[Clio 1] raamontwasseming werkt niet...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Remon

Het gaat dus om een Clio 1.4s uit '92. Onderlaatst heb ik dat stekkertje onder de parafan al vervangen en doet mijn ventilatie het op alle standen...
Alleen als ik hem op raamontwasseming zet, doet ie het niet :@ Er blijft dan lucht uit me normale ventilatieroosters komen. Nou is me auto gister gekeurd en onder andere op dat punt afgekeurd.
Vandaag heb ik dat paneeltje losgemaakt om te kijken of de kabels nog goed zaten. Dat zaten ze ook...

Nu vroeg ik af of iemand wist waar het dan aan zou kunnen liggen?? Zouden de kleppen verkeerd staan? En hoe kom ik daar ooit bij...

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groeten,
Remon
mike16v

wat typisch renault is, als je hem op je voor raam zet en je doet je roosters in het daschboard open dat daar de lucht voornamelijk daar doorheen loopt dus als je die allemaal dichtzet, moet het goed gaan... anders toch een klep die open of juist dicht blijft staan...
Remon

Als ik ze dicht doe, dan komt er maar een heel klein stroompje lucht voor me ruit, nog niet genoeg voor de apk :s
mike16v

RMH-design schreef:Als ik ze dicht doe, dan komt er maar een heel klein stroompje lucht voor me ruit, nog niet genoeg voor de apk :s
das wel gek... als je de stekker verkeerd om erop hebt gezet, gaat de motor de andere kant opdraaien, misschien ff checken... dan geeft ie veeeel minder wind natuurlijk
Madmaus

Is dat APK afkeur dan?
snap wel dat je ventilatie het moet doen, maar niet dat er daadwerkelijk genoeg lucht uit die voorste dingen moest komen..
Riël
Über-Spammer

mike16v schreef:
RMH-design schreef:Als ik ze dicht doe, dan komt er maar een heel klein stroompje lucht voor me ruit, nog niet genoeg voor de apk :s
das wel gek... als je de stekker verkeerd om erop hebt gezet, gaat de motor de andere kant opdraaien, misschien ff checken... dan geeft ie veeeel minder wind natuurlijk
Dan geeft ie helemaal geen wind, dan zuigt ie :)

Het kan zijn dat de rubbers om de kleppen versleten zijn. Ook kan het zijn dat de slangen onder het dash los hangen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Calle

Misschien is de kabel die de klep bedient welke de luchtstroom de goede kant opstuurd losgeschoten of de bediening afgebroken, dit lijkt me heet meest waarschijnlijk aangezien het zo te horen niet aan de opbrengst van de ventilator ligt, maar eerder aan waar het uit moet komen.
Remon

Calle schreef:Misschien is de kabel die de klep bedient welke de luchtstroom de goede kant opstuurd losgeschoten of de bediening afgebroken, dit lijkt me heet meest waarschijnlijk aangezien het zo te horen niet aan de opbrengst van de ventilator ligt, maar eerder aan waar het uit moet komen.
De kabel die de klep bedient is in orde, dat heb ik al gecontroleerd. Nou denk ik dus dat het aan die kleppen ligt, maar hoe kom ik daar ooit bij??? Iemand een idee??
alex1971

Madmaus schreef:Is dat APK afkeur dan?
snap wel dat je ventilatie het moet doen, maar niet dat er daadwerkelijk genoeg lucht uit die voorste dingen moest komen..
Voor de APK is een deugdelijk werkende voorruitontwaseming een verplicht punt inderdaad! Ventilatie op zich is geen APK eis.
Plaats reactie