ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

-jo- schreef:
Steven schreef:Mwah die TT's zijn niet zo snel hoor, kep laatst nog 1 te pakken gehad (met dubbele pijpjes, das 180 of 225 pk geloof ik).

Alleen vanaf 190 leek ie wel weer wat sneller te worden, maja het werd mij te druk dus vond het wel mooi.
Bij 190 hing ik naast hem in 4de maar moest naar 5de zodat ie weer een meter kon bijkomen maar eens in zen 5de op 200 was het verhaal over voor hem. Het voordeel bij mijne is dat ie netjes zen vermogen houd en doortrekt tot 250, dan houd het op en knalt ie op de begrenzer af. Spijtig dat Henk Dijkstra enkel renault doet. :lol:
Alleen deze Audi
TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk komt op 0-100 onder de 7 seconden en natuurlijk de 3.2 quattro, de rest is te doen voor een geoefende Renault rijder. >-)

Maar om welke S4 gaat het precies, je hebt het over een 2.2 liter en maar 250 pk, bouwjaar en uitvoering precies?

Mijn droom auto is nog steeds de Audi RS4 Avant.
Nadeem

Arno17 schreef: Mijn droom auto is nog steeds de Audi RS4 Avant.

Jaaaaa, de mijne ook :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Florus

Net met de 5 tr achter een crx aan,tot 100 gewoon op z'n bumpert :D ,toen liep ie aardig uit :@ :p

's wel lachen,die gast denk nu waarschijnlijk dat ie een Gtturbo heeft zoek gereden,terwijl het gewoon een simpele 1.4 was,die alleen maar enorme t#ringherrie maakt :lol:
-Ray-
Contacteer:

Nadeem schreef:

doe mij dan toch maar de RS6 Avant :worship:
Immer wieder die verdammte Holländer
mike16v

-Ray- schreef:
Nadeem schreef:

die heb ik heeel bruut een Porsche 911 voorbij zijn schieten op spa! :worship:
mike16v

eergister nog met gemak een handa civic met veel herrie zoek gereden
Gast

Arno17 schreef: Maar om welke S4 gaat het precies, je hebt het over een 2.2 liter en maar 250 pk, bouwjaar en uitvoering precies?

audi S4 avant bwj 96', identiek aan het model A6 alleen heeft ie die chome afwerking niet rondom, dit is volledig in de koetskleur en ook heeft ie een zwarte frontgrille met het s4-logo.

@Ray, :worship: , beste keuze vent die RS6, beste keuze maar net buiten men budget :p
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Zondagavond eff samen met RonnieB in utrecht op een Industriegebied.... :p

5 GTT vs Corsa 2.0 16V
......na drie keer vond ie het genoeg.... :smoke: :smoke: , wel errug rap, maar kon het goed van die gast winnen met net 1 bar :D

Daarachter reed ook nog een Ford Thunderbird V8 van bj. '95, tja die ging het ook niet redden :p

Fiat Tipo 2.0 16V is ook een makkie

Alleen een gast met een zwaar opgefokte Calibra 2.0 16V Turbo bleef een wagenlengte voor...., viel eigenlijk nog wel mee, ik dacht dat ik het lang niet ging redden.

Blijft leuk die reactie's na afloop....... :wink:
Was zeker die zwarte Corsa A. Die van Erik, oud monteur bij Scorpion en volgens mij is die Thunderbird van zijn vader. :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-Ray-
Contacteer:

-jo- schreef:
Arno17 schreef: Maar om welke S4 gaat het precies, je hebt het over een 2.2 liter en maar 250 pk, bouwjaar en uitvoering precies?

audi S4 avant bwj 96', identiek aan het model A6 alleen heeft ie die chome afwerking niet rondom, dit is volledig in de koetskleur en ook heeft ie een zwarte frontgrille met het s4-logo.

@Ray, :worship: , beste keuze vent die RS6, beste keuze maar net buiten men budget :p
later als ik groot ben Jo, dan komt ie dr ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
pierre

als de ene auto de andere auto inhaalt, zegt dat wat over de bestuurder, de techniek of de stand van het gaspedaal ?

wat is het resultaat van deze aktie over pakweg 50 jaar ?
Xedrah

pierre schreef:
Stoere verhalen voor onze kleinkinderen. :wink:
Arno17

Oppepper voor je ego.

Tuurlijk is dit alles betrekkelijk, maar op deze manier weet ik nog wel meer nutteloze acties.

Maar ik rook niet! :smoke:
PaulM

gaat ook niet om of je sneller bent ja of nee, gaat om het moment erna als je elkaar duimpie opsteekt en met een big smile (vooral als je sneller bent uiteraard >-) ) verder kart en half uur later nog staat te smilen :D
Arno17

Klopt, het is gewoon fun, deed dit al vanaf me eerste autootje, begon eigenlijk al op de brommer :wink:

Kortom kan het gewoon niet laten om even het gas in te trappen bij het lichtje dat op groen springt.

Gelijk ook de reden dat ik geen motorfietsrijbewijs heb gehaald, men heeft het wel eens over die vos en het verliezen van zijn haren, dat is op mij van toepassing. >-)

En iemand voor blijven is een combi van beide natuurlijk, de auto maar ook het kunnen maken van een sprintje.
Gast

pierre schreef:als de ene auto de andere auto inhaalt, zegt dat wat over de bestuurder, de techniek of de stand van het gaspedaal ?

ik weet niet waar je heen wil maar ben zeker niet de persoon die ondoordacht risicos gaat nemen.

Ps; zinsbouw is volledig juist want elke rit met de wagen is een berekend risico...
pierre

ik moet dus voortaan vaker opletten als iemand weer eens zijn duim opsteekt, maar ik verwar dit altijd met de middelvinger.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

pierre schreef:ik moet dus voortaan vaker opletten als iemand weer eens zijn duim opsteekt, maar ik verwar dit altijd met de middelvinger.
harder dan 60 op de snelweg pierre ;) dan worden het vanzelf duimpjes :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

vandaag in spijkenisse met een typisch slopel figuur
ging niet om snelheid maar die naar het midden hangende slopelsjonnie zzat ongeveer bijna op mijn trekhaak te duwen bij de patrol omdat die 55 binnen de bebouwde kom niet hard genoeg vond
maar even volllllllllllllll op de rem gaan staan :D :D :D
hij zal nu wel twee vlakke plekken hebben ghehe, de rook kwam er behoorlijk vanaf en hij raakte net de trekhaak niet :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Car: M536

Ik weet niet wie er dan de grootste aso is hoor :~
Riël
Über-Spammer

Bumperklevers krijgen bij mij hetzelfde recept, zeker als ik een dikke auto heb.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
white gtt power

heb zelf ook een gtt gekocht met wad veranderingen, maar even over honda's : heb eens bij een kerel in de auto gezeten die een crx had met volgende modificaties:

Integra Type R motor
bewerkte kop
speciale zuiger en kleppen
volledig RVS uitlaat (merk???)
chip
nokkenas
ophanging koni
enz...

hij haalde 242.5pk op testbank weet alleen nie of het op krukas of op wielen was.
0-100 in 5 sec en in eerste 75km/h en tweede 120. deze beest kwam los bij 6000-7000 toeren en hield pas bij 9000 op.
in st truiden heeft hij toen zowat iedereen zoek gereden. nu rijd hij accord 2.2 VTI want de crx is al een tijd kapot
Jasper16v

Dat was een lekker bewerkt Hondaatje zeg! Alleen jammer dat het een CR-niks was
Arno17

white gtt power schreef:heb zelf ook een gtt gekocht met wad veranderingen, maar even over honda's : heb eens bij een kerel in de auto gezeten die een crx had met volgende modificaties:

{heel verhaal} nu rijd hij accord 2.2 VTI want de crx is al een tijd kapot
Ach, dat is vreemd
Gast

white gtt power schreef:heb zelf ook een gtt gekocht met wad veranderingen, maar even over honda's : heb eens bij een kerel in de auto gezeten die een crx had met volgende modificaties:

Integra Type R motor
bewerkte kop
speciale zuiger en kleppen
volledig RVS uitlaat (merk???)
chip
nokkenas
ophanging koni
enz...

hij haalde 242.5pk op testbank weet alleen nie of het op krukas of op wielen was.
0-100 in 5 sec en in eerste 75km/h en tweede 120. deze beest kwam los bij 6000-7000 toeren en hield pas bij 9000 op.
in st truiden heeft hij toen zowat iedereen zoek gereden. nu rijd hij accord 2.2 VTI want de crx is al een tijd kapot
in de buurt van Hasselt rijd een crx met turbokit en NOS rond die dik over de 300 (kruk) pk's hangt. En toch krijgt dat ding over and over again op zen bek van een deftig uit de kluiten gewassen GTT. Robby (limburgio) heeft er zelfs beeldmateriaal van. Ben blij dat ik niet voor die japshit gevallen ben, die dingen hebben dus helemaal geen nostalgie !
PaulM

zowiezo, CRX, kom op zeg kut bakken :)
-PAZ-
Über-Spammer

was dat niet CRniX :p :smoke:
R5GTT. Drive it like you stole it
white gtt power

man man man, juist op de expressweg hasselt sint truiden, ik en pa in de E280 (205 pk) aan het cruisen, komt er ineens een meisje in een nieuwe 307 HDI met rode i voorbij, nog nooit gezien trouwens die rode I bij peugot.
aan de lichten links gaan staan en zij kijkt erg neerbuigend naar onze auto en maakt al aanstalte te vertrekken, pap de automaat op sport gezet en het licht springt op groen, 1ste naast mekaar, 2de begonnen we meters te maken met die zware boot van pa, maar wat verschoot ik mensen, toen we 190 hadden lag ze ong 50m achter ons, dat vind ik toch sterk voor een HDI'tje
hoeveel pk hebben deze duvels eigenlijk?
Jasper16v

2 liter diesel, 136 pk en 320 nm...en dat op 1300 kg
white gtt power

ja vader heeft 205pk bij 1600kg. we zijn maar tot 190 gegaan, als we verder gingen was die HDI waarsch niet meer te zien, want de E gaat 240 op teller.

ook heb ik zelf vorig jaar een Prelude 2.0 I 16V 4ws gehad van 1989 met 300.000km , de versi zonder kat was dat en met kleine koprevisie want lag op gas :) , ik moet zeggen deze jongen ging ook als een trein maar heeft me uitstel op vast rijbewijs gekost, maar dat is een ander verhaal.
we hingen met de prelude op de expressweg sint truiden hasselt en kwamen aan de lichten, langs mij stopte een civic 1.6 16v VTI.
we gingen allebei direct op de gas toen het op groen sprong, ik was iets sneller in het reageren maar in eerste bleef ik toch een beetje achter, men voorwielen ong halfweg zijn auto, toen de tweede in en de afstand bleef gelijk, in derde begon ik de schade terug in te halen en in vierde begon ik lichtjes uit te lopen op hem. bij top van 223-224 was het voor mij gedaan en volgens mij voor hem ook want hij reed ong naast me, duimpjes onhoog en ff gestopt aan volgende licht, auto was van 1994 en had 160.000km , andere luchtfilter, RVS uitlaat en standaard 160pk en ik had een doorgerotte 4ws van 1989 met 300.000km op de teller en een dikke gastank in de koffer :D
Marcel B.

Vanmiddag op de N11 even sprintje getrokken tegen peug 106 GTI, hoefde geeneens boven de 5500 rpm om riant uit te lopen 8)
Thierry

Dit lijkt me echt zo gaaf om te hebben he: klik

0-100 in 4,1 sec :lol: :worship:
Florus

Thierry schreef:Dit lijkt me echt zo gaaf om te hebben he: klik

0-100 in 4,1 sec :lol: :worship:
280pk in een mini, pure zelfmoord :lol:
Thierry

Het is gewoon geweldig dat je met zo'n braaf ogend autootje iemand totaal zoek kunt rijden :worship:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Utrecht, afgelopen avond...

Clio16V VS 5 GTTurbo*:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/cobalt.JPG[/img]

Waar is die GT dan?

* Beide geheel origineel.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
CChris

mike16v schreef:
-Ray- schreef:
Nadeem schreef:

die heb ik heeel bruut een Porsche 911 voorbij zijn schieten op spa! :worship:
heb k 2 rondes in meegereden op zandvoort :smoke: dat was wijs!!!! oef.......230-240 op rechte stuk, best netjes op zich..... :worship:
R 5 Convertible Rulezz
Gesloten