Hey people,
Een collega van me heeft een Renault Kangoo uit 2000 Tis een 1.9 Diesel, met 65 paarden erin. Hij heeft zijn versnellingsbak naar de klotuh geholpen en niet zo een beetje ook(zie foto). Nu wil het bedrijf hem aansprakelijk stellen voor verkeerd gebruik. Zijn banden zijn kaal en er zou rubber hangen rond de spatboard randen. Zelf vermoed ik dat dit teer is. Het hangt namelijk tot achterkant deur onder de dorpels.
Maar hoe kan dit defect komen? Of is het een bekend probleem bij deze gebakjes? De schade wordt namelijk geschat op 3500 euri. Je kunt je dan erop voorbereiden dat die of meteen ontslag neemt of hij viert ziek en dan ben ik de lul. Kan ik elke dag naar groningen rijden.
Kan het zijn dat het een voorkomend probleem is, of dat dit alleen maar komt door ....(te weinig olie ofzo?)
dit zijn 2 foto's ervan.
[img]http://members.home.nl/michel.schmets/k ... C00037.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/michel.schmets/k ... C00036.jpg[/img]
Iedere info is welkom.
greetz
Kangoo versnellingsbak gesneuveld. Bekend probleem?
werknemers kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor defekten in het wagenpark van een bedrijf, het is ook totaal niet aan te tonen dat er sprake zou zijn van grove nalatigheid.
ook al zou je getekend hebben om de wagen goed te behandelen, dit is zo algemeen, te vanzelfsprekend, mechanische defekten is een zaak van de eigenaar van het wagenpark en de dealer of importeur.
dus nee zeggen en anders buro rechtshulp inschakelen.
ook al zou je getekend hebben om de wagen goed te behandelen, dit is zo algemeen, te vanzelfsprekend, mechanische defekten is een zaak van de eigenaar van het wagenpark en de dealer of importeur.
Laatst gewijzigd door pierre op do 11 aug 2005 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ligt er maar net aan waar je voor getekend hebt he 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dit ziet er naar mijn mening meer uit naar een 'ik rij lomp' probleem.
Bij oliegebrek zou het toch wat geschaafder en gaarder uitzien, ipv nette onderdelen en n mooie breuk.
Maar een zwak punt in de bak (fabricagefout) kan ook altijd zo naar voren komen natuurlijk. Kun je toch niet aantonen?
Bij oliegebrek zou het toch wat geschaafder en gaarder uitzien, ipv nette onderdelen en n mooie breuk.
Maar een zwak punt in de bak (fabricagefout) kan ook altijd zo naar voren komen natuurlijk. Kun je toch niet aantonen?
-
Is zo eigenlijk niet te zeggen/te zien.
Er is iets binnenin de bak afgebroken of rond gaan zwerven, en dat is naar buiten geslagen door het diff. zo te zien.
Als je echt wil weten wat er de geest heeft gegeven, dan moet je toch de bak open halen.
Kan dus lomp rijden zijn, of gewoon domme pech.
Zijn er geen onderdelen te vinden die er uit zijn gevallen?
Er is iets binnenin de bak afgebroken of rond gaan zwerven, en dat is naar buiten geslagen door het diff. zo te zien.
Als je echt wil weten wat er de geest heeft gegeven, dan moet je toch de bak open halen.
Kan dus lomp rijden zijn, of gewoon domme pech.
Zijn er geen onderdelen te vinden die er uit zijn gevallen?
Zie dikgedrukt: wel dus...en sommigen dokken echt FLINK!!!pierre schreef:werknemers kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor defekten in het wagenpark van een bedrijf, het is ook totaal niet aan te tonen dat er sprake zou zijn van grove nalatigheid.
wat een half jaartje stage bij CED Bergweg op afdeling Motorschades kan doen...
ik zeg: rustig aan doen met die lease bakkies/autootjes van de zaak jonges
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
PtrGte schreef:ik zeg: rustig aan doen met die lease bakkies/autootjes van de zaak jonges

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Contacteer:
dit is niet de eerste renault bak die ik zo ziet eindigen
bel anders even naar cannonball die weet vast meer over dit type bak
het lijkt mij er op dat er een eindlager uit de bak gebroken is en zo het diff heeft laten ploffen
dit gebeurt wel vaker bij verschillende merken
bel anders even naar cannonball die weet vast meer over dit type bak
het lijkt mij er op dat er een eindlager uit de bak gebroken is en zo het diff heeft laten ploffen
dit gebeurt wel vaker bij verschillende merken
ptrgte: Zie dikgedrukt: wel dus...en sommigen dokken echt FLINK!!!PtrGte schreef:pierre schreef:werknemers kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor defekten in het wagenpark van een bedrijf, het is ook totaal niet aan te tonen dat er sprake zou zijn van grove nalatigheid.
pierre: als je stom bent en je laat intimideren wel, Pierre dokt NOOIT van z'n leven voor dergelijke flauwekul.
ja en lekker slim als de rechtbank zegt dat je gaat betalen om dat dan vervolgens NIET te doen...nee dan ben je voor mij wel de Einstein van het jaar...
ach, gaat weer nergens over dit, er is altijd wel iemand..........

ach, gaat weer nergens over dit, er is altijd wel iemand..........