Ik ben op zoek naar waar wat moet
Alternator aansluiting GTT
Past echt maar op 1 manier.
Stekkertje kan maar op 1 manier erop
en de oogjes hebben een diameter die maar op 1 manier op het asje past
Stekkertje kan maar op 1 manier erop
en de oogjes hebben een diameter die maar op 1 manier op het asje past

De tand des tijds heeft er voor gezorgt dat dat stekkertje vervangen is door 2 kabelschoentjes en alle kabeltjes hebben andere oogjes.
Mocht iemand me kunnen zeggen welke kleurtjes aan de + en de - mogen geschroefd worden zou ik heel dankbaar zijn.
Ook heb ik nog zo een klein condensatortje, waar mag die?
Mocht iemand me kunnen zeggen welke kleurtjes aan de + en de - mogen geschroefd worden zou ik heel dankbaar zijn.
Ook heb ik nog zo een klein condensatortje, waar mag die?
Condenstatortje kun je insteken aan het pinnetje op de ontstekeking, en met het oogje aan de massa hangen (bijv. bij de bevestiging van de onsteking).
De kleuren va nde kabels op de alternator is moeilijk te zeggen.
Rood op de B+, maar is als ze los hangen moeilijk te zeggen. De stekkertjes kun je zo aanlsuiten dat wanneer de auto draait en de accu levert 14v + het acculampje is uit, dan zitten ze op de goede manier. Brandt het acculampje dan moet je ze omdraaien. één kabelschoentje is het acculampje, de ander is de bekrachtiging van de dynamo.
De kleuren va nde kabels op de alternator is moeilijk te zeggen.
Rood op de B+, maar is als ze los hangen moeilijk te zeggen. De stekkertjes kun je zo aanlsuiten dat wanneer de auto draait en de accu levert 14v + het acculampje is uit, dan zitten ze op de goede manier. Brandt het acculampje dan moet je ze omdraaien. één kabelschoentje is het acculampje, de ander is de bekrachtiging van de dynamo.
Ok Bedankt, deze namiddag ga ik een poging wagen.
Uhm, misschien is het nuttig jullie verder op de hoogte te houden van het project.
Dus hier is de link naar de zustersite van RTC:
http://www.renaultclubbelgie.be/phpBB/v ... 77&start=0
Uhm, misschien is het nuttig jullie verder op de hoogte te houden van het project.
Dus hier is de link naar de zustersite van RTC:
http://www.renaultclubbelgie.be/phpBB/v ... 77&start=0