1.6e -> 1.6 16v
-
Ik zat zomaar is te denken, is het mogelijk om van een 1.6e phase 1 een 1.6 16v phase 2 te maken door middel van een 16v kop. Wat zou er nog meer aangepast moeten? Of zijn dit niet dezelfde type motoren?
-
- Contacteer:
jouw blok is een 1.6 8v neem ik aan? volgens mij raak je er dan niet met de kop, volgens mij heeft de 16v 2 bovenliggende nokkenassen, die moeten we aangedreven worden....
-
zo kheb nog ff doorgezocht dus hier een reply, ik weet nu dus dat een 8 klepper een K7M is en een 16 klepper een K4M, zit hier dan toch nog zoveel verschil in om van die K7M een K4M te maken,
Ik snap dat de 2 nokkenassen aangedreven moeten worden maar is er verder dan nog iets wat verandert zou moeten worden? Of waar kan ik meer informatie vinden over dit soort dingen?
bedankt alvast
Ik snap dat de 2 nokkenassen aangedreven moeten worden maar is er verder dan nog iets wat verandert zou moeten worden? Of waar kan ik meer informatie vinden over dit soort dingen?
bedankt alvast
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
een ander blok zal én gemakkelijker én goedkoper zijn om te swappen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
http://www.meganecoupe.nl
Motor aanpassen kost veel meer moeite dan deze om te wisselen.
Ik ken het fijne niet van de 16v uitvoering,maar deze heeft std een digitale uitlezing van verbruik,gem verbr. ect.... ik vraag me af of dat geen problemen gaat geven.mocht dat niet lukken,kan je ook de 2,0 8v nemen,vermogen is het zelfde.maar geen uitgebreide comp.
Motor aanpassen kost veel meer moeite dan deze om te wisselen.
Ik ken het fijne niet van de 16v uitvoering,maar deze heeft std een digitale uitlezing van verbruik,gem verbr. ect.... ik vraag me af of dat geen problemen gaat geven.mocht dat niet lukken,kan je ook de 2,0 8v nemen,vermogen is het zelfde.maar geen uitgebreide comp.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
Ik weet genoeg, dan ga ik me maar richten op styling en audio
bedankt voor de antwoorden

bedankt voor de antwoorden