Renault 5 Alpine turbo maar eens opstarten[Foto's]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
welk gedeelte van het noorden?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dag heren,
Jullie hebben gelijk! niet zoveel actief op het forum, maar na zoveel lof over onze auto moet ik wel even een berichtje posten.
Inderdaad Tjabel, dit is je oude wagen!
Het is best veel werk geweest om hem weer op te knappen en klaar is ie nog niet helemaal.
Veel laswerk: Bodem voor, benzine tank ophanging, wielkuipen achter e.d. nieuwe bumpers, koplampen, knipperlichten, achterlichtcovers, grille, logo's. Nieuwe radiator, alle remmerij ( schijven, blokken tot en met enkele remklauwen aan toe, waren lek!) andere velgen, nieuwe banden. electrisch was de wagen een ramp. ruitensproeierpompjes, claxon, bedrading verlichting en dashbord.
Verder beurtje met alle vloeistoffen en filters en Ernst heeft na een aantal dagen bijna door de lak heen gepoetst (glimmen!)
Het geheel is afgemaakt met vierpuntsgordels en originele coupe bestickering (gedeeltelijk). We zijn nog op zoek naar een Rolkooi en enkele stickers, wie kan helpen?
Zondag staat ie op de meeting in Dulmen (Duitsland). Ik hoop jullie te zien!
Jullie hebben gelijk! niet zoveel actief op het forum, maar na zoveel lof over onze auto moet ik wel even een berichtje posten.
Inderdaad Tjabel, dit is je oude wagen!
Het is best veel werk geweest om hem weer op te knappen en klaar is ie nog niet helemaal.
Veel laswerk: Bodem voor, benzine tank ophanging, wielkuipen achter e.d. nieuwe bumpers, koplampen, knipperlichten, achterlichtcovers, grille, logo's. Nieuwe radiator, alle remmerij ( schijven, blokken tot en met enkele remklauwen aan toe, waren lek!) andere velgen, nieuwe banden. electrisch was de wagen een ramp. ruitensproeierpompjes, claxon, bedrading verlichting en dashbord.
Verder beurtje met alle vloeistoffen en filters en Ernst heeft na een aantal dagen bijna door de lak heen gepoetst (glimmen!)
Het geheel is afgemaakt met vierpuntsgordels en originele coupe bestickering (gedeeltelijk). We zijn nog op zoek naar een Rolkooi en enkele stickers, wie kan helpen?
Zondag staat ie op de meeting in Dulmen (Duitsland). Ik hoop jullie te zien!
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Probeer Yvo en/of Bart van ClubCinq, die hebben echt veel liggen van de oer5 en AT en dergelijke. Ze hadden ook de originele bestikkering nog liggen geloof ik, of in ieder geval onderdelen met de bestikkering er op (om mee naar stikkerboer te gaan om na te maken). http://www.clubcinq.nl kan je ze op 't forum vinden (als zijnde iefie en turbobart)
He Chris, Die GT was van Ernst. We hebben hem ingeruild op de R5alpine.
De GT heeft ernst niet lang gehad. Hij heeft er veel aan moeten doen om er weer APK op te krijgen, toen dat klaar was zagen we de AT van tjabel. Omdat we allebei al een R5AT hebben, maar die zijn allebei in restauratie en we wilden deze zomer wel graag rijden, besloten we de GT in te ruilen tegen de r5AT. De R5AT was een goede basis. Hij was geen complete restauratie nodig die vaak jaren in beslag neemt. Dat was de reden van de koop
Ernst is lasser van beroep, ik ben handiger met de techniek en samen hebben we de R5 in een aantal zaterdagen en avonden weer in orde gemaakt. Meeste onderdelen hadden we liggen, dus de kosten vielen zo ook wel mee.
