Omdat mn huidige achteras niet meer is te verstellen ivm vastgeroeste torsiestaven wil ik er een andere onder zetten.
Is de achteras van een chamade fase 1 gelijk aan een hatchback fase 1?
En zijn de naven/remklauwen van een ABS versie anders als van een auto zonder ABS?
Weet dat er 2 type's remsystemen zijn,en zowel mijn remklauwen als die van de chamade zijn van Bendix.
Gr Marcel
Achteras demonteren
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
heb hier een achteras liggen van een 19 16v hatch weet alleen niet welke phase
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Thanx Luco,
maar heb zelf een chamade gesloopt voor onderdelen,dus de as heb ik al.
Gaat mij erom of er verschil is tussen hatch en chamade en of ABS wat uitmaakt.
Gr Marcel
maar heb zelf een chamade gesloopt voor onderdelen,dus de as heb ik al.
Gaat mij erom of er verschil is tussen hatch en chamade en of ABS wat uitmaakt.
Gr Marcel
Er is achter maar 1 remsysteem met schijven geleverd...en wel of geen ABS is gewoon uitwisselbaar. Enige verschillen zit in de schijven...de versies met abs hebben een uitgedraaid gedeelte waar de tandkrans op kan. Schijven voor de versies zonder abs hebben dat niet. Verder zit op elke 16V achteras de voorbereiding voor de ABS sensoren.
De achterassen van een chamade en hatchback zijn dacht ik hetzelfde, maar ik zou dat gewoon even nameten, en vergelijken met je huidige as, dan weet je het zeker.
De achterassen van een chamade en hatchback zijn dacht ik hetzelfde, maar ik zou dat gewoon even nameten, en vergelijken met je huidige as, dan weet je het zeker.
gewoon de truuk met de voorhamer en een lange sterke massieve ijzeren staaf uitvoeren.
niet bang zijn !!!!!!!!!!!
wedden dat ze dan wel los gaan.
ik heb er al meerdere gedaan zo en het lukt altijd hoe vast ze ook zitten.
niet bang zijn !!!!!!!!!!!
wedden dat ze dan wel los gaan.
ik heb er al meerdere gedaan zo en het lukt altijd hoe vast ze ook zitten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
mark 5t schreef:gewoon de truuk met de voorhamer en een lange sterke massieve ijzeren staaf uitvoeren.
niet bang zijn !!!!!!!!!!!
wedden dat ze dan wel los gaan.
ik heb er al meerdere gedaan zo en het lukt altijd hoe vast ze ook zitten.



-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
en hoe doe je dat dan?Gabri schreef:mark 5t schreef:gewoon de truuk met de voorhamer en een lange sterke massieve ijzeren staaf uitvoeren.
niet bang zijn !!!!!!!!!!!
wedden dat ze dan wel los gaan.
ik heb er al meerdere gedaan zo en het lukt altijd hoe vast ze ook zitten.![]()
, en idd voor vastgeroeste torsiestaven is er geen betere oplossing
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
gewoon een ijzerenstaaf pakken die erin past, en meppen zodat de torsie as er aan de andere kant uit gaat 

Dat zou ook nog een optie zijn, zij het niet dat dan de skirts eraf moeten.
Er zijn toch 2 remsystemen, Bendix en Gerling geleverd?
Maakt in dit geval niet uit,beide zijn van Bendix.
Neem aan dat de ABS schijven dezelfde afmeting hebben als de niet ABS,
dus deze kan ik laten zitten op de nieuwe achteras.
Thanx
Er zijn toch 2 remsystemen, Bendix en Gerling geleverd?
Maakt in dit geval niet uit,beide zijn van Bendix.
Neem aan dat de ABS schijven dezelfde afmeting hebben als de niet ABS,
dus deze kan ik laten zitten op de nieuwe achteras.
Thanx