1.6 16V Megane Coupe

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Nanne

Wie kan mij verder helpen?

Mijn Renault Megane Coupé Sport van feb 2000 heeft zeer vaak de neiging om stationair onregelmatig te lopen... Of de motor nu warm of koud is, het maakt allemaal geen verschil. Wel is de mate waarin de motor 'nerveus' is verschillend.

Morgen wil ik een aantal dingen vervangen in de hoop dat hiermee het probleem opgelost is;

* Bougies ( Brisk glijvonk)
* Brandstoffilter (WAAR ZIT DEZE? OOK BIJ DE TANK?)
* Olie
* Oliefilter

Heeft er iemand nog een tip wat ook een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn behalve bougies + brandstoffilter? Ik heb mij laten vertellen dat de eerste generatie 1.6 16v motoren van Renault een wat onregelmatige statinairloop hebben, klopt dit?

Bvd voor de reacties!
Xabre
Car: 19 16V

stappenmotor even nakijken, bovenstaande zaken zullen het niet zijn denk ik alhoewel het altijd goed is om deze dingetjes lekker te vernieuwen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Nee, dat ist niet

gebruik even de Search Nanne, en kijk voornamelijk bij de LPG problemen,
heeft te maken met de gasklephuis
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robert-Jan

Brandstoffilter zit rechts onder de de auto of zit in de vlotter in de tank, als ie onder de auto hangt kan je hem verv. in vlotter hoeft ie pas bij 240.000 km vervangen te worden.
Onregelmatig lopen heeft zoals Erik al zei vaak met het gasklephuis te maken deze raken vervuild en contoleer ook de stekker bovenop het gasklephuis deze willen nog wel eens uitfikken.
Je kan als je de bougies gaat vervangen de bobines op vocht controleren dit wil ook nog wel eens een probleem vormen
VLK Groep
Plaats reactie