Na veel poetsie poetsie, is de auto weer ok. Alleen de linkerdeur is echt slecht. Die zullen we nog vervangen.
De GT heeft ernst niet lang gehad. Hij heeft er veel aan moeten doen om er weer APK op te krijgen, toen dat klaar was zagen we de AT van tjabel. Omdat we allebei al een R5AT hebben, maar die zijn allebei in restauratie en we wilden deze zomer wel graag rijden, besloten we de GT in te ruilen tegen de r5AT. De R5AT was een goede basis. Hij was geen complete restauratie nodig die vaak jaren in beslag neemt. Dat was de reden van de koop
Ernst is lasser van beroep, ik ben handiger met de techniek en samen hebben we de R5 in een aantal zaterdagen en avonden weer in orde gemaakt. Meeste onderdelen hadden we liggen, dus de kosten vielen zo ook wel mee.
Na veel poetsie poetsie, is de auto weer ok. Alleen de linkerdeur is echt slecht. Die zullen we nog vervangen.
leuk om te horen! zoals ik al zei er komt nog een nieuwe linkerdeur in en nog een rolkooi. daarnaast zijn er altijd nog kleine dingetjes die gedaan moeten worden, maar goed...
Jullie waren met een clubje van +/-3 auto's als ik het goed heb toch?
Jullie waren met een clubje van +/-3 auto's als ik het goed heb toch?
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Rolkooien zijn te verkrijgen bij http://www.sandtler.de voor ongeveer 450 euro dacht ik. De rest wordt al voor je gezocht heb ik gelezen.marcel b schreef:jongens ik ben nog op zoek naar een rolkooi voor de vijf.. Wie o wie?
Ik zou trouwens graag foto's plaatsen, maar ik heb geen idee hoe dat werkt. staat ergens uitleg? [/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kan je ook in nederland bestellen als je dat prettiger vind. http://www.dutchpowertrading.nl levert ook het complete programma van sandtler met dezelfde prijzen.antoine schreef:Rolkooien zijn te verkrijgen bij http://www.sandtler.de voor ongeveer 450 euro dacht ik. De rest wordt al voor je gezocht heb ik gelezen.marcel b schreef:jongens ik ben nog op zoek naar een rolkooi voor de vijf.. Wie o wie?
Ik zou trouwens graag foto's plaatsen, maar ik heb geen idee hoe dat werkt. staat ergens uitleg? [/img]
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Nog een foto gevonden van de 5
[img]http://www.turbozag.com/gallery/Renault ... bo-392.jpg[/img]
[img]http://www.turbozag.com/gallery/Renault ... bo-391.jpg[/img]
[img]http://www.turbozag.com/gallery/Renault ... bo-392.jpg[/img]
[img]http://www.turbozag.com/gallery/Renault ... bo-391.jpg[/img]
Kan er iemand mij vertellen hoe ik mijn carb. kan afstellen? (alpine turbo)
Iedere keer wanneer ik het pedaal in één keer helemaal in trap valt de motor net even niet stil (net alsof je het contact in de off-stand plaatst) en schiet maar pas in toeren.
Te rijk?
Owja, zijn er al eerder problemen vermeld i.v.m. de benzine zender, vlotter?
'k Heb zopas een nieuwe signaalkabel geplaatst omdat het klokje plots o aanduide.
Ook, is het contact lipje netjes afgeschuurd bovenaan de bak maar nog steeds keert dit probleem terug.
Soms wel soms niet, als 'k dan vooruit rij en bruusk rem wil het metertje soms op z'n peil gaan, maar das ook ...soms...
Iedere keer wanneer ik het pedaal in één keer helemaal in trap valt de motor net even niet stil (net alsof je het contact in de off-stand plaatst) en schiet maar pas in toeren.
Te rijk?

