Afgelopen weekend is mijn brandstofpomp overleden. Nu krijg ik echter alleen maar brandstofpompen aangeboden die slechts twee aansluitingen hebben, terwijl ik er vier op heb zitten. ook in het werkplaatshandboek wordt aangegeven dat er een pomp boven in de tank zit met vier aansluitingen.
Is er verschil tussen de brandstofpompen van Ph1 en Ph2 16v's, of heb ik ergens nog een pomp zitten die ik niet gezien heb.
Brandstofpomp 19 16v
De eerste types hadden de pomp los onder de auto hangen. Bij deze types zit de pomp dus NIET in de tank. In de tank zit dan een vlotter met 4 aansluitingen, benzine aanvoer, retour, en 2 voor de ontluchting.
Vanaf 91 werd er een dompelpomp IN de tank gemonteerd. Deze types hebben een vlotter met maar 2 aansluitingen, namelijk alleen maar de ontluchtingslangen. De benzine aanvoer en retour zitten aan de pomp zelf, die verderop in de tank zit (kom je alleen bij door de tank te demonteren)
Oftewel, waarschijnlijk heb jij een losse pomp onder de auto, anders had je geen vlotter met 4 aansluitingen.
Vanaf 91 werd er een dompelpomp IN de tank gemonteerd. Deze types hebben een vlotter met maar 2 aansluitingen, namelijk alleen maar de ontluchtingslangen. De benzine aanvoer en retour zitten aan de pomp zelf, die verderop in de tank zit (kom je alleen bij door de tank te demonteren)
Oftewel, waarschijnlijk heb jij een losse pomp onder de auto, anders had je geen vlotter met 4 aansluitingen.
Weet niet exact waar het omslagpunt ligt, maar ergens halverwege 91. Een pomp van een gewone 19 kan wel, maar ik zou er dan wel 1tje nemen van een motor met multipoint injectie, qua druk en opbrengst zou het dan wel goed moeten gaan.