[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen
Naja er zwerven zat GT bakken rond, oa in lelygat 1 voor 35 op MP.
Die tellerkabel bestaat uit 2 delen, die kun je zo los van je tellerbak naar je bak sluizen. Zal nieuw ook niet al teveel kosten denk ik, anders heb ik nog wel het deel van bak naar schutbord voor je ligge.
Die tellerkabel bestaat uit 2 delen, die kun je zo los van je tellerbak naar je bak sluizen. Zal nieuw ook niet al teveel kosten denk ik, anders heb ik nog wel het deel van bak naar schutbord voor je ligge.
was er gewoon benieuwd naar. Dit kabel zit er idd aan, dat was t allerlaatste wat ik loshaalde toen het blok en bak al een meter boven de grond hingenSteven schreef:Waarom wil je dat eigenlijk weten Haas? Of het een echte GTT bak is?
Daar kom je snel genoeg achter door vlak bij de rechteraandrijfas aansluiting te kijken, daar moet een gaatje zitten voor de stift van de electronische teller. Zit altijd een grijs kabeltje aan.

Maar tis een jb3002 bak, vandaar. Heb ernstig de indruk dat t de 1.1 bak is. Heb mijn clio vraagbaak in malden liggen, dus kan niet ff kijken, maar dat boeit met niet zo..
Kabeltje is 3 polig toch?
yeps..moet ook wel met een gaar blokRoy schreef:Je pakt het wel grondig aan![]()
Succes

maar bedankt, kost veel meer knaken dan eerst begroot, maar ja, dan heb ik ook wel wat hoop ik, als t klaar is

Steven schreef:jup

-
Als ik me niet vergis, dan is de JB3 002 een bak van een fase 1 Renault 11 turbo, en die is wat korter als een GTT bak zo uit mn hoofd.
Heb zelf namelijk pas voor mijn eigen 11 turbo de bak gereviseerd, en dat was ook een 002, en volgens mijn documentatie is het ook van een 11je.
Zit van binnen nog lekker oldscool in elkaar....stalen oliegootje in plaats van kunstof, had ik nog nooit gezien in een JB of JC bak. En zo zijn er nog een paar dingen waarin IK kan zien dat sommige punten toch in de loop der jaren veranderd-verbeterd-goedkoper zijn gemaakt.
Want je kunt lullen wat je wilt, nog steeds is een JB of JC bak uit een 2003 model Megane oid afgeleid van een 1982/er renault 9.
En wat denk je van al die Dci F-motoren.........
F2n ring a bell???
Maar goed, ik dwaal af....
Heb zelf namelijk pas voor mijn eigen 11 turbo de bak gereviseerd, en dat was ook een 002, en volgens mijn documentatie is het ook van een 11je.
Zit van binnen nog lekker oldscool in elkaar....stalen oliegootje in plaats van kunstof, had ik nog nooit gezien in een JB of JC bak. En zo zijn er nog een paar dingen waarin IK kan zien dat sommige punten toch in de loop der jaren veranderd-verbeterd-goedkoper zijn gemaakt.
Want je kunt lullen wat je wilt, nog steeds is een JB of JC bak uit een 2003 model Megane oid afgeleid van een 1982/er renault 9.
En wat denk je van al die Dci F-motoren.........
F2n ring a bell???
Maar goed, ik dwaal af....
relax reinier, was er zelf inmiddels al achter dat t geen cliobak was, maar dit schept duidelijkheid! Ik ga er eerst wel mee rijden, zie daarna wel of t bevalt 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Andere bak kan altijd nog..
pleur die foto's eens online! wil de resultaten van mijn werk wel ff zien!

pleur die foto's eens online! wil de resultaten van mijn werk wel ff zien!

updateje:
vandaag samen met paul de voorkant van de clio onder handen genomen. Er zaten toch wel wat roestplekkies op (tsja...t blijft een renaultje he
) en die moesten natuurlijk wel verdwijnen. Paul heeft het hele subframe schoongemaakt met mijn buurmans wondermiddeltje, ging lekker toch, paul 
met de boormachine en een schuurtol de roestplekken mooi kaal gemaakt, het was alleen maar oppervlakteroest, gelukkig! Daarna deze plekken goed ingespoten met zinkspray en daarna de wielkasten goed in de tectyl gezet, dat roest voorlopig niet meer!
Het daarna mijn achteras deels nog in de zink gezet
foto's:
![Afbeelding]()
eerst alles netjes poetsen met sponsje en sopje
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
subframe voor paul
![Afbeelding]()
subframe na paul
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
zit lekker makkelijk met een aandrijfas en een schakelstang in je kont
![Afbeelding]()
1 pk
![Afbeelding]()
ff oefenen voor sterkste man van NL
![Afbeelding]()
mooi alles roestvrij, nu nog bijwerken met hammerite, dan is er bijna geen kleurverschil meer.
![Afbeelding]()
wielkasten schoongemaakt, roestvrij, verzinkt en getectyleerd
![Afbeelding]()
ff nieuwe ruitenwisserboeltje gemaakt
![Afbeelding]()
achteras in de zinkspray.
weer een lekker dagje geklust, best wel wat opgeschoten. Nu de motor opnieuw opbouwen, dan kan ze weer terug op haar plaatsje
Weet iemand een mooi adres om versterkte motorsteunen te kopen? Clio16V versterkste baksteun en versterkte GTT motorsteunen voor??
vandaag samen met paul de voorkant van de clio onder handen genomen. Er zaten toch wel wat roestplekkies op (tsja...t blijft een renaultje he

met de boormachine en een schuurtol de roestplekken mooi kaal gemaakt, het was alleen maar oppervlakteroest, gelukkig! Daarna deze plekken goed ingespoten met zinkspray en daarna de wielkasten goed in de tectyl gezet, dat roest voorlopig niet meer!