Owja, zijn er al eerder problemen vermeld i.v.m. de benzine zender, vlotter?
'k Heb zopas een nieuwe signaalkabel geplaatst omdat het klokje plots o aanduide.
Ook, is het contact lipje netjes afgeschuurd bovenaan de bak maar nog steeds keert dit probleem terug.
Soms wel soms niet, als 'k dan vooruit rij en bruusk rem wil het metertje soms op z'n peil gaan, maar das ook ...soms...

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
voor de tankvlotter denk ik dat het in de vlotter zelf zit
je zult hem even uit de tank moeten halen
dus dat wordt even knoeien
aftsellen van de carb moet je met een co meter doen anders heb je om te beginnen al geen idee of je rijk of arm staat
maar kijk ook eens of ie niet vuil is
je zult hem even uit de tank moeten halen
dus dat wordt even knoeien
aftsellen van de carb moet je met een co meter doen anders heb je om te beginnen al geen idee of je rijk of arm staat
maar kijk ook eens of ie niet vuil is
Bedankt Sven
Heb deze morgen het vlottertje uitgelepeld het koperen plaatje dat van het contact lipje naar de zender loopt was gebroken.
Dus snel es met de soldeerbout ertegen.
Terug gemonteerd en ja hoor, alles leek in orde maar na 5 min. viel het wijzertje terug naar o.
Dus terug de tank eronderuit, (dacht dat het niet goed gesoldeerd was) maar toch, geen breuk te zien, en het plaatje zat nog steeds muurvast.
Zou de weerstand in de tank kunnen doorgebrand zijn?
Zo ja, dan zie ik er niets mis aan.
Maar toch vlug nog eens een andere tellerbak aangesloten... steeds niks.
Dus dan de signaalkabel verlengt en samen met de zender in de wagen gaan zitten, vlottertje op en neer zitten klooien... geen beweging in het klokje te krijgen...
Dus daar zat ik voor aap.
Zouden die dingen nog te krijgen zijn bij Reno?
Iemand een bestelnummer?

Heb deze morgen het vlottertje uitgelepeld het koperen plaatje dat van het contact lipje naar de zender loopt was gebroken.
Dus snel es met de soldeerbout ertegen.
Terug gemonteerd en ja hoor, alles leek in orde maar na 5 min. viel het wijzertje terug naar o.
Dus terug de tank eronderuit, (dacht dat het niet goed gesoldeerd was) maar toch, geen breuk te zien, en het plaatje zat nog steeds muurvast.
Zou de weerstand in de tank kunnen doorgebrand zijn?
Zo ja, dan zie ik er niets mis aan.
Maar toch vlug nog eens een andere tellerbak aangesloten... steeds niks.
Dus dan de signaalkabel verlengt en samen met de zender in de wagen gaan zitten, vlottertje op en neer zitten klooien... geen beweging in het klokje te krijgen...
Dus daar zat ik voor aap.
Zouden die dingen nog te krijgen zijn bij Reno?
Iemand een bestelnummer?

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
wordt lastig denk
moet even kijken of ik hem nog heb
moet even kijken of ik hem nog heb
zo maar weer eens een fotootje plaatsen.
Ziet er een stuk beter uit toch?
[img]http://img446.imageshack.us/img446/8143/afbeelding0401mj.jpg[/img]
[img]http://img446.imageshack.us/img446/8458/afbeelding0270tj.jpg[/img]
Ziet er een stuk beter uit toch?
[img]http://img446.imageshack.us/img446/8143/afbeelding0401mj.jpg[/img]
[img]http://img446.imageshack.us/img446/8458/afbeelding0270tj.jpg[/img]
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik zie dat je een oude coupe stoel heb gevonden
zit dat nou echt nog goed?
zit dat nou echt nog goed?
Leuke opmerking!Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ik zie dat je een oude coupe stoel heb gevonden
zit dat nou echt nog goed?

Deze is "brand new" echt nog nooit gebruikt

En ja ik moet zeggen het zit echt goed. Jammer is dat de stoel niet ver naar achteren kan. Dus ben je boven de 1.80m dan zul je de stoelbevestiging moeten aanpassen. Tevens moet je niet zwaarder zijn dan een kilo of 75 a 80, anders heb je het probleem dat je er simpelweg niet in past. Maar voor mij... ideaal en goede steun ook!
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nou ja bedoelde niet de staat van de stoel ...
maar ik ben ca 190 en 85 kg dus ik kom er niet in weg

maar ik ben ca 190 en 85 kg dus ik kom er niet in weg