MADRacing GTT

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
MADRacing
Contacteer:

BAS B schreef:
MADRacing schreef:lijstje met reeds gedane modificaties;
Krukas afgedraaid versterkt en op 0 gebalanceerd.
drijfstangen uitgewogen en gepolijst.....
Cylinderwandjes opnieuw gehoond met een iets grovere hoon voor extra olie kleef.
Vliegwiel afgedraaid....
Nokkenas vervangen voor een redelijk wild exemplaar
stoterstangen vervangen voor titanium exemplaren
klepveren vervangen voor zware jongen uit een ouwe motorfiets.... :D
Squisch verlaagd naar 0,6
zwaardere koppakking 1,6 mm roodkoper
extra sterke trekbouten met een kleine 20 nm meer aanhaal moment
kop gevlakt en voorzien van een dun laagje nikasyl
verbrandingskamers geruimd en aangepast op detonatie met koperen rand
bougiegaten anders geboord.....
zuigers opgelast en voorzien van spoelkam en uitgewogen
pistonpennen vervangen voor hardstalen exemplaren
kop geflowed volgens eigen specificaties....
Inlaat spruitstuk compleet vernieuwd met andere toestroom en bogen.
carburateur vervangen voor een dubbele weber.....met wat eigen inbreng....

en dan ben ik met het motorblok klaar...

nu nog uitlaat turbo en pijpwerk inclusief ic en niet tevergeten de ontsteking, want dat lijkt standaard nergens op........... kortom nog werk

zat..... 8)

Maar ondanks alle kritiek < poe heej mag wat kosten! en het klinkt super ben benieuwd!

En hier een kleine tip van een huis tuin en keuken"" tjoener""
die titanium...stoterstangen. leuk maar carbonnen pijpjes van vliegerstokken gaat ook ergerg goed en is een stuk goedkoper.. (F)
Yep maar titanium kan ikzelf bewerken en met carbon ben ik een kruk....dus laat ik het zo zeggen alles wat ik zelf kan doen is kostenbesparend als je geen arbeidsloon rekend...... :D
BAS B

carburateur vervangen voor een dubbele weber.....met wat eigen inbreng.

euhm leuk leuk maarre hoe denk je dat in godsnaam te doen??

vlotter kamer en pakkingen houden het niet kunnen wij je alvast mede delen

dus ben benieuwd naar je plan!
MADRacing
Contacteer:

Van die pakkingen wist ik niet, wat gebruik jij er voor dan?...ik heb de sproeibuizen in ieder geval zelf gemaakt zodat ik er mijn eigen mikuni motorfietssproeieres in kan draaien......
BAS B

Wij krijgen het niet voorelkaar met een dubbele weber... :(
MADRacing
Contacteer:

Das mooi kut dan....... :(
Wat raad je mij aan, ik dacht dat die webers wel wat konden hebben.....
Menno

een DCOE, of een staande weber, al geschikt voor turbogebruik, zoals een lancia of maseratie carb?
rev it like a rental
MADRacing
Contacteer:

een ordinaire liggende....ik wist niet dat daar een prbleem zou ontstaan....... :p
Misschien dan toch maar motorfiets carbs er op......... :lol:
BAS B

Kijk dit gaat de goede kant op van elkaar afzeiken tot zeer nuttige info thanks mate's :worship: :worship: :worship:

ik zal es kijken of ik aan zon lancia carb kan komen.... hou jullie op de hoogte!
MADRacing
Contacteer:

Ik heb hier nog een prachtige 40mm mikuni flatslide carb liggen speciaal geschikt voor turbo gebruik.......alleen dat ding heeft de vlotterbak aan de onderkant liggen en is een staand model....back 2 the drawingboard......
MADRacing
Contacteer:

BAS B schreef:Kijk dit gaat de goede kant op van elkaar afzeiken tot zeer nuttige info thanks mate's :worship: :worship: :worship:

ik zal es kijken of ik aan zon lancia carb kan komen.... hou jullie op de hoogte!
Kijk dat gevoel had ik dus ook, een beetje van wordt ik nu in de zeik genomen of niet, gelukkig ben ik stronteigenwijs en heb een huid als een olifant......... :lol:
BAS B

heb je een foto van die carb? kunnen we ff brainstormen en mischien komt er wat uit.
MADRacing
Contacteer:

Nope, dinsdag effe maken, dan heb ik weer tijd om te knutselen, tis zon oudje uit de jaren 70 (ik hou van simpel zeg maar..... :D ), ik geloof dat ze zelfs op een fiat 128 gezeten hebben 32mm......morgen en maandag eerst een racertje afstellen......ook leuk.... :D
peter5GTTurbo
Contacteer:

Dacht dat er al iemand in Den Haag rond reed met 200pk en 333Nm.
Geen idee of dat aan de wielen of aan de krukas was, maar dan nog.
Gewoon een hoop uit zo`n klein pest blokkie.
Michel S.
Contacteer:

Wat had je in gedachte met de onsteking?

