Tuner List Mini ISO connector voor iPod activeren

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
saygeer

Wie oh wie weet of de mini ISO connector achterop de Tuner List (Scenic II, 2 maanden oud) te activeren is om een iPod op aan te sluiten. Ik heb het even geprobeert met een mini iso connector van Conrad voor een Blaupunkt radio, vanuit de koptelefoonaansluiting vand e iPod mini. Dat gaf geen soelaas want als de ISO connector aangesloten is kan je hem nog niet selecteren als bron. Volgens mijn gevoel is die connector voor een CD-changer, maar moet je die in de radio activeren? Weet iemand hoe?

Ben benieuwd!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Bij mijn radio (Carminat 5000) zit die optie verborgen onder het "expert"-menu (knopje "Tuner" lang indrukken). Daar kan je de Aux instellen: uit, aan of automatisch. Bij dit type radio staat de instelling standaard op automatisch.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
saygeer

Dank, alleen nu zoeken wat de Expert mode van de list is. Volgens renault man hoef je een cd-changer er alleen aan te hangen en geen settings in de radio te activeren maar wordt de cd-changer automatisch herkend. Maar ja, dat was een commercieel type, geen techneut. Als ik mijn GrandScenic ooit nog eens terug krijg uit de lederwerkerij (techline besteld, maar dynamique TL gekregen, weg leer....) dan ga ik toch eens verder kijken. Als iemand de Xpert mode op de list heeft gevonden, laat dan even weten.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Klopt, want dat zou standaard op automatisch moeten staan. Welk type radio heb jij? Navigatie?

Trouwens: Tech Line? Mijn auto: klik Krijg jij volleder, of deels, zoals de mijne?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
saygeer

Type: standaard Tuner List - volgens mij een 4 x 15 watt. Geen navigatie, dat wil ik nog een keer via m'n PDA (Dell Axim X5) doen.
Ik heb de List al een keer eruit gehaald en zag toen de Mini ISO connector (blauw), en van een voorgaande Philips die ik nog uit een vorige auto over had zag ik dat die voor walkman e.d. gebruikt kan worden.
Nu alleen het activeren van die ingang nog, maar het kan natuurlijk dat een standaard Renault CD changer meerdere ingangen gebruikt, er zitten ook nog een paar breed gebekte connectoren op. Ik zal dat eens bij de garage navragen.

Als het allemaal niet lukt met de iPod ga ik misschien toch eens kijken naar een CD changer, zag dat er een VDO 604 is die ook MP3's kan afspelen, en op een CDR kan je ook een verrekte hoeveelheid muziek kwijt. Wel jammer dat de aansluitingen van autoradio's zo ongestandaardiseerd zijn. Op mijn muziek installatie is het een kwestie van aan de aux hangen en genieten (al is AAC niet de kwaliteit die ik uit mijn CD speler haal, maar daarvoor krijg je de capaciteit en luiheid terug)

Techline: ik kreeg dus foutief geleverd, gewoon stof ipv halflederen bekleding (zwart met witte stiksels). Een dag later kreeg mijn collega zijn Scenic TL: wel correct geleverd. Ik protesteren bij onze lease maatschappij / renault en leasemanager. Nu wordt hij dus volledig leder uitgevoerd, met een klein beetje bijbetaling. Renault had de wijziging in de uitvoering wel gecommuniceerd, maar kennelijk niet slim genoeg, zowel door leaseMij als dealer (al vermoed ik dat ze mijn correcte wagen gewoon doorverkocht hebben, waardoor de levering ook bijna 4 weken uitliep). Helaas ha de lederwerkelij een Engelse uitvoering bekleding gekregen, waar de omklapbare voorstoel aan de andere kant zit: nu dus ruim 1 1/2 week in een 3 jaar oude Benz A-klasse rondknarren, da's geen vergelijking met een Scenic (behalve qua acceleratie, want die A -automaat is behoorlijk rapido).
Kim [meganerat]

@ martijn, waren die witte tellerplaten bij jou standaard??
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Yep, onderdeel van de Tech Line-uitrusting :)
Plaats reactie