vraagje lassen

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
gt-turbie

hoi ik zal me ff voorstellen ik ben louis 19jr woon in utrecht

ik wil een 5 gt turbo kopen nu heb ik er 1 op het oog maar er zit wel het een en ander laswerk aan weet iemand een adresje(niet te ver weg) waar ik een beetje goedkoop kan laten lassen zoals dorpels bodemplaat etc. etc.
ik hoop graag iets te horen van jullie :worship:

alvast dank louis
oldskool

ja kan beter iets meer geld uitgeven en dus gewoon verder zoeken naar eentje met minder roest erop , scheelt je weer een hoop werk . :D
pierre

oldskool heeft gelijk, koop een beter exemplaar, als de dorpels al doorgerot zijn zit je zo met heel veel kosten, tenzij je zelf een lasser bent.
kijk maar naar 'projecten'
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Dorpels is nog daar aan toe, maar een verotte bodemplaat...
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
gt-turbie

nou de dorpels en bodemplaat zijn niet helemaal door gerot maar ik wil er gelijk nieuwe onder hebben dat scheelt denk ik in de toekomst weer maa in ieder geval bedankt voor de hulp
-PAZ-
Über-Spammer

roest moet idd gelijk van de eerste keer goed aanpakken, anders is het binnen de kortste keer weer terug, en is meestal wel goed te doen. moet je wel effe iemand hebben die het netjes kan lassen voor je
R5GTT. Drive it like you stole it
gt-turbie

ja dat is het probleem juis ik ken niemand die het netjes(ook om door de apk te komen) kan lassen kennen jullie niet iemand die het kan doen voor een leuk prijsje????
NielsT

Lukt wel, alleen weet niet hoe het er uitziet? Denk inderdaad beter naar een ander kijken
-PAZ-
Über-Spammer

post anders eens wat foto's van je gtt en van de plekker waar ie door geroest is
R5GTT. Drive it like you stole it
Frank

aangezien dit topic ook over lassen gaat , vraag ik het hier even.

Mag je aan dragende delen lassen , in dit geval een motorbalk.

Ik ga er van uit dat het apk afkeur is , maar weet dit niet zeker je mag volgens mij wel wat roest er aan hebben, maar niet meer als een paar %.

Als het afkeur is kan ik dan gewoon de roest wegslijpen en er een plaatje over heen lassen.

alle info is welkom , Frank
Steven
Car: M536

mooiste is rechthoekig uitslijpen en inlassen met een plaat van dezelfde dikte en de las vervolgens vlakslijpen. Dan zie je er ook nix meer van

En uiteraard mag dit voor de apk, zolang het maar netjes gebeurd.
Riël
Über-Spammer

Jep, gewoon fixen die hap.

Ik vind laswerk het minst erge aan een auto, zeker als het stukken betreft die niet in het zicht zitten (dorpels, bodem). Je kan dit gewoon stevig lassen en goed afwerken tegen roest, het strak maken en schuren hoeft niet. Even lassen is echt het werk niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Contacteer:

wel als je het nog nooit gedaan hebt
Immer wieder die verdammte Holländer
bossie

ik zou toch wel even opletten met dat lassen . ik weet niet hoe het in nederland is maar in belgie enkel dragende delen lassen die vast aan het voertuig gelast zijn , een sub frame of een motorbalk die geschroefd zijn mag NIET gelast worden ( heb zelf 5 jaar op de keuring gewerkt )
Riël
Über-Spammer

-Ray- schreef:wel als je het nog nooit gedaan hebt
Alles is te leren, als je maar wilt. Een plaatje inlassen is goed te doen. Daar hoef je heus geen lasdiploma's voor te hebben.

Stuk eruit zagen, flexen, plaat op maat maken, rondom gaatjes erin (in 't plaatje) boren, plaatje erop leggen zodat 't netjes aansluit (eventueel wat lijmklemmen of andere creative oplossingen) en de gaatjes weer dichtlassen. Pistool erop en knijpen dus. Het is goed om wat te oefenen op losse plaat en te spelen met de instelling van 't lasapparaat. Er zijn ook veel sites die die instellingen uitleggen en uitleggen hoe je n goeie las zet.

Dat kan bijna niet fout gaan, en is 't niet goed, haal je de boel er weer uit en begin je opnieuw :) Dan goed inspuiten met roestwerende tatter en there you go, apk goed, en voor de rest is 't ook ok, zeker voor een dorpel of de bodem.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman

bossie schreef:ik zou toch wel even opletten met dat lassen . ik weet niet hoe het in nederland is maar in belgie enkel dragende delen lassen die vast aan het voertuig gelast zijn , een sub frame of een motorbalk die geschroefd zijn mag NIET gelast worden ( heb zelf 5 jaar op de keuring gewerkt )
Nee, in Nederland mag een subframe of een wieldraagarm ook niet gelast zijn voor de keuring.
Echter: het kan natuurlijk wel. Als je het netjes doet, en zo afwerkt (plamuur, tectyl) dat de keurmeester het niet kan zien dat het gelast is......

Ik zou het niet doen als ik makkelijk aan andere delen kon komen.
Plaats reactie