Ga je zelf iets maken, of koop je een universeel set?

Zelf ben ik nu bezig (op het tekenbord dan) met zelf een onsteking te maken. Deze wil ik voorzien van dubbele knocksensor input, koppeling-input(voor full throtle shift), user input(launch Control) en wheelspeed(L+R) input voor eventuele traction control te maken.
Maar wij zijn nu nog eerst bezig met het bepalen van de te gebruiken componenten.
Ik heb hier een schema en al liggen van een programeerbare onsteking voor een GTT. Maar hier is alles geprogrammeerd met "Assembler", en dat is toch wel heel ruk.
Maar je kunt ook eventueel een setje kopen. Heb hier nog een setje liggen van megajolt. Schijnt overweg te kunnen met Ford onderdelen(dus ook meteen bye bye verdelerkap) en volledig programeerbaar naar wens. Kosten totaal voor de print met onderdelen is dacht ik circa 50-60 euro.

Ben benieuwd wat jij in gedachte had.
greetz
Steven
Car: M536

peter5GTTurbo schreef:Dacht dat er al iemand in Den Haag rond reed met 200pk en 333Nm.
Geen idee of dat aan de wielen of aan de krukas was, maar dan nog.
Gewoon een hoop uit zo`n klein pest blokkie.
Jaja maar daar is geen Ruud Frederiks uitdraai van ;)
Dattie sneller is als dat hok van mij geloof ik best hoor :)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Michel S. schreef: Ik heb hier een schema en al liggen van een programeerbare onsteking voor een GTT. Maar hier is alles geprogrammeerd met "Assembler", en dat is toch wel heel ruk.

greetz
assembler zuigt zeker.
Is er niet een high level compiler voor?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

BAS B schreef:
jochem de haas schreef:Weet je wel waar je over praat , marco?

Denkt wel

en ik denk dat jij dat ook wel weet!

Zaltbommel?
meeting?

3 gt's 2 witte en 1 rooie? bij elkaar

Als we het nu over de zelfde Jochem hebben dan hebben we daar kennis gemaakt. als we het over een andere Jochem hebben kunnen bovenstaand vergeten.
Dezelfde jochem .......
MADRacing
Contacteer:

Michel S. schreef:Wat had je in gedachte met de onsteking?

Ga je zelf iets maken, of koop je een universeel set?

Zelf ben ik nu bezig (op het tekenbord dan) met zelf een onsteking te maken. Deze wil ik voorzien van dubbele knocksensor input, koppeling-input(voor full throtle shift), user input(launch Control) en wheelspeed(L+R) input voor eventuele traction control te maken.
Maar wij zijn nu nog eerst bezig met het bepalen van de te gebruiken componenten.
Ik heb hier een schema en al liggen van een programeerbare onsteking voor een GTT. Maar hier is alles geprogrammeerd met "Assembler", en dat is toch wel heel ruk.
Maar je kunt ook eventueel een setje kopen. Heb hier nog een setje liggen van megajolt. Schijnt overweg te kunnen met Ford onderdelen(dus ook meteen bye bye verdelerkap) en volledig programeerbaar naar wens. Kosten totaal voor de print met onderdelen is dacht ik circa 50-60 euro.

Ben benieuwd wat jij in gedachte had.
greetz
Ik ben er nog niet uit, maar ik denk dat het een eigenbouw module wordt uit een suzuki hyabusa met vrijprogrameerbare print......(tja motorfiets gek...) , die kan ik namelijk met mijn eigen laptoppie programmeren.....met de software van Stack.....RT technologie:D
Riël
Über-Spammer

De setjes van Kronenburg in Veldhoven zijn ook erg betaalbaar! Bovendien wél makkelijk te programmeren.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

BAS B schreef:Kijk dit gaat de goede kant op van elkaar afzeiken tot zeer nuttige info thanks mate's :worship: :worship: :worship:

Ga eens bellen of langs bij "charly's center" in de steeg/Rheden. Doet niets anders dan lancia... En nog eens lekker in de buurt ;)

Gr.Frits
Plaats reactie