Het daarna mijn achteras deels nog in de zink gezet

foto's:
eerst alles netjes poetsen met sponsje en sopje

subframe voor paul

subframe na paul

zit lekker makkelijk met een aandrijfas en een schakelstang in je kont

1 pk

ff oefenen voor sterkste man van NL

mooi alles roestvrij, nu nog bijwerken met hammerite, dan is er bijna geen kleurverschil meer.
wielkasten schoongemaakt, roestvrij, verzinkt en getectyleerd
ff nieuwe ruitenwisserboeltje gemaakt
achteras in de zinkspray.
weer een lekker dagje geklust, best wel wat opgeschoten. Nu de motor opnieuw opbouwen, dan kan ze weer terug op haar plaatsje

Weet iemand een mooi adres om versterkte motorsteunen te kopen? Clio16V versterkste baksteun en versterkte GTT motorsteunen voor??
JL Tuning 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Ziet er zeker goed uit 
achteras ook netjes man!
die had ik nog niet gezien (moest weg voor zaken
)
Wordt tijd om het blok op te gaan bouwen nu!
p.s. misschien Biesheuvel (clubsponsor toch)

achteras ook netjes man!

Wordt tijd om het blok op te gaan bouwen nu!

p.s. misschien Biesheuvel (clubsponsor toch)
-
- Contacteer:
nee, de motorruimte is dus juist niet meer vet nuPatrick (Basic) schreef:Succes!! erg vet projectje

hey dudes,
weer lekker goed bezig geweest daar !!! begint al ergens op te lijken
en blijft die 1 pk motor er in ? ziet er namelijk wel vetjes uit zo,
dik motorblok tot boven de motorkap
doe je morgenmiddag nog iets ? maybe da'k dan heel even langs kom
weer lekker goed bezig geweest daar !!! begint al ergens op te lijken

en blijft die 1 pk motor er in ? ziet er namelijk wel vetjes uit zo,
dik motorblok tot boven de motorkap

doe je morgenmiddag nog iets ? maybe da'k dan heel even langs kom
Jezus haas, goed bezig man is gewoon een complete motorrevisie! 

@ferdy, nee, morgen naar school
Ff kijken hoe me rooster is, wil eigenlijk voor volg week vrijdag de motor weer klaar hebben vooor montage. Dus je hoort t nog!
@Thijs, nee, niet gehele revisie, maar wel grootendeels

@Thijs, nee, niet gehele revisie, maar wel grootendeels

-
- Contacteer:
Zondag weer klussen? of ben je dan naar Hoogeveen toe voor de meeting?

t mooie werk kan gaan beginnen nu

t mooie werk kan gaan beginnen nu

zondag zit ik in hoogeveen. Zal wel volg week steeds een paar uurtje in de avond worden...
hmz, denk dat ik morgen als ik bij mijn ouders langskom, erg blij ga worden
En dan moet de andere krukas nog komen 

als je mn hulp nodig hebt bij het erin hangen van de motor,~Haas~ schreef:@ferdy, nee, morgen naar schoolFf kijken hoe me rooster is, wil eigenlijk voor volg week vrijdag de motor weer klaar hebben vooor montage. Dus je hoort t nog!
dan geef maar een gil !
-
- Contacteer:
Ook mijn telefoon staat aan 

zojuist weer wat onderdelen geregeld 

mwah...ben al blij alsie t standaard vermogen haalt. Ik wil m eerste een goede basis geven en m zo betrouwbaar mogelijk maken, dan kunnen de echte vermogenwinsten later behaald worden 

Ik heb net in een GTT gereden en gelijk een discussie met mezelf in mn grijze hersenpan begonnen of ik er misschien eentje bij zal kopen 
maar hoe graag ik het ook zou willen.. Denk toch dat het naast een Williams te gek zou worden en ik mn Williams misschien uiteindelijk niet goed meer zou kunnen onderhouden. Dus toch maar niet.
Die turbo inslag is wel super
Daar ga je denk heel veel plezier van beleven haas 

maar hoe graag ik het ook zou willen.. Denk toch dat het naast een Williams te gek zou worden en ik mn Williams misschien uiteindelijk niet goed meer zou kunnen onderhouden. Dus toch maar niet.
Die turbo inslag is wel super

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
O,jee Patrick wat heb je nou gedaan. Als je eenmaal in een GT gereden wil je er een kopen ook. Geloof me
Over een paar weken begint het te knagen
Sorry Haas voor deze vervuiling
Over een paar weken begint het te knagen

Sorry Haas voor deze vervuiling
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
haha over een paar weken pas? wat voel ik nu dan 
het probleem is nog erger dat ik het op het moment me kan veroorloven, maar als ik eenmaal een GTT heb dan koop ik volgens mij elke week weer wat anders erbij.
edit: mijn excuses ook voor het off-topic

het probleem is nog erger dat ik het op het moment me kan veroorloven, maar als ik eenmaal een GTT heb dan koop ik volgens mij elke week weer wat anders erbij.
edit: mijn excuses ook voor het off-topic
np
Turbos zijn gewoon geil

Haas, goed bezig 

nieuw setje

Rob, nogmaals bedankt

Frank, heb ook jouw spullen binnen, supers!