Sinds een aantal weken maakt mijn versnellingsbak een raar geluid in z'n 5, nu is er bakolie ingekomen (3 liter) en het spuit er met een rotgang weer uit.
Nu is mijn vraag wie een JC5 bak heeft of deze kan reviseren voor weinig geld , en of een adres weet waar ik een gebruikte bak kan halen.
Het gaat om een Laguna uit 94 met een 2.0 liter 8 kleppen motor.
Graag contact met René van Velzen
0646166901
Alvast bedankt.
Versnellingsbak aan gort.............................HELP!!!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
PM cannonballman eens. Die doet genoeg met versnellingsbakken. Een sloopbak weet je nooit wat er mee gebeurd is.
GR.Frits
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
IK heb geen email van hem. ik heb net geprobeert een mail te verzenden , maar krijg em net zo hard weer terug...Frits schreef:PM cannonballman eens. Die doet genoeg met versnellingsbakken. Een sloopbak weet je nooit wat er mee gebeurd is.
GR.Frits
HELP!!!!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hier zijn profiel.Laguna 2.0 RXE schreef:IK heb geen email van hem. ik heb net geprobeert een mail te verzenden , maar krijg em net zo hard weer terug...Frits schreef:PM cannonballman eens. Die doet genoeg met versnellingsbakken. Een sloopbak weet je nooit wat er mee gebeurd is.
GR.Frits
HELP!!!!
En anders is er hier nog wel iemand die je er mee kan helpen denk ik
Project: GTT Blue Sport
-
Ok lol 100 150 euro what the f#ck ik heb er voor 6maanden terug 650 voor betaald
kreeg nergens goedkoper heb zelfde auto he 

-
Steven schreef:JC5 is ook wat zeldzamer dan de JB3.
Hoewel ik denk dat op een 2.0 8v ook nog wel een JB3 zal passen.
IK heb een JC5 bak op de kop weten te tikken uit 97 voor 200.
Van t weekend komt ie eronder dus hoop dat ie dan beter gaat dan nu...
Dat is een JC5 024 bak, die heb ik laatst nog gekocht. Zie je niet vaak te koop. Kun je jou bak niet laten maken?rweeda schreef:Waar heb je die bak vandaan, mijn versnellingsbak is namelijk ook kapot en ben op zoek naar een bak voor een laguna 1.8 8v uit 1996.
Misshien weet iemand een adres
gr s

Forget it. Een JC5 bak kost je minimaal 500 euro. Achterberg heeft een adresje waar je JC5 bakken kunt halenpierre schreef:denk dat je bij een sloop toch wel een gebruikte bak op de kop kan tikken, kost je dan 100- 150 euro of zoiets.
Een gebruikte bak is geen probleem, maar een gebruikte JC5 wordt moeilijker. En als je een gebruikte koopt, weet je nog niet of hij "goed" is.
gr sander
gr sander
Misschien is dit iets voor je?rweeda schreef:Waar heb je die bak vandaan, mijn versnellingsbak is namelijk ook kapot en ben op zoek naar een bak voor een laguna 1.8 8v uit 1996.
Misshien weet iemand een adres
Klik
Is wel een rare bakcode: j.c 12707 ??
gr sander
gr sander
-
Laguna 1.8 heeft geen JC5 bak, maar gewoon een JB bak.
En verder: Een JC5 bak is niet makkelijk aan te komen, maar voor een paar honderd is er wel iets te vinden.
Echter heb ik het dan over EEN JC5 bak, en niet over bijv. een JC5 van een Williams of Megane 16v, die zijn toch vaak schaars en duur.
Die bak op speurders.nl is volgens mij gewoon een JB bak, als ie van een Laguna 1800 is.
Die code klopt inderdaad geen r@@t van.....
En verder: Een JC5 bak is niet makkelijk aan te komen, maar voor een paar honderd is er wel iets te vinden.
Echter heb ik het dan over EEN JC5 bak, en niet over bijv. een JC5 van een Williams of Megane 16v, die zijn toch vaak schaars en duur.
Die bak op speurders.nl is volgens mij gewoon een JB bak, als ie van een Laguna 1800 is.
Die code klopt inderdaad geen r@@t van.....
Inderdaad onder een laguna 1.8 8v moet een JB bak.
Mijn monteur heeft er 1 gevonden helaas wel erg duur.
Net geen 500 euro, maar er waren er ook die 900 euro vroegen.
De reden is dat deze bak zeldzaam is, want een hoop laguna's verdwijnen naar het buitenland.
Mijn monteur heeft er 1 gevonden helaas wel erg duur.

Net geen 500 euro, maar er waren er ook die 900 euro vroegen.

De reden is dat deze bak zeldzaam is, want een hoop laguna's verdwijnen naar het buitenland.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zeldzaam? Een JB3 zit niet alleen in een Laguna, maar ook in een R19, R5, R11, etc.rweeda schreef:Inderdaad onder een laguna 1.8 8v moet een JB bak.
Mijn monteur heeft er 1 gevonden helaas wel erg duur.![]()
Net geen 500 euro, maar er waren er ook die 900 euro vroegen.![]()
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
Staat een Laguna 2.0 bij Ad stouten sloperij in Oosterland motorisch nog compleet vandaag
gr Peter
gr Peter
Laguna 2.0 RXE schreef:Sinds een aantal weken maakt mijn versnellingsbak een raar geluid in z'n 5, nu is er bakolie ingekomen (3 liter) en het spuit er met een rotgang weer uit.
Nu is mijn vraag wie een JC5 bak heeft of deze kan reviseren voor weinig geld , en of een adres weet waar ik een gebruikte bak kan halen.
Het gaat om een Laguna uit 94 met een 2.0 liter 8 kleppen motor.
Graag contact met René van Velzen
0646166901
Alvast bedankt.
-
rweeda schreef:Inderdaad onder een laguna 1.8 8v moet een JB bak.
Mijn monteur heeft er 1 gevonden helaas wel erg duur.![]()
Net geen 500 euro, maar er waren er ook die 900 euro vroegen.![]()
Mm, 500 voor een gebruikte (dus niet gereviseerde)JB3 bak voor een Laguna grenst bijna aan afzetterij. 900 voor een gebruikte bak IS afzetterij.
Enne, Lagunas naar het buitenland? denk dat dat erg meevalt: over het algemeen zijn Reno's in het buitenland (afrika, polen enz) echt niet gewild, verre van dat.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
hoeveel jb3's wil je hebben????
heb er hier drie liggen
heb er hier drie liggen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
zeldzaam? naar het buitenland? dat is dus gewoon een mooi verkooppraatje.
zo werd mij ooit wijsgemaakt dat de motor in m'n 19 RT 1.8i moeilijk te vinden was, omdat ie in de 19 niet veel geleverd is.
helaas zat ik toen nog niet bij de RTC, anders had ik geweten dat een blokje uit de Clio RSi ook prima ging passen.....
Reden dat ik op zoek was naar een ander blok, omdat ik toen een probleem met de distributie had, spanrolletje uit elkaar gelopen ofzo, waardoor ik uiteindelijk de boel maar heb laten reviseren (als complete blokken of enkel de bovenblokken onvindbaar zijn
moet je toch wat
)
zo werd mij ooit wijsgemaakt dat de motor in m'n 19 RT 1.8i moeilijk te vinden was, omdat ie in de 19 niet veel geleverd is.
helaas zat ik toen nog niet bij de RTC, anders had ik geweten dat een blokje uit de Clio RSi ook prima ging passen.....
Reden dat ik op zoek was naar een ander blok, omdat ik toen een probleem met de distributie had, spanrolletje uit elkaar gelopen ofzo, waardoor ik uiteindelijk de boel maar heb laten reviseren (als complete blokken of enkel de bovenblokken onvindbaar zijn

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)