Kentekenplaten

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Irishfriend

Hallo mensen, nieuw op het forum en gelijk al een vraag.
Vorige vrijdag heb ik mijn Clio afgehaald bij de garage en nu wil ik de huidige kentekenplaathouders verwijderen. Ik heb blanco's gekocht, want nu staat de naam van mijn garage erop en dat vind ik niks.
Mijn vorige auto had gewoon een bevestiging via schroeven, maar nu zit het kenteken op één of andere manier tussen de houders geklemd. Kun je die er zo me een schroevendraaier tussenuit lichten of is er een speciale manier voor? Voordat ik misschien de hele boel verbuig.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

kijk eens of de hoekjes niet loskunnen? Dat is iig wel zo met onze RTC nummerplaathouders (die via de http://www.renault-tuning.com/merchandise.php pagina tegen een schappelijk bedrag te koop zijn </promo> )
Irishfriend

Dat is een snel antwoord, bedankt.
Ik zal het eens proberen. De kentekenplaat kun je ook zonder problemen in de RTC plaathouders drukken?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Ja geen probleem

in die plaathouders die jij gekocht hebt zal het wel op dezelfde manier werken.
Irishfriend

Ja, t'is gelukt. :beer:
Irishfriend

Nog wel een vraag trouwens. Toen ik de oude plaat eraf haalde zag ik dat deze gewoon in de carosserie was geboord. Nu ben ik als de dood dat dit op de duur tot roest gaat leiden. Kan ik dit gewoon zo laten (omdat het achter de plaat zit) of zal ik er toch maar een partij primer op smeren?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Irishfriend schreef:Nog wel een vraag trouwens. Toen ik de oude plaat eraf haalde zag ik dat deze gewoon in de carosserie was geboord. Nu ben ik als de dood dat dit op de duur tot roest gaat leiden. Kan ik dit gewoon zo laten (omdat het achter de plaat zit) of zal ik er toch maar een partij primer op smeren?
Zeker weten wel behandelen, dit was het gevolg bij mijn Clio:

[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... plaat3.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Irishfriend

Damn! Oké, bedankt Martijn. Lijkt me duidelijk, gelukkig staat hij nu in de garage, 'k ga gelijk morgen aan de slag.
Irishfriend

Klaar!
Eerst even op en rondom de gaten een anti-roest middeltje gesmeerd, nachtje laten drogen. Toen wat lak erop gesmeerd, nachtje laten staan en voordat de plaat er weer op gezet even de schroefjes met tectil ingesmeerd. Kan het er weer even tegen.
Marco (ClioII)

Irishfriend schreef:Klaar!
Eerst even op en rondom de gaten een anti-roest middeltje gesmeerd, nachtje laten drogen. Toen wat lak erop gesmeerd, nachtje laten staan en voordat de plaat er weer op gezet even de schroefjes met tectil ingesmeerd. Kan het er weer even tegen.
Ze hebben dus ook in mijn kofferbak van de clio geboord. :gun: En ik heb dus ook eerst de gaatjes licht geschuurd en daarna de gaatjes vol gedruppeld met metalic lak en daarna blanke lak er over heen. Maar ik heb geen anti roest middeltje gebruikt omdat het niet was aangetast. Had ik dit wel moeten doen?
Tom
Moderator
Car: MB

zo erg is het toch allemaal niet. Dat ini mini beetje oppervlakkige roest schuur je er zo af. Boren moet toch als je een stalen klep hebt en als er al voorgeboorde gaten zitten dan komt de lak er wel af met indraaien van de schroef. Sommige auto's worden geleverd met een paar draad busjes in de klep (renault niet zo te zien), waar je gewoon metrische draad in kwijt kunt, wel zo handig
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie