Achterruitverwarming stuk?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
alex1971

Vrienden en vriendinnen,

net in de hoogtij van de zomer 2005 kom ik erachter dat mijn achterruitverwarming niet werkt.

In zoverre; schakelaar werkt, lampje op dash brandt, op alle verwarmingsdraden staat stroom maar er gebeurt alsnog niets.. De rest in de achterklep werkt overigens gewoon.

Bekend fenomeen? Anders moet ik gaan zoeken naar massapunten en dat soort geleuter.
-PAZ-
Über-Spammer

er komt spanning op zeg je, gemeten op de 2 pennen die op het raam zitten, of op 1 pen en de massa op de auto??

als je 12v meet op je achter raam zou hij het toch echt moeten doen
R5GTT. Drive it like you stole it
alex1971

sterker nog; op de verwarmingsdraden. zowel aan de linker als aan de rechterkant.

Het heeft dus iets te maken met de stroom die niet sterk genoeg is lijkt me, maar misschien weet iemand hier dat ergens een stekker zit bijv. waar altijd corrosie optreedt ofzo...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

is er geen draadje op de ruit zelf onderbroken?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
alex1971

alex1971 schreef:sterker nog; op de verwarmingsdraden. zowel aan de linker als aan de rechterkant.
Lijkt me niet dan.. daarbij is het een parallel systeem; de verwarming blijft werken als er 1 of meerdere draden onderbroken zijn.
-PAZ-
Über-Spammer

klopt idd , je ziet het wel eens vaker dat 1 of meerdere draden onderbroken zijn, maar de rest moet dan nog wel gewoon werken
R5GTT. Drive it like you stole it
alex1971

@ Luco;

uiteraard wel thx voor het meedenken.. !!! (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

je zegt dat er spanning opstaat, maar hoe kan je dan met dit weer zien dat die het niet doet?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
alex1971

gisteren regende het behoorlijk hard en als je dan met natte kleding in een koude auto stapt wil het nogal beslaan.

En daarbij had ik het al eerder gemerkt maar met de middelste ventilatieroosters op het dak gericht kom je ook een heel eind, maar nu wil ik gewoon dat het werkt.
Plaats reactie