf ook zo'n dwaas :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het enige wat ik wat waard vond aan de auto waren de Mattig velgen die eronder liggen (Y)

Verder wel erg uitgefikt, dash enzo moet ook nieuw (als je een dashboard moet hebben, ik heb er nog een :p). Ben er wezen kijken om er een circuitautotje van te maken voor n maat van me maar toch maar niet.

Succes ermee! Sjiek man! En weert is in de buurt :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
christof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 17:38
Locatie: weert

ach ik heb geen haast ermee.

hij is aardig uitgefikt ja, maar een ander interieur vinden is niet moeilijk denk ik, heb al stoelen en achterbank.
ook heb ik alle gordels al en in principe ook een heel dash alleen is deze van een TR.

verder kan ik via mijn werk voor heel weinig laten spuiten dus dat zit ook mee.

jammer dat de motor niet rond gaat, deze blokkeerd(zal wel vastgelopen zijn ofzo)
maar ik werk dus niet voor niets bij een renault garage :wink: .

ook heb ik nogal wat roest geconstateerd, dus zit er over te twijfelen om toch de grote wisseltruc te doen met de TR die ik nu heb.
deze heeft nagenoeg geen roest(alleen bij de dorpel aan de bijrijders kant)
en dan het liefst frame nummer ook overslaan natuurlijk.

wat zouden jullie doen als je de keus had?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zou de roest fixen van de gtt.

TR moet je toch meer omzetten als je denkt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Kan leuk projekkie worden, die Mattig velgen zijn :worship:
christof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 17:38
Locatie: weert

Riël schreef:Ik zou de roest fixen van de gtt.

TR moet je toch meer omzetten als je denkt.
gtt word ook al helemaal gestript, dus dan ben ik al een aardig eind opweg denk ik.

en tja die roest fixen, ik voelde net even achter de skirts, dat randje dus waar je de krik onder zet.
nou dat breekt dus zonder moeite af, is dat nog wel te fixen eigenlijk?(balk is volgens mij nog wel goed)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Alles is te fixen !, maar kijk eerst eens naar de achteras ophanging(waar de achteras aan 't chassis zit),daar zijn ze ook vaak krokant,en dat is een hele klus om weer goed te krijgen!
Dorpels is geen probleem,zijn gewoon te bestellen,kwestie van lassen (Y)
christof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 17:38
Locatie: weert

toch maar besloten alles over de zetten op de TR.
echt overal waar ik kan kijken zit er wel een rotte plek, ophangingspunten van de achterbumper zijn compleet weg gewoon.

voor bij krikpunt is er al aan gelast maar daar zakte die gewoon door de krik heen :worship:

ben wel tot de conclusie gekomen dat carroserie van de TR net iets anders is, word dus nog ff hakken en zagen.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Maar dat je dan niet een betere Gtt hebt gekocht,er zitten eigenlijk weinig bruikbare delen aan als ik het zo lees en dat ombouwen wordt ook een hele klus :s
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

christof schreef:toch maar besloten alles over de zetten op de TR.
echt overal waar ik kan kijken zit er wel een rotte plek, ophangingspunten van de achterbumper zijn compleet weg gewoon.

voor bij krikpunt is er al aan gelast maar daar zakte die gewoon door de krik heen :worship:

ben wel tot de conclusie gekomen dat carroserie van de TR net iets anders is, word dus nog ff hakken en zagen.
euh

volgens mij niet hoor.

Dat moet allemaal zó passen. Enige 'lastige' is de skirts vast zetten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

had je al foto's van die auto?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riël schreef:
christof schreef:toch maar besloten alles over de zetten op de TR.
echt overal waar ik kan kijken zit er wel een rotte plek, ophangingspunten van de achterbumper zijn compleet weg gewoon.

voor bij krikpunt is er al aan gelast maar daar zakte die gewoon door de krik heen :worship:

ben wel tot de conclusie gekomen dat carroserie van de TR net iets anders is, word dus nog ff hakken en zagen.
euh

volgens mij niet hoor.

Dat moet allemaal zó passen. Enige 'lastige' is de skirts vast zetten.
Achterscherm moet je een stukkie opslijpen he.
christof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 17:38
Locatie: weert

ja de voor en achterschermen zijn anders.
de achterbumper ophanging is geloof ik ook niet het zelfde(past wel).
verder mis je natuurlijk een helehoop bevestigingspunten die anders zijn.

nog even geduld met de foto's, die kan ik op zijn vroegst morgen pas maken.

is er trouwens toevallig nog iemand hier die in ruilblokken doet?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vege? Renault? Of gewoon een revisiebedrijf.
christof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 17:38
Locatie: weert

Florus schreef:Maar dat je dan niet een betere Gtt hebt gekocht,er zitten eigenlijk weinig bruikbare delen aan als ik het zo lees en dat ombouwen wordt ook een hele klus :s
nou de losse onderdelen(nja voor zo ver dan) zijn nog wel goed, behalve de carroserie daar is niet veel meer van te maken.
maar die heb ik dus ook niet meer nodig(behalve het kenteken).
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bij renault kun je voor 1200 euro een spiksplinternieuwe motor bestellen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is dat zo? Volgens mij is dat ook een ruilblok waar alleen de hoognodige zaken zijn vervangen. En dat wil misschien wel zeggen dat ze de originele zuigers er terug ingezet hebben. Dat is tenminste wat ik begrepen heb van iemand die bij Renault werkt en zelf zo'n blok in z'n wagen heeft gehangen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Pff
Het is een blok die dezelfde specs heeft als een nieuwe toen. Vege levert exact dezelfde. Ik ken ook iemand met zo'n blok en dat loopt echt perfect.

Bovendien heb je garantie.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, maar als dat al zo is, dan vind ik die prijs niet om te lachen. ;) Dan ga ik liever naar een revisiebedrijf die alles vervangt. Ben je misschien iets meer kwijt, maar weet je wel zeker dat 'alles' nieuw is.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Merijn schreef:Ja, maar als dat al zo is, dan vind ik die prijs niet om te lachen. ;) Dan ga ik liever naar een revisiebedrijf die alles vervangt. Ben je misschien iets meer kwijt, maar weet je wel zeker dat 'alles' nieuw is.
Rij al jaren met een vege blok niets aan de hand gaat prima. Ik heb toen met die hoofd revisie staan te praten en die kon me vertellen dat ze het hele blok uit elkaar halen en alleen de dingen vervangen die kapot zijn en/of ernstige slijtage laten zien.
Laatst gewijzigd door Tino op zo 28 aug 2005 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Of misschien ff bij Mb op de site kijken (als die het doet) daar hebben ze van die motor revisie/tjoen setjes, met zuigers bussen oliepompen pakking etc.
Lijkt mij een heel net setje.
christof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 17:38
Locatie: weert

Mb? en Vege?

kunne jullie ook vertellen wat dat is :wink:
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

christof schreef:Mb? en Vege?

kunne jullie ook vertellen wat dat is :wink:
Mb = MB Car Performance (http://www.mbcarperformance.com/)
VeGe = Motoren revisie bedrijf in spijkenisse (dacht dat ze falliet waren maar weet het niet zeker)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zonde van je 1096 euri, als je het mij vraagt :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Merijn schreef:Ja, maar als dat al zo is, dan vind ik die prijs niet om te lachen. ;) Dan ga ik liever naar een revisiebedrijf die alles vervangt. Ben je misschien iets meer kwijt, maar weet je wel zeker dat 'alles' nieuw is.
NIeuw of niet versleten, dat maakt voor een motor niet veel uit. Je betaalt ook het werk wat je zelf niet hoeft te doen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
christof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 17:38
Locatie: weert

trouwens, in hoeverre is een 1400 injectie en een 1400 turbo blok hetzelde?

ik weet dat de zuigers anders zijn, maar de rest van het onderblok?
dat zou ik anders mooi kunnen gebruiken.
en ik krijg het idee dat de kop ook niet echt veel verschild.
christof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 17:38
Locatie: weert

hier dan eindelijk toch nog wat foto's

[img=http://img176.imageshack.us/img176/3931/autopoesjes0977nk.th.jpg]
zoals de TR er nu bij staat
[img]http://img53.imageshack.us/img53/4599/autopoesjes0989oj.th.jpg[/img]
mooi opgepoetste remus eindemper
[img]http://img290.imageshack.us/img290/2187/autopoesjes1009wx.th.jpg[/img]
gare gtt(zonde maarja)
[img]http://img44.imageshack.us/img44/7817/autopoesjes1053ux.th.jpg[/img]
wat losse onderdelen.

het is een beetje een zooitje, maar heb nog weinig tijd gehad om te ordenen.

binnekort nog wat foto's van mijn opgeknapte remklauwen, hiervan waren de ontluchtingsnippels afgebroken(voor klauwen en achter). die heb ik weer netjes gemaakt.

ook binnekort wat foto's van mijn schokdempers, die ben ik ook aan het oplappen en zijn bijna klaar.
christof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 17:38
Locatie: weert

[img]http://img450.imageshack.us/img450/8901/fotogtt33ep.th.jpg[/img]
hier een fototje van goud gespoten klauw onderdelen en in matzwart een paar onderdelen van de schokdempers.
Plaats